בתשובה לאביר הקרנפים, 27/06/14 18:17
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634359
יש עשן בלי אש. ולא מעט סטריאוטיפים צמחו בעין המתבונן כדי להצדיק התנשאות כזאת או אחרת.
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634377
יש עשן מקרח יבש.
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634387
זה לא עשן, זה אד (או קיטור)
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634388
יש גם עשן במאזן ציפה אחרי שהתערבת עם מדריך הצלילה שתמצא דרך לעשן מתחת למים, אבל זה כבר שייך לסיפור אחר.

(וגם לכאב ראש נוראי - אל תנסו את זה בבית)
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634389
יש לך בית מתחת למים?
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634391
מה פתאום? החברה שלי לא הרשתה לי לעשן בבית.
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634588
בגנו של תמנון, בצל.

(ואם מישהו כותב עכשיו "נו איפה יהיה בצל אם לא בגן?", אני אשרוף את המועדון.)
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634597
אל תשרוף.

לאבא שלי היתה אמירה על הגנן שזרע שום וצמח לו בצל.
אין טעם במשחקי דיסטנס מטופשים 634831
ובאותו עניין: הידעת שב"צוללת צהובה" היה לג'ורג' תפקיד מוזיקלי של swirling water in a bucket? (או בעברית: סערה בכוס מים).
ואילו ג'ון עסק ב-blowing bubbles through a straw (דרוש שם עברי נאה).

שיר עברי שאין בו צחוק 634832
הפרחת בועות סבון?
שיר עברי שאין בו צחוק 634835
נדמה לי שהכוונה יותר למנהג האהוב על ביתי הקטנה של לנשוף לתוך קש כאשר פתח היציאה נמצא בתוך כוס המים. הרעש שיוצא אכן חינני ואני מניח שהוא היווה חלק מהאפקטים המיוחדים של הסרט.
שיר עברי שאין בו צחוק 634847
ביעבועי בועות?
שיר עברי שאין בו צחוק 634848
אונומטופיאה מושלמת
שיר עברי שאין בו צחוק 634866
באבוה ביעבע!
(חלק מהזכויות שמורות לדורי בן זאב ב"שיר הבלבול")
שיר עברי שאין בו צחוק 634900
לא מדובר בסרט - אלא בהקלטת השיר באלבום.
שיר עברי שאין בו צחוק 634910
כן, ראיתי אחרי שהגבתי. השירים באלבום שונים מהשירים בסרט או שזו אותה הקלטה?
שיר עברי שאין בו צחוק 634930
אותה הקלטה, נדמה לי. אבל בסרט יש הלא דיאלוגים ואפקטים נוספים רבים, לכן כתבתי ''הקלטת השיר''.
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634394
עכשיו אנחנו משחקים במטאפורה במקום להתייחס ברצינות למשמעות שלה.
תהיינה הסיבות אשר תהיינה, הסטריאוטיפים צריכים להתחיל מאיזה שהוא כיוון.
וכדי שלא ניכנס לוויכוח חסר טעם על המטאפורות ועל הסטריאוטיפים, נחזור לנושא עצמו. האם אתה מתווכח עם הקביעה שבאופן כללי המבוגרים מיושבים ושקולים יותר מן הצעירים?
האם לא צריך להתייחס ברצינות רבה יותר להערות של אדם שבא מתוך רצון, תחושה של חובה והגשמה, מאשר להערות של אדם שהציבו אותו שם והוא רק רוצה לסיים עם זה וללכת הביתה?
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634396
א. מנהג המקום הוא לסטות לצדדים מדי פעם. זה חלק מההנאה כאן. אם הסטייה לא מעניינת אותך, אתה מוזמן להתעלם ממנה. המקום הראוי לתגובה הזו היה קצת יותר למעלה, כתגובה לתגובה 634359.

ב. טענת למעלה קביעה נכונה אך לא מועילה שסטודנטים בוגרים יותר מילדים בכיתה ב'.

ג. תחושה של חזון, הגשמה וכדומה אופיינית לצעירים. מילואימניקים מבוגרים רק רוצים לגמור לשתות את הקפה או לגמור את המילואים (סטראוטיפ, אני יודע).

ד. אני לא יודע אם יצא לך להתעסק עם העתקות בעבודות אצל סטודנטים (הם מעתיקים. גם בעבודות וגם במבחנים). האם זה מעיד על בגרות?
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634401
א. אין לי בעיה בגלישה מנושא הדיון לנושא דיון אחר. העניין הוא שלא היה נושא חדש לדיון, אלא משחק במרכיבי המטאפורה במקום במשמעות שלה.
ב. אם הקביעה נכונה, היא עשויה להיות מועילה. כי ההשוואה הזו נועדה להצביע על הסיבה למה לוקחים ברצינות רבה יותר אנשים מבוגרים יותר.
ג. כשדיברתי על חזון והגשמה, התכוונתי לסטודנט שרואה את הלימודים האקדמאיים שלו כקרש קפיצה לקריירה. לכן כדי להגשים את זה הוא צריך להתמצא בחומר ובענף. לא התכוונתי לטיפוס מורעל שמלא בחזון משיחי ומוכן להפציץ בעצמו את כל העולם כדי להגשים את החזון שלו. הרי זה ההבדל בין תחושת השליחות הבהולה והפזיזה של הצעירים, לבין מילוי החובה המתון והשקול יותר של המבוגרים. זה סטריאוטיפ או הכללה, איך שתרצה. לכל כלל יש יוצאים מן הכלל, ועדיין הכלל הוא הרוב וכך צריך להתייחס לנושא.
ד. אני לא פרופסור. תמיד יש אחוזים של העתקה. אני גם לא מתיימר לומר שכל סטודנט מלא כרימון בחוכמה ושיקול דעת. אבל אין ספק שחוכמתו ושיקול דעתו רבים וטובים משל הינוקא.
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634399
ואני רוצה להוסיף עוד משהו על דבריו של צפריר:

בוא נניח שמחקר מגלה כי יוצאי בולגריה נוטים להחלטות פזיזות (כלומר, שעליהם הם מתחרטים תוך זמן קצר) בשיעור הגבוה ב-‏17% משאר האוכלוסיה. האם לדעתך זה מצדיק שלילה גורפת של זכיות הצבעה לכל הבולגרים?
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634402
בוא נלך רחוק יותר.
הדעת נותנת שההמון לא ניחן בחוכמה ובשיקול הדעת המתאימים לדעת מה טוב לו. לכן לפעמים דעת הקהל דוחפת לחוקים או מהלכים שבטווח הרחוק יהיו הרסניים.
לפי זה ולפי השאלה שלך, היינו צריכים לשלול באופן גורף את זכות הבחירה מכולם, עד שיוכיחו שיקול דעת מתאים.

אבל הדמוקרטיה לא פועלת ככה. גם לשוטים ופזיזים יש זכות בחירה. וכשהם מצטברים להמון גדול, הם יכולים לבחור בשוטים ופזיזים אחרים שיכולים לגרום לנזקים כבדים.

אז נוותר על דמוקרטיה? יש פתרון טוב יותר?
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634433
בוא נדלג לסוף -
אני מסכים בהחלט עם מה שכתבת בתגובה 634208, אבל הסטריאוטיפים שהצגת בתגובה 634343 נראו לי גרוטסקיים (כסגנון וגם כתוכן). קבל את זה איך שבא לך.
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 634436
אני מנסה להבין מה זה אומר...
זה אומר שבישראל אנשים נשארים ילדים וחפשנים עד גיל זיקנה ושיבה?
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 635668
כן.

כנס, למשל, לכיתה של מבוגרים בקורס ריענון נהיגה. ברגעים ספורים נוצרות כל האינטריגות, החוצפה והתהגות הערסים המזלזלת שאופיינית לכיתות טיפוליות של חטיבת ביניים. ערס אינפנטיל נשאר ערס אינפנטיל גם בגיל 30 וגם ב 40.
אין טעם במשחקי מטאפורה מטופשים 635691
אז הטענה היא אחרת.
ערסים ואינפנטילים נשארים ילדים וחפשנים עד גיל זקנה ושיבה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים