בתשובה להאייל הפלמוני, 08/09/14 9:46
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641536
1. כי היהדות לא מקבלת גרים אזרחיים. יותר מזה - היהדות מרחיקה מהגרים. כמו המאמר שבימי דוד ושלמה לא קיבלו גרים כי חשדו בהם שהיו סתם מהגרים. היהודים עבדו את אלוהי מצרים. אחת הסיבות שה' אומר "ובכל אלוהי מצרים אעשה שפטים, אני ה"'. להראות לבני ישראל מי האלוהים האמיתי. נכון שהזמנו חלק מהזרים לטפל בזקנינו, לא הזמנו אותם להגר. הם קיבלו הזמנה למטרה מאוד מסויימת, לפרק זמן קצוב, ותחת הגבלות שנועדו לוודא מראש שהם באים לעבוד וללכת ולא להגר. ואתה מתלונן על זה שאני "יורק" על אלה שמצפצפים על החוק, מפרים את ההגבלות ואחרי זה בטוחים שאנחנו חייבים להם משהו?

2. אלוהים נמצא בפרטים. יש פרטים חשובים, ויש להפוך טפל לעיקר כדי להסיט את מטרת הדיון. אמרתי שהגנבים באו כתוצאה מהתפרקות מהמסורת. עדיין, אחוזי הפשיעה בקרב האוכלוסיה היהודית בארץ, נמוכה מהממוצע במדינות מערביות. אחוזי הפשיעה אצל הזרים (ערבים, כושים, סלאבים, על אסייאתים אני לא יודע) גבוהים יותר מאשר אצל האוכלוסיה היהודית. אבל צמחו לנו ערים יהודיות. רחובות שבהם פגשת יהודים. וגם אם בחנות היה עובד ערבי, וספק צרפתי ותייר אמריקאי, העיר הייתה עיר עברית. המגמה הזו מתערערת.

3. אני רוצה לגרש את מי שנכנס בניגוד לחוק. אני רוצה לטרנספר שורש פורה רוש ולענה שאינו נאמן למדינה ומייצר פשיעה וטרור בכמויות בלתי נסבלות. יש לך ציבור שקיים באופן חוקי ורוצה להיות אזרח הגון? שיחיה לו בשלום. רק אל תגיד שהוא יהודי. ואני חוזר ומזכיר: את מהגרי העבודה לא הזמנו. הזמנו עובדים לפרק זמן קצוב. לא הזמנו מהגרים. כל מהגר עבודה הוא בלתי חוקי. אתה יודע שאסור לעובדים זרים (באשרה) להוליד ולגדל פה ילדים? זה חלק מהתנאי לקבלת האשרה וקו מנחה שנועד למנוע מהגרי עבודה שמתאזרחים דרך מחלקת תינוקות.

4. הגדרתי קווים. הקו הראשון - כל מהגר/שב"ח צריך לגרש. חד וחלק. בלי להקשיב לבכיינות שלהם ובלי להתחשב בפעולות המפוקפקות שעשו כדי לתחזק את ההגירה שלהם. הקו השני - קבוצות שאינן רואות את עצמן כחלק מהעם, שרוצות לראות בחורבנה של המדינה ופגיעה אקטיבית בעם. ומבחינתי זה כולל את הנטורי חרטא שמלקקים לכל מחבל.
לסייג. את האשליה שאני מייחס לאבות הציונות, יחסתי בעניין מאוד מאוד ספציפי. לא ניתן לעקור אנשים מהמסורת, ולצפות מהם שיתחברו אליה. מי שגדל באווירה פושרת ומרוחקת, עושה טיול בתשעה באב ולא מבין למה זה מפריע למישהו. מה העבודה הזאת לכם?
רציתי לשלול את ההשוואה שלך לכך שאולי אחרי שיגרשו את כל המחבלים והמהגרים, ארצה לגרש גם שמאלנים. אבל אז נעצרתי. אולי צריך לגרש גם כל מיני טלי פחימה וענת קם?
ההבדל (מבחינתי) בינך לבין הפיליפיני, שאתה יהודי והוא גוי. אתה משפחה והוא זר. וכמו שלמשפחה נולדים או מצטרפים בדרך אחת ויחידה, ככה ליהדות נולדים או מצטרפים בדרך אחת ויחידה.

5. אין אף מדינה בעולם שברחובותיה רואים רק אנשים מסוג X. אבל יש מדינות שלמרות שאנשים באים לשם לעבוד, לסחור או לטייל, הוא לא מקבל אזרחות. יש הרבה מדינות שבהן לא מחלקים אזרחות לכל אחד שבא ומתבכיין. הן לא חייבות להיות מדינות "חשוכות".

6. אד הומינם. נתתי לך טיעונים וסיבות הגיוניות. להפריח את כולם כאבק ברוח רק בגלל שאתה פוסל את מציג הטיעון - מלמד על עמדה חלשה.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641552
1. אתה שוב נתלה בכתבי הקודש של "היהדות" למרות שאתה כבר יודע שבשבילי הם בקושי פולקלור מסורתי ובלתי מחייב. אז אלוהים הפך שולחן והראה להם מי הערס השכונתי. על זה אני אמור לבסס חוקים ופגיעה באנשים?

2. לפחות פעמיים חזרת על הדרישה שבמדינת היהודים לא יפגשו ברחובות לא-יהודים. זה לא נראה לי פרט שולי. להפך, לעומת הדרישה הזו, כל השאר נראה לי בטל בשישים. אתה רוצה עכשיו לסגת, לרכך את הדרישה, להפוך אותה לקצת פחות גזענית, למרות שאתה גזען (לדבריך)? בבקשה, תנסה. אבל לפחות תדע שעכשיו קצת קשה להאמין לך.

3. פתאום נעשית עו"ד. החוק זה מה שמעניין אותך? ואם יתקבל רוב בכנסת שנותן להם אזרחות אז תתמוך בקבלתם?! אל תתחבא מאחורי החוק הקיים - אנחנו מבררים מה אתה רוצה שיהיה החוק. ועד כה מסתבר שאתה רוצה חוק גזעני.

4. נו, זה הגיע אפילו יותר מהר משחשבתי. אמרתי שטהרנים לא יכולים לעצור ובמוקדם או במאוחר הם יטהרו גם יהודים. עכשיו זה כבר נטורי קרתא. כמה תגובות עוד צריך בשביל שנגיע לשלום עכשיו, לאוכלי טרפות, לבועלי נידות, להשומר הצעיר, הצופים, בני עקיבא.... אלו יהודים אלה?! מתי נטהר אותם למען טוהר המשפחה?

5. אפילו בגרמניה הנאצית, אירן, וצפון קוריאה יש תיירים, אנשי עסקים ויועצים זרים. אתה זה שרצית שיפגשו רק X ברחובות. אתה יודע למה התכוונת. תביא מדינה אחרת כזאת.

6. אנחנו לא מכירים ואין לנו זהות אישית כאן. לכן זה לא אד הומנום אלא אד גזען-ום. ומי שקבע שאתה גזען הוא אתה.
נתת לי טיעונים מבוססים על גזענות ואני לא משתכנע. ניסת להראות לי שהיהדות מחייבת גזענות ואני לא משתכנע. הרחקת לכת והצטרפת לשונאי ישראל בניסיון להראות ש"ציונות היא צורה של גזענות ואפליה גזעית". אבל אני לא משתכנע. אני מאמין לך שאתה גזען. זה עניין פסיכולוגי שלך שלא קשור ליהדות וציונות. אבל אם במקרה אני טועה ויסתבר לי שמה שאתה מייצג זה יהודי - אז אדע שאני אטישמי. ואם מה שאתה רוצה זה ציוני - אז אחפש את משרדי הגיוס של חמא"ס.

עכשיו תגיד את מי באמת בא לך לטהר מ"המשפחה".
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641553
ניטפוקון-בצפון קוריאה אתה יכול לנוע רק במסלול שמוכתב מראש ע''י השלטון,אני בספק בכמה אנשים ''רגילים'' תפגוש בדרך
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641569
1. אתה ממש חצוף. אתה מצטט לי פסוק מהמקורות, כשאני עונה לך על הפסוק שאתה ציטטת, אתה מספר לי שכתבי הקודש לא מעניינים אותך? אם זה לא מעניין אותך, אל תצטט משם. אם ציטטת משם, הפכת את זה לחלק מהדיון.

2. איפה הצבתי את זה כדרישה? קשר אותנו לדרישה כזו. אם לא תצליח למצוא תגובה שבה אני דורש שרחובות ילכו רק יהודים, אני דורש שתתנצל על כל הסילופים והעיוותים שלך.

3. צריך להיות עו"ד כדי לרצות חוק וסדר? מי שנכנס למדינה בהתאם לחוק ושוהה בה בהתאם לחוק ומכבד את חוקיה של המדינה, מן הסתם יש פחות סיבות לרצות לגרש אותו. אבל מי שנכנס למדינה בניגוד לחוק ואחרי זה דורש לקבל על זה פרס ושבדיעבד יתנו הכשר לעבריינות שלו, יש עוד סיבות לגרש אותו.

4. מרוב שאתה חוזר על המושג טהרנים, איבדת כל קשר אליו. אם אני רוצה לגרש יהודים זו לא טהרנות. חשבתי שטהרנות זה לגרש את כל הגוים ולהשאיר רק יהודים.
כמה תגובות עוד צריך כדי שתפסיק לומר במקומי מה אני חושב ורוצה, בעיקר כשאני לא מתבייש לומר מה שאני חושב ורוצה?

5. אני יודע למה התכוונתי. אני תוהה אם אתה פשוט לא יודע למה התכוונתי, או שאתה מסלף את זה בכוונה. ראה פיסקה 2.

6. לי לפחות יש כינוי רשום, קבוע. הזהות שלי היא הדעות והסגנון שמשתקפים מתוך ההודעות שאני כותב. לפסול את הטענות שלי בלי להתייחס לטענה אלא לאופי שעלה מתוך התגובות שלי, זה אד הומינם.
בדרך כלל אלה שמצטרפים לשונאי ישראל עושים רעש יותר מדי גדול מכל איזכור של גזענות. בשם הפעילות נגד הגזענות, הם מלקקים למחבלים בלי סוף. לא זה הכיוון.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641575
1. אני מצטט מהמסורת שלי - גם מהתנ"ך גם מביאליק וגם מלאונרד כהן - וכאמור: אף אחד מהם איננו מחייב אותי "כזה ראה וקדש".

2. למשל תגובה 641276

3. כולם רוצים חוק וסדר. חילוקי הדעות הן על איזה חוק ואיזה סדר.

4. לא. כבר הסברתי שטהרנים הם אלו שרוצים משהו (מדינה/עם/רחובות) טהור ואז עוד יותר טהור. קודם לגרש זרים, אחר כך לטרנספר ערבים ילידים, ושהתוצאה לא טהורה מספיק: נטורי קרתא, שמאלנים בוגדים, חילוניים, ח"בד... בשביל טהרנים שום מצב איננו טהור מספיק.

5. אתה כנראה התכוונת למה שאמרת: שבמדינה יהודית צריך לפגוש ברחובות רק יהודים(וכבר טחנו את התבנית).

6. יש לך שם של קרנף ואתה מגעגע כמו ברווז גזען. הדעות שאתה מבטא גזעניות והטיעונים שלך יוצאים מנקודת מוצא גזענית. ומאחר שאין הסכמה על נקודת המוצא, אין מקום להתייחס לטיעונים שיוצאים ממנה. נקודת המוצא שלך היא הערכים הגזעניים שלך והיא האופי והמסר שעולה מתוך הטיעונים שלך. אם זה האופי של ישראל אז אני שונא ישראל. אבל ישראל שאני מכיר נאבקת שנים כדי להתנקות מהדימוי הגזעני שאתה ואויביה מנסים לייחס לה.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641581
1. ציטטת, והסברתי לך ממקור הציטוט שההקשר מאוד לא נכון. עכשיו לא מחייב אותך לצטט בהקשר הנכון ולדייק?

2. אין בתגובה זו שום דרישה שברחובות ילכו רק יהודים. יש שם דרישה שלא יחילו את המושג "גר" על מי שאיננו גר. יש שם טענה נגד הגירה של גוים. אתה עדיין צריך להביא דרישה שברחובות ילכו רק יהודים, או להתנצל.

3. אז אל תבוא אלי בטענות כשאני רוצה חוק וסדר. בעיקר כשאתה מתווכח איתי על אנשים שעוברים על חוק קיים, ולא על טענות בעד ונגד שינוי חקיקה.

4. הגדרה שלך. תעשה איתה מה שאתה רוצה. לפחות את ההגדרה של הציונות תשאיר למי שטבע את המושג.

5. לא. אני התכוונתי שהמדינה תהיה מדינת היהודים. ושכונה או עיר מלאה בערבים/כושים/סלאבים/אסייאתים, זה לא נראה כמו מדינת היהודים. הצביון נשמר עד רמה מסוימת, בשביל זה יש מדיניות הגירה.

6. זה לא משנה אם הדעות שאני מבטא גזעניות. משנה אם יש בהן היגיון. אם הן מתאימות לערכים אחרים. אם אתה מתנגד לציונות/יהדות/מדינת היהודים בגלל שזו גזענות, אמור זאת בפה מלא. אם אתה חושב שציונות/יהדות/מדינת היהודים זה לא גזענות, אתה מוזמן לטעון ולהוכיח שהמושגים מבוססי הלאום הללו אינם כרוכים בגזענות.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641601
1-5. הנני מתנצל בזה קבל עם ועדה על כל התגובות שכתבתי ועל הזמן שנגזל מאנשים שטרחו לקרוא אותן או רחמנא ליצלן להגיב עליהן. אילו רק השכלתי להבין מלכתחילה שנקודת המוצא של בר הפלוגתא שלי היא גזענות וטהרנות, הייתי מבין שאין טעם לדיון, כשם שאין טעם להוכיח את משפט פיתגורס למי שסבור שדרך שתי נקודות עובר יותר מקו ישר אחד. נכשלתי בזיהוי מוקדם של הבעיה ועל כך אני מצר. אני רק יכול להתנחם בעובדה שבסוף הבנתי.

6. ובכן, לטעמי, בדעות שמבטאות גזענות אין היגיון. והן לא מתאימות לאף אחד מהערכים האחרים שלי.
אני חוזר ואומר בפה מלא: אני מתנגד לציונות/יהדות/מדינת אם זו גזענות.
ולמען הסר ספק, הנה שוב, עם פטיש 5 קילו: אם היהדות והציונות הן גזענות, אז אני אנטישמי וחמסניק

ולבסוף, אני יכול להגיש לבנאדם קפה ולקוות שיתפקח, אבל אני לא יכול להוכיח לגזען שמושגים כלשהם אינם כרוחים בגזענות. את זה רק הוא יכול לעשות - אי"ה.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641627
6. במילים אחרות: לטעמך, דעה שאתה לא מבין אין בה היגיון. דעה שאינה לטעמך, אין בה היגיון. ההיגיון הוא נחלתך הבלעדית.
אני יכול לומר לך שאין היגיון בחוסר גזענות, אבל אין טעם לפתוח את הנושא, כשהדיון לא מתנהל באופן תקין.
אתה לא יכול להוכיח שהציונות/יהדות אינה גזענית. כנראה בגלל שהן כן. סוף פסוק.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641677
הציונות, בגרסתה הבסיסית ביותר, היא התנועה הלאומית של העם היהודי. היא גלגולו של הרעיון שהעם היהודי, כמו רוב העמים, זכאי וצריך ארץ משלו, לבל יהיה אנוס להיות פזור בין העמים, והארץ הזו צריכה להיות ארץ ישראל, שלה יש ליהודים קשר עמוק ביותר.
זה הבסיס, והיתר - פירושים.
המדינה הזו, של היהודים, יכלה להיות קומוניסטית, והיא לא היתה פחות ציונית. היא יכלה להיות כולה קיבוצים-קיבוצים, עם אוכלי נידות ובועלי שפנים ביום כיפור שחל בפסח, ולא להיות פחות ציונית. היא יכלה להיות דו-לאומית, כמו בהצעתו של מאגנס, ועדיין להיות ציונית. יכלו להיות בה דתיים רק במוזיאון, כמו שבן-גוריון חשב שיקרה, והיא עדיין היתה ציונית. ואפילו יהודית. היא יכלה להיות מדינת הגירה פתוחה לכל החפץ, כמו שהרצל סבר, ועדיין להיות ציונית.
היא יכלה להיות גם מדינת הלכה תיאוקרטית, כמו שאתה רוצה - ועדיין להיות ציונית.

הפרשנות שלך - היא הגזענית. אתה גזען - לא בגלל היהדות, לא בגלל הציונות - אלא בגלל שאתה גזען, וכל מי שלא גזען כמותך - הוא זה שכביכול, פירש לא נכון. או רפורמי. או שניהם. ולכן, גם הרצל לפתע "לא ציוני".

________________
בהיותי בקורס חוי"ה בצבא, בילינו שבת בביסל"ח, ומ"פ של קורסיסטים מסוג כלשהו הקדיש לנו מזמנו. הוא אמר, שלו היה יכול, היה נותן לחייליו לישון יותר מ-‏6 שעות בלילה. אבל הוא לא יכול. הוא אנוס. ידיו כבולות. פקודות מטכ"ל אומרות במפורש - "לא יותר מ-‏6 שעות שינה בלילה". אז ככה היא גם הפרשנות שלך.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 641722
את אומרת שהארץ הזו צריכה להיות ארץ ישראל, שלה יש ליהודים קשר עמוק ביותר.
הקשר העמוק הזה הוא ציונות.
עכשיו תסבירי לי איך מדינה בארגנטינה או אוגנדה זה ציונות.

ונחזור להלך הרוח בעולם הפוסט מודרני של העידן החדש. מי אמר שהארץ שייכת דווקא לעם הזה? גם לבני עמים אחרים מגיע לגור ולחיות בארץ הזו. למה דווקא לבני העם הזה מגיע לגור בארץ הזו?
כתבת שהציונות היא תנועה לאומית של העם היהודי. לאומית? רק של העם היהודי? איזו גזענות!
כתבת שהעם היהודי זכאי וצריך ארץ משלו. אבל אם המדינה היא דו לאומית, זה כבר לא ארץ משלו. ואם לא תנהיגי מדיניות גזענית שתשמור על רוב יהודי, היהודים יהפכו למיעוט במדינה. ועדיין תחשיבי את זה לציונות, כדי לא ליפול בפרשנות הגזענית שלי?
לתת עדיפות דווקא לבני עם מסויים, הרי זו גזענות. כפי שטרחו לציין פה, התפישה שהארץ שייכת דווקא לעם ולא לשיטפון של פולשים ומהגרים - זו גישתם של גורמי ימין באירופה שכל כך מפחידה אנשים מסויימים. איזו חוצפה יש לאותם גורמי ימין, להתנגד לכיבוש ארצם בידי זרים?
כל עניין הציונות, הוא הקשר והזיקה היהודיים לציון. הרצון לשיבת ציון. ולפי דברייך נראה שאנחנו מסכימים בנקודה מזערית זו.
ברגע שזו נטיה יהודית בלבד...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים