בתשובה לשוקי שמאל, 16/02/14 16:40
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 628014
ממשלת ישראל בחרה להפקיר את הפליטים, ואחר כך להתעלל בהם. כתוצר ישיר של ההפקרה וחלק מצעדי ההתעללות נפגעו תושבי דרום תל אביב.
הממשלה יכלה מלכתחילה למנוע את התופעה. יכלה ויכולה גם היום לשפר את המצב לרווחת התושבים. היא בחרה ובוחרת שלא לעשות זאת, גם בגלל שהיא לא גמרה את פרוייקט ההזנחה והתעללות, וגם בגלל שזה עוזר לגייס את דעת הקהל לצידה כשהטיעון המוחץ הוא שעניי עירנו, אלה שאמורים להיות קודמים, סובלים.

אם מירי רגב היתה באמת מזדהה עם תושבי דרום תל אביב, היא היתה פועלת לטובת רווחתם. היא מזדהה איתם בערך כמו שאתה מזדהה איתי. כלומר לא. היא פשוט עוסקת בתעמולה זולה.

המצב הזה בשליטת הממשלה. הפיתרון מונח בידיה. אתה ורבים אחרים מתייחסים לממשלה כאילו היא באמת חסרת אונים, ומוציאים את כל הארס שלכם על הפליטים, אנשים שעושים פעולות הומניטריות עבורם, ואנשים שמעיזים שלא לתמוך בנרטיב השקרי הזה שמכרו לכם.
אז כן, מדעת או שלא מדעת, מרצון או שלא מרצון, אתה משת"פ של מירי רגב.

כמה דברים על השימוש שאתה עושה ב"אותה אם ששני מסתננים ניסו לאנוס את בתה בחדר המדרגות":

א. על פי נתוני המשטרה, מדווחים כ2,000 מעשי אונס בישראל בשנה. רובם המוחץ מבוצעים על ידי ישראלים דוברי עברית צחה. גם על הפשעים האלו מדווח בעיתונות. אולי אתה כבר לא שם לב אליהם.
אתה לא צריך להוכיח לי שאחוז עושי צרכיהם בגינות גבוה בקרב הפליטים יחסית לאוכלוסיה (בגלל תנאי מגורים מזעזעים), וגם שיש ביניהם כאלו שעוסקים בגניבת טלפונים ניידים (כי הפרנסה צריכה לבוא מאיפשהו). מאחר שאתה מבקש לטעון שהאחוז פשעי האלימות בקרב אוכלוסיית הפליטים גבוה מאחוזה באוכלוסיית ישראל בכללה, ויותר מכך, אחוזה בדרום תל אביב, תצטרך להביא לי סימוכין אמינים לכך.
(די מעניין בדיאלוג שלך עם ברקת מתגובה 627849, אתה מרמז שהפליטים מרבים בפשעי מין, והיא מתייחסת למה שבאמת מטריד אותה, טקסי אבלות קולניים בגינת המשחקים בשבת בבוקר.)

ב. יכול להיות שבת של אם הותקפה באופן נפשע על ידי שני פליטים ב14.02. אני מאחלת לכל קורבן תקיפה מינית רפואה ומזור. לא מצאתי כל דיווח על אותו מקרה, ואני לא יודעת על מה אתה מסתמך. למעשה, כמעט שנתיים יוצא לי להתקל בטענות על תוקפנותם המינית של פליטים מאפריקה, בדרך כלל בתוך טוקבקים מתלהמים, ובנבירה קלה מסתבר שאין להם כל אחיזה במציאות. ובהחלט זכור לי שטיעונים כוזבים על תקיפות מיניות עמדו מאחורי ההפגנה האלימה נגד אותם פליטים לפני שנה וחצי.

ג. אמפתיה זה דבר יפה. אם הבנתי נכון, אתה חוסם את האמפתיה שלך כשמדובר בילדי פליטים ששהו במעון יום כשבקבוק מולוטוב נזרק לתוכו לפני שנה וחצי. אתה גם חוסם אותה כשמדובר בתינוקת שהיתה בזרועות אימה שהותקפה בסכין על ידי עובר אורח, רק בגלל שהיא שייכת לאוכלוסיה ההיא. ואתה לא בדיוק משחרר אותה כלפי ילדים שנשלחו אל מותם. וכל זה בטענה מופרכת לחלוטין, שישראל אינה מסוגלת לקלוט, אפילו זמנית, אוכלוסיה של כ54,000 איש.

חזרתי לכאן להגיב, אבל אין לי ממש זמן לנהל כאן דיונים. זו תהיה התגובה האחרונה שלי אליך בשעה זו.
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 628022
כל הכבוד על התגובה המפורטת שמעמידה במקום את כל הדמגוגים ושונאי הזרים. צריך רק להזכיר שתקיפת התינוקת בסכין גרמה לאיבוד עינה, דבר שלא מוזכר משום מה ע״י כל מדווחי הפשיעה הגואה ועולה של הפליטים.
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 628145
יקירתי
א. "בערך כמו שאתה מזדהה איתי. כלומר לא." - אני לא יודע להגיד אם אני מזדהה איתך, אבל אני חושב שהלב שלך במקום הנכון.
ב. "אמפתיה זה דבר יפה." - אכן נכון. רק חבל שאת מסוגלת לגייס כל כך הרבה ממנה למען זרים מוחלטים וכל כך מעט ממנה לבן עמך ומולדתך שכל חטאו הוא שאינו מסכים אתך.
ג. "אותה אם ששני מסתננים ניסו לאנוס את בתה בחדר המדרגות" - שמעתי את האם בקולה מדברת ברדיו. אני לא יכול לערוב לך שהבת לא המציאה את הסיפור כדי לתרץ מדוע אחרה לשוב מאיפה שלא היתה. אני גם לא יכול לערוב שהאם אינה מהומתנית מופרעת המחפשת איך להופיע בתקשורת. ובכלל אני מאמין קטן מאד באמינות של התקשורת בישראל. אך מה שאת עושה הוא ניהיליזם מוחלט. בסערת רוחך את פוסלת את האמינות של כל מה שלא מתאים לך. אם שום דבר שמופיע בתקשורת אינו נכון, ממילא איננו יכולים לדעת דבר ואיננו יכולים לומר שום דבר על שום דבר. באותה מידה אני יכול לטעון שבארץ אין 54000 מסתננים מאפריקה אלא יותר מ-‏120000 כפי שראיתי בפרסום מסויים.
ד. "אתה ורבים אחרים מתייחסים לממשלה כאילו היא באמת חסרת אונים" זכותי להאמין בכך אינה פחותה מזכותך לחשוב ש"היא בחרה ובוחרת שלא ... לשפר את המצב לרווחת התושבים". ההבדל היחידי הוא שהטיעון שלך אינו קונסיסטנטי אפילו עם עצמו: אם הממשלה היא זדונית ובוחרת להתעלל בכולי עלמא וגם חסרת אונים אינה, כיצד זה נתנה למסתננים להכנס לכאן, או שמא עצם העובדה שהם שוהים כאן היא היא ההתעללות בהם?
ה. "אתה מבקש לטעון שהאחוז פשעי האלימות בקרב אוכלוסיית הפליטים גבוה מאחוזה באוכלוסיית ישראל בכללה" - היכן ומתי טענתי דבר כזה? למעשה איני יודע ואף לא שמעתי מישהו שנשמע לי אמין ויודע דבר אומר משהו כדי לאשר או להפריך טענה זו.
ו. אתה מרמז שהפליטים מרבים בפשעי מין" - להד"ם. כתבתי שהייתי מצפה שפשעי מין בקרבם יהיו הרבה פחות מאשר בקרב התושבים הותיקים אם בכלל (בגלל היותם מהגרים חדשים הנסבלים בקושי). ע"פ מה ששומעים בתקשורת המצב אינו כך.
ז. "והיא מתייחסת למה שבאמת מטריד אותה, טקסי אבלות קולניים בגינת המשחקים בשבת בבוקר" - ההבדל הרלאבנטי ביני ובין ברקת הוא שהיא גרה בת"א ואני לא. מכאן שעדותה (אמנם לא בעניין ספציפי זה) היא עדות מכלי ראשון ולא שני כפי שהיא אצלי. בכל מקרה הייתי מצפה מקבוצת גזענים ערלי לב המנסה להעליל על אומללים ותמימים כדי להפטר מהם, להמציא משהו קצת יותר חמור מ"טקסי אבלות קולניים בגינת המשחקים בשבת בבוקר".
ח. אני גם לא מבין מנין את לוקחת לעצמך את הזכות לזלזל ברצונו של מישהו לקצת שקט "בגינת המשחקים בשבת בבוקר". לא מבקשים כאן מן המסתננים להגיש את צווארם למאכלת. מבקשים מהם לשמור קצת על השקט. שומו שמיים על זאת.
ט. "כלפי ילדים שנשלחו אל מותם" - מדינת ישראל וממשלתה שלחה את הילדים אל מותם בדיוק כפי שאת שלחת אל מותם עשרות אלפי ילדים בסוריה, בסומליה ובכל מקום בו מתים ילדים באלימות, ברעב ובמגפה.
י. אנושיות זה לעזור כפי יכולתך לכל מי שזקוק לעזרה. מאליו מובן שיש לעזור גם אם הדבר בא על חשבונך ומונע ממך משהו שיכולת לקבל. מן הסתם רבים יסכימו שאיש אינו מצווה לעזור כל כך הרבה עד שיביא עצמו לאותה אומללות של הנעזר. המחלוקת היא אם כן על הנקודה המדוייקת שממנה והלאה אתה פטור מלעזור. הזעם הקדוש שאת וארז מגלים כלפי כל מי שחלוק עליכם במיקום הנקודה הזאת אינו מוצדק ואינו הגון.
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 628154
לגבי טקסי האבלות בשבת בבוקר - לא רק הם מטרידים אותי, ולא רק מצוקת התושבים. אלא גם היחס המזלזל של "תומכי הפליטים" (מונח גרוע ולא מדויק, אבל אשתמש בו לשם הקיצור) לתלונות על הטקסים הללו. ממה שראיתי בפייסבוק, התלונות הללו נתפסות כהתבכיינות, אם לא כרדיפה גזענית, ולא זוכות לטיפת אמפתיה. נאמר לתושבים "יש הרבה גינות בדרום העיר, לכו לשם", כלומר עליהם לנדוד משפירא, על טפם ועגלותיהם, לגינות בקרית שלום.

הייתי מצפה מאנשים שטוענים שהם מצדדים בגישה הומנית ובזכויות אדם, שיידעו להכיל מעט יותר - לא רק את המצוקות של התושבים הוותיקים, אלא את הידיעה המרעישה שגם הפליטים/מסתננים הם בני אדם על חולשותיהם הרבות. אבל נראה שאסור לומר זאת, שמא זה ישחק לידי "מתנגדי הפליטים" (מונח גרוע כנ"ל). אסור להעיר על שום דבר בעייתי שהתושבים החדשים עושים. אסור לשאול, עקרונית או מעשית, באיזו מידה תושבים חדשים אמורים להשפיע על מרקם החיים בשכונה קיימת - מתי זו העשרה מבורכת ותרומה לגיוון האנושי, ומתי זו פלישה גסה וחסרת רגישות. אסור חלילה לצפות מאותם מהגרים שיערכו טקסים קולניים ביום המנוחה השבועי, במקום פרטי ולא בגינת שעשועים לילדים, כפי שהיינו מצפים ממארגנים של אירוע שירה בציבור למשל. כביכול המגע היחיד שמותר אתם כולל נתינה, ואסור לצפות מהם להתחשבות כלשהי כי זו גזענות. בשום מקום לא ראיתי שמישהו הציע, למשל, לגשת לנציגים של עורכי הטקסים ולדבר אתם, להסביר את הבעיה, אולי להגיע לפשרה כלשהי (למען ההגינות גם לא ראיתי שתושבי השכונה ניסו לעשות זאת).

אגב, לבסוף תושבי השכונה השכימו קום בשבת וערכו (כבר פעמיים) פעילויות לילדים בגינה האמורה, וכך קבעו עובדות בשטח.
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 628155
למיטב הבנתי (מהפוסטים של שפי פז) היו פגישות עם נציגים של הקהילה האריתראית, אם כי ייתכן שהכנסיה שעורכת את הטקסים לא השתתפה בהן.
עשרים דקות והם ברוטשילד, למה לא שם?
איך בדיוק מניעת עזרה לפולני תשרת את מיליון וחצי העניים האחרים? 630418
הנה, זו למשל התבכיינות מהצד השני: "מופקרים לגורלם" (האם לא כולנו כך?), "בסביבה זרה" (לעומת היידיש קייט האהוב שלקחו בו חלק בשכונת שפירא?). "ללא מסמכים" - כאשר בתוך הכתבה בפירוש נאמר שברואנדה אין בעיה להשיג מסמכים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים