בתשובה לאריק, 10/09/14 8:38
לא בצלם אבל מהחבר'ה 641733
וכאן עולה השאלה: האם בגידה היא אובייקטיבית או סובייקטיבית?
האם מספיק שאדם/גוף מרגיש שהמעשה הוא בגידה, שהוא לא ציפה להתנהגות כזו ולכן ההתנהגות הנ"ל הפרה את אמונו וסייעה למי שהוא מחשיב כאויב...
או שדעתו של הנבגד לא משחקת תפקיד. אנחנו לא סופרים את מי הוא מחשיב כאויב, ומה היו הציפיות שלו מחברו/עמיתו וכו'...
לא בצלם אבל מהחבר'ה 641869
בגידה היא בעיני הנבגד. כאשר הנבגד הוא המדינה החוק והממשלה קובעים.
כל אחד יכול לומר "בגד ב...". למשל "שרון בגד בבוחריו כשבצע את ההתנתקות". אם בוחריו הרגישו נבגדים כך הוא.
אבל לא טוב להוזיל את הבגידה במדינה. "רבין בוגד" "גדעון לוי בוגד" "בצלם בוגדים"- זו הטחת רפש. הם לא בגדו במדינה שאלמלא כן המדינה כבר היתה מטפלת בהם.

לסיכום- הבגידה היא סובייקטיבית אבל המחליט הוא רק הנבגד. אתה לא מחליט עבור האשה או הבעל האם בן/בת זוגו בגד/ה או לא.
לא בצלם אבל מהחבר'ה 641885
אני מסכים איתך לגמרי.
לכן אם יטענו שבצלם לא מרגישים שהם בוגדים - לא רלוונטית.
ובקשר לשורה השלישית שבדבריך, כבר כתבתי לעיל (שוב - בתגובה להודעה אחרת שלך) שבאמת צריך לשקול בתשומת לב רבה הענקת תארים שכאלה, שיש להם משמעות חריפה מאוד.
לא בצלם אבל מהחבר'ה 641908
אם בעיני מישהו, העובדה שבת-זוגו אמרה שלום לשכן שירד במדרגות עם שקית האשפה זו בגידה - האם היא בוגדת בו רק מפני שכך הוא חושב? האם אתה סבור שהיא ראויה ליחס שלילי, או שהוא צריך ללכת לטיפול?
לא בצלם אבל מהחבר'ה 641996
הוא יגיד שהיא בוגדת אבל מכיוון שהקריטריון שלו כל כך חמור הוא צריך ללכת לטיפול.
זה לא משנה את העובדה שהוא יקרא לה בוגדת. וחשוב מכך- שאני לא אוכל להגיד אם באמירת השלום (או בכל אינטראקציה אחרת עם השכן) היא בוגדת או לא. רק הוא יאמר, כי היא בוגדת בו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים