בתשובה לארז ליבנה, 27/03/02 15:20
אמנם כצעקתה 63615
הפועל לגגל אינו נזקף לזכותי כפי שהעיר נכונה יובל.

מעצם הגדרתי נקודת מעבר ברורה הרי שאני מתייחס ל-‏100% מהמקרים.
ניסיון לטפל בדברים כולם דרך ספקטרומים רציפים (גישה הוליסטית משהו) עלול להמצא כעקר בשל פיזור המאמץ.

אם תרצה תוכל לקבוע נקודות חליפיות.
הייתרון של הנקודות אותן אני מציע הוא בהכללתן את העומדים בהגדרה וחסרונן בכך שיש כאלה שיפלו במיון דומני כי היות ובקביעת מובן למושגים עסקינן הנזק לא יהיה כה חמור והתועלת המועטה תצא מהכוונת מאמץ ולא מהגדרה חותכת ל-"מותר" ו-"אסור"

שיטת קביעת נקודות הציון על סרגל מורכבות דומה לחלוקת הענפים המדעיים והרי מה בין "ביולוגיה" ו-"כימיה" (כנראה הביוכימיה) ומה בין "כימיה" ו-"פיזיקה" (יכול להיות שהכימיה הפיזיקלית). הגדרות דינן להיות חותכות לכלול קבוצות מסוימות תחתן ולקבוע כי אחרות הן מחוץ לגדר. ההתמודדות עם הרציפות בטבע יכולה להמשיך ולהיות על ידי דיסקרטיזציה כפי שנוהג המדע ויכולה חהעשות גם בגישות הוליסטיות שהולכות ותופשות מקום בקרב רבים. לעניות דעתי השיטה המדעית המתמודדת על ידי דיסקרטיזציה מציגה תוצאות יפות מאוד בכל קנה מידה ומדד איני מוצא צורך או סיבה להסב את ההתמודדות "הסטנדרטית" להוליסטית.

("...אך להבדיל ממך..."?)

אצטט דברי מטופשים מבוערה-
"לגבי הקביעה כי הבוגר מורכב יותר מהצעיר לא הייתי ממהר לקפוץ לקביעות ממין זה והרי בצעיר היכולת להתבגר והבוגר יכול רק להצטער (וכמובן להעמיד צעירים נוספים על פניו אבל זה הורס את ניגון המשפט ומציג צדדים חלשים בטיעון שלי)"
אני מוצא כי המחזוריות עלולה להציב את הקביעה כי אחד מורכב יותר מאחר באופן מעט בעייתי (והרי הם נוצרים זה מזה)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים