בתשובה לארז לנדוור, 19/06/14 10:32
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634186
1. מעצר שרירותי הוא מעצר שרירותי. חטיפה היא חטיפה. הם לא זהים, ולא דומים, בגלל כל הסיבות שמנו לך למעלה.
2. כן. אין לי בעיה לראות את הטוב בצד השני, כשהוא נמצא. אומנם גם פה אבו מאזן אמר שצריך להחזיר את הנערים בגלל שהמצב הזה הורס את הרש"פ. אבל גם בגלל שהנערים הם בני אדם. והוא אמר את זה מול אולם מלא מנהיגים ערביים, ועל כך כל הכבוד לו.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634198
1. אני יכול להבין למה מעצר שרירותי לא זהה לחטיפה‏1 אבל "לא דומים"? אתה באמת לא רואה דמיון?

1 אם כי לא לגמרי ברור לי אם עדיף לי להעצר באופן שרירותי או להחטף. מה שבטוח, שניהם נראים לי די עדיפים על למות באפן שרירותי, אבל זה אני והעדפות המוזרות שלי‏2.
2 ראיון לסקר באייל?
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634201
מי שרואה דמיון כלשהו בין מעצר ע''י כוחות הביטחוןהישראלים של פלשתינאי (בגיר או קטין) בשל חשד למעורבות במעשה טרור או לחברות בארגון טרור וכיוצ''ב, גם אם המעצר פגום מאד מבחינה חוקית, לבין חטיפת נערים לצורך שחרור מחבלים (מתועבים) שנכלאו בשל מעשה טרור מתועבים שעשו - לוקה בשכלו או בנפשו.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634202
במקום לדבר על חטיפה ומעצר שרירותי‏1 בו נדבר על אגס ותפוח. אם אני שואל "האם אתה לא רואה שום דמיון בין אגס ותפוח" מה הטעם בלתת את ההבדלים בין אגס לתפוח, ברור מראש שיש ביניהם הבדלים, אחרת היו קוראים להם באותו שם, ובכל זאת, לדעתי יש ביניהם גם דמיון (למשל, שניהם פירות). לכן התשובה שלך קצת לא עניינית. יותר מזה, אפשר למצוא דמיון בין כמעט כל שתי פעולות אנושיות, לפעמים זה קשה, אבל אפשרי (ולו לפחות זה ששתיהן פעולות אנושיות).

באשר למי שלוקה בשכלו, בין שנינו אתה זה שמעיד שהוא לא מצליח למצוא דמיון בין שני דברים, ועוד בין שני דברים די דומים,ככה שלמרות שאני אולי לא גאון גדול, מעדותך שלך לא נראה שאתה מאור הגולה.

ובקשר למי שלוקה בנפשו - נגיד שאני לוקה בנפשי (וזה רק בגלל שאני מצליח לעמוד במשימה אינטלקטואלית שאתה כושל בה) איך זה עוזר לטיעון שלך? האם אנשים שלוקים בנפשם טועים בהכרח? האם אנשים בריאים בנפשם טועים בהכרח? האם אתה משוכנע מעל לכל ספק שיש לך את היכולת להבחין בין בריא בנפשו לחולה בנפשו?

1 "פגום מבחינה חוקית" - כאילו שזאת באמת הבעיה היחידה או אפילו העיקרית במעצרים שרירותיים.. אבל אני סוטה מהעניין וזה לא רעיון טוב בדיונים כאלה.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634203
מי שמבקש להמחיש או להסביר את ההבדל בין חטיפת הנערים בה אנו עוסקים למעצר ע''י רשות מוסמכת שנפלו בו פגמים כלשהם באמצעות השוואה לאגס ותפוח - לוקה בשכלו או בנפשו. כדאי לך להישאר אלמוני.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634205
אגב האם צפית בסרטון החזרות שערכו הפלסטינים לפברק אותו מוות שרירותי? להלן החומר שנלקח מאותה מצלמה. action

וישנם למשל צילומי האם שמתה בזרועות בנה, דם ניגר ממצחה וממצחו, הבן בבכי קורע לב, ואיך באורח פלאי מצולמים שניהם מאוחר יותר מחייכים בממזרתיות כשהם מחזיקים אותה תמונה שמפברקת את מותה של האם. מאש של כוחות צהל כמובן. גאים על השתתפותם בעלילת דם.

ויש עוד. הרבה. הרבה הרבה הרבה הרבה.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634209
האמת העובדתית ברורה למדי, לרוב.
הרי מקורות המידע שלנו, אזרחים מן השורה, פתוחים בפני הכל, ימין ושמאל.
ההבדלים בראיית האמת העובדתית בין הימין לשמאל נובעים בעיקרם מהבדלי ערכים, תרבות, חינוך, אישיות וכיוצ''ב ביניהם והבדלים אלה, לרוב, הם הגורמים לשוני בראייית האמת העובדתית ביניהם.
הנסיון - של איש שמאל, אני משער - להסביר לי את הצד השווה בין חטיפת הנערים לבין מעצר פלשתינאים ע''י גורמי בטחון תוך הקבלה לצד השווה בין תפוח ואגס, למשל, ממחיש את העיוות המחשבתי, היוצר הבדלי גישות.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634236
בשביל זה הוא כל כך מלומד. בכדי להשוות לאגס ולתפוח. מה שמתחולל במוחו המזהיר, זה משהו ששכלים מוגבלים כשלנו אינם מסוגלים לתפוש.

מכל מקום נציין לפנינו, שבוע מחטיפת הנערים בידי חמאס, לא נשמע שום גינוי מצד המגזר הערבי בישראל. אדרבא, מה שראינו הוא שכאשר שני נערים אמיצים, פחות או יותר בני גילם של החטופים, קראו להשבתם וקרוב לוודאי שעשו זאת על דעת עצמם, התעוררה מהומה, כדי כך שהם מפחדים לצאת מביתם, האחד מסתובב עם מאבטח, לא רק מפני איומים על חייו, אלא מפני אביו ! ואיש לא קם להדוף את כל אלה, מלבד אמו יחידתו.

כאשר גינה אבו מאזן את הדברים, בעיקרו של דבר ממניעים פוליטיים, אבל גינה זאת יפה, גם ברשות, ברשתות החברתיות, במילייה הפלסטיני, קמה זעקה. תא סטודנטים, שוב סטודנטים, פרסמו כרוז ולפיו אבו מאזן כלל אינו מייצג אותם. זה ברשות, אבל ראוי היה לציין.

רשאים היהודים הישראלים בראותם את ההזדהות של הערבים אזרחי ישראל עם חמאס, לשאול את עצמם מה כוונותיהם של הערבים בעובדת היותם אזרחי ישראל.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634219
הדמיון בין מעצר וחטיפה הוא כה קלוש ושטחי, שאין טעם להיכנס אליו. גם כדורגל ותפוז דומים, בכך ששניהם כדוריים. אבל לעומת נקודת הדמיון החיצוני האחת הזאת, יש כ''כ הרבה הבדלים בין השניים, גם בשאר הפרמטרים הצורניים, גם בחומרים מהם הם עשויים, גם במקור השניים, ובעיקר בשימושיהם השונים, שהדמיון הקלוש ביניהם הוא טפל לחלוטין ומיותר להתעכב עליו. במלים אחרות, אני לא הייתי מנסה לאכול כדורגל, או לבעוט תפוז לשער, למרות ששניהם כדוריים.
המעצרים הם בד''כ לא שרירותיים, ובכל מקרה עדיף להיעצר ע''י ישראל מלהיחטף ע''י חמאס. אבל אולי זה רק אני וההעדפות השפויות שלי. תבין, בכלא הישראלי לא מתים. לעומת זאת בחטיפה חמאסית, גם אם לא נירצחת בדקה הראשונה, המוות תלוי מעליך רגע רגע, כמו חרב דמוקלס.
והלוואי, הלוואי שהפעם זה ייגמר בטוב.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634225
נתחיל בזה שאם אתה אומר ש"אין טעם להכנס אליו" סימן שגם אתה חושב שהוא.. ובכן... קיים. ברוך הבא למועדון הלוקים בנפשם ובשכלם על שם הד"ר המתוסכל. אם אתה מסכים שהוא קיים אז אולי כדאי לשקול ולנסח מחדש את תגובה 634186?

אולי הם "בד"כ לא שרירותיים", אבל זה ממש לא שייך לדמיון בין מעצרים שרירותיים לחטיפות. זה כמו שאני אגיד שקיים דמיון בין ארנב לבקן לבין תולעת מצויה ואתה תענה לי שהארנבות הן ברדך כלל לא לבקניות.

אולי עדיף להיעצר ע"י ישראל מלהיחטף ע"י חמאס, אבל זה, שוב, לא רלוונטי. אתה טענת שאין דמיון בין מעצרים שרירותיים לבין חטיפה. מעצר שרירותי, לצורך העניין, הוא גם מעצר על ידי ממשלת החמאס בעזה, וחטיפה, לצורך העניין, היא גם חטיפה על ידי ממשלת ישראל. לגמרי לא ברור לי למה אתה מעדיף את הראשון על פני השני, בכל מקרה, תשאיר את החלוקה לשפויים וללא שפויים לד"ר המתוסכל (הוא הרי כבר קילג אותך כלא שפוי, אז אני לא לוקח את הדיאגנוזה שלך ברצינות).

לא היו כל כך הרבה חטיפות חמאסיות על מנת להסיק מסקנות סטטיסטיות (החמאס מעדיף להשקיע ברציחות, נראה לי שזה יותר קל לוגיסטית ויותר אפקטיבי מבחינת הטרור), אם נוציא את החטיפה הנוכחית (שאנחנו לא יודעים איך היא תסתיים, או אם היא באמת חטיפה של החמאס) אני חושב שהיתה חטיפה אחת "מוצלחת" ואיזה ארבע כושלות (וקסמן, סספורטס וסעדון ובטח שכחתי מישהו), מחטיפות כושלות אי אפשר להסיק מסקנות סטטיסטיות. אין ספק שזה לא כיף גדול, אבל זה לא נובע מההבדל שבין "חטיפה" ל"מעצר שרירותי" (שגם הוא לא כיף כל כך גדול כמו שמספרים לך) אלא מההבדל בין החוטף לעוצר.

הלוואי שזה יגמר בטוב, אבל למיטב הבנתי זה לא תלוי בי, ואני לא רואה שום דרך שבה זה שאני אפסיק לחשוב תעזור לזה להסתיים בטוב.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634230
המתוסכל הוא ד"ר? חשבתי שהוא סתם גורנישט.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634282
אני לא יודע, אבל גם זאת אפשרות. מה שאני יודע זה שאדם שמאבחן ליקויים נפשיים בכזה ביטחון הוא או דוקטור או ..., ובגלל שלא מנומס לקרוא לאדם ..., יהיה האדם ... ככל שיהיה, אני יוצא מנקודת הנחה, בלתי סבירה ככל שתהיה, שהוא דוקטור. ולו רק לצורך הדיון.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634232
אני חושב שהחטיפה הרביעית שהתכוונת אליה היא של ניסים טולדנו, שבעקבותיה גורשו ללבנון יותר מ-‏400 פעילי חמאס.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634231
גם בחיים הפלסטינים המוות תלוי מעליך אם איתרע מזלך להיתקל בכוחות הביטחון.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634239
כרגיל, השמצה חסרת יסוד של כוחות הביטחון הישראלים ותוך עיוות המציאות.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634241
כרגיל אתה מתעלם מהמציאות. מספיק להיזכר ברצח הנערים בביתוניא לאחרונה ובמקרים של דורא וקלנדיה בימים אלה ממש.
עיקר הבעיה נעוצה בנו, היהודים 634246
רק שנאת ישראל יכולה לגרום לאדם לעוות כל כך את המציאות ולהגדיר 'רצח' אירוע שבו נהרגו פלשתינאים במסגרת פעולה צבאית של כוחות הביטחון, שנועדה לאתר ולתפוס מחבלים ברברים ומתועבים, או שנועדה לפזר מתפרעים שונאי ישראל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים