בתשובה לאסף שרעבי, 29/03/02 13:57
עלילות הדם יסודן בשנאה ותו לא 63304
אני מתפלא עליך - "שפוך חמתך" מקורו במזמור לאסף...
אחד הפרקים הידועים והמצמררים ביותר, תהילים ע"ט. באו גויים בנחלתך, טמאו את היכל קדשך, שמו את ירושלים לעיים. נתנו את נבלת עבדיך מאכל לעוף השמים, בשר חסידיך לחיתו ארץ. שפכו דמם כמים סביבות ירושלים, ואין קובר. היינו חרפה לשכנינו, לעג וקלס לסביבותינו. עד מה ה' תאנף לנצח, תבער כמו אש קנאתך? שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך, ועל ממלכות אשר בשמך לא קראו, כי אכל את יעקב ואת נוהו השמו! אל תזכור לנו עוונות ראשונים, מהר יקדמונו רחמיך, כי דלונו מאוד!

כלומר: די הכית בנו. הכה בגויים המצרים לנו!
זהו קטע שפעמים רבות נקרא בבכיה ובניגון תחנונים.
עלילות הדם יסודן בשנאה ותו לא 63309
אתה צודק. התכוונתי להגדה של פסח. זה לא נכנס לשם אלא רק לאחר תקופת הגאונים. בזמן צרה לישראל. ובקונטקסט הזה צריך לקרוא את זה. לא כאל ציווי תמידי ומידי. (אם אתה רואה גוי בסביבה, שפוך עליו את חמתך)
עלילות הדם יסודן בשנאה ותו לא 63310
אני מסכים איתך, כמובן, מה עוד שכל הקטע הוא תפילה לה' לשפוך חמתו, לא קריאה לבני אדם לעשות מעשה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים