בתשובה לאריק, 27/09/14 8:00
דרוש הסבר 642979
שום פלצני ושום נעליים. הילדים ניסחו מכתב מנוסח היטב עם טיעונים לא רעים. פה באייל, חוץ מכל מיני הצהרות רגשיות אישיות (הם פלצנים, הם מעצבנים, הם עושים דווקא, הם מפונקים, ננה בננה) לא העלו אפילו טיעון אחד מעניין או לעניין בנושא. רק התנשאות לא מוצדקת וקשקשנות ריקה מתוכן.

זה מצבו של האייל היום. כותבים חדשים וותיקים שלא מצליחים לנסח טיעונים ענייניים ברמה טובה יותר מזו של ילדי תיכון בכיתה י״ב.

בחלוף השנים, האתר הזה והכותבים שבו נהיו תת רמה. הגיע הזמן להסיר מרשימת המועדפים. טפי.
דרוש הסבר 642992
מה שמעלה את השאלה - האם עזיבתך תוריד את ממוצע איכות התגובות, או דוקא תעלה אותה?
___
שלעצמי, לא השתניתי. גם באייל הישן הייתי תת רמה.
דרוש הסבר 643000
ההשפעה זניחה. בשנים האחרונות אני אייל קורא ולא כותב. הגיע הזמן להפסיק גם עם זה.

_______
נכון.
דרוש הסבר 643002
שאפו
דרוש הסבר 642994
אריק צודק הילדים האלה בסך הכול מחקים מושגים שהם שמעו חלקם מומצאים כמו מגדר מושג שהומצא ע"י התנועה הפמינצית שקיבלה תמיכה ע"י קרן רוקפלר. המילה העברית צצה לה רק ב-‏1997. בתור מורה אני ראיתי עדות לכך שזו איוולת מוחלטת לערבב בנים-בנות בשיעורי התעמלות. בתי ספר שיישמו את הטימטום הזה הדבר גרם לפציעתם של בנות רבות עקב הכוח הפיזי הגדול יותר, יתר מרץ והמגושמות של הבנים. לעומת זאת בנות מעצם טבען מתאימות יותר לישיבה ממושכת במשך שעות ביום.
דרוש הסבר 642998
''לעומת זאת בנות מעצם טבען מתאימות יותר לישיבה ממושכת במשך שעות ביום'' מזמן לא צחקתי כך. גברים לא מוציאים תארים אקדמאים, לא יושבים במשרדים ובישיבות הנהלה ממושכות. לא, הם יוצאים ליערות וחוטבים עצים. מסוקסים שכמותם.
דרוש הסבר 643003
אני לא דיברתי על גברים אני דיברתי על "בנים" וזו המציאות גם אם אתה לא מקבל אותה. מה גם שרוב "הבנים" (כן גם הבנות), בערך 80 אחוז מהם העניין שלהם בלימודים הוא - אפס. רובם באים לבית הספר כי הם חייבים להיות בבית הספר והם רק מחממים את הכסא מפטפטים עם בני כיתתם או בודקים מה קורה בפייסבוק שלהם. ביזבוז משאבים מוחלט של המדינה וביזבוז זמן שלהם ושלי. בתכלס רק 20 אחוז הם "חומר אנושי" שניתן להפיק מהם משהו. אבל אותם תלמידים טובים כלואים במערכת כזאת אינפנטילית שלא יודעת לנצל את מה שיש לה בידיים.
דרוש הסבר 643028
ממה נפשך? אף פעם לא היו פה מומחים גדולים בתיאוריות מגדר. כל כך גדולה המצוקה, שהיו ימים שבהם *אני*(!) נתתי הסברים מפורטים על פמיניזם פה באתר. אם היום לא מתנהל פה דיון מושכל בנושא, יש לכך כמה סיבות אפשריות:

א. אני היטפשתי (קורה)

ב. הפמיניזם העכשווי השתנה עד לרמה שלא מאפשרת למתדיינים פה לדון בו בצורה מושכלת (אולי אם יבוא מישהו מבחוץ שאמון על הז'ארגון ומסור לנושא, כן יתפתח דיון מעניין).

ג. לא ברור (לי) מאיזו פרספקטיבה אחרת אפשר לדון בנושא, לבד מזו של ב'. יש פה עניין של מאבק זכויות חברתי, אלא שהוא כמעט מתבטל מול המאבק להגדרה עצמית (או חוסר הגדרה עצמית) - ואפילו לא עצמית, אלא הגדרה של *הזולת* את העצמי/קבוצה המוחה ומבקש להיות או לא להיות מוגדר, בתוך קבוצה שמהותה היא חוסר המוגדרות שלה. כאמור זו פרספקטיבה שנגזרת משיח תיאורטי שאין לו הדים באייל. בכלל, בפעם האחרונה שקראתי טקסט אקדמי שמדבר על "ספקטרום" במיניות הוא נגע להעדפה מינית ולא למגדר. אבל מאז תרפפ"ו דברים השתנו (ראה סעיפים א' ו-ב').

ד. לגבי "מצב מתמשך של מצוקה" שנזכר במכתב - להבדיל ממצוקה פיזית או נפשית, אדם נכנס למצוקה מהסוג האמור כאשר הוא יודע ש*יש* אפשרות אחרת ושהיא אינה זמינה לו. ייתכן בהחלט שהיו בדורות קודמים הרבה נערים ונערות שלא חשו בנוח, או חשו רע מאוד, עם סיווגם המגדרי הבינארי בתוך המסגרת החינוכית‏1. אלא שלא היו מכתבים כאלה עד כה ולכן קולם לא נשמע כקבוצה או שלא היו להם המלים לדון בזה. האפשרות לחוש מצוקה נולדה מתוך הסיווג התיאורטי בעצם. אני תוהה על שאלת הביצה והתרנגולת לא רק בהקשר של הסוגייה הספציפית הזו אלא בהקשר של רבות נוספות (למשל המצוקה המודרנית של אדם מערבי ש"אמור להיות מאושר" או "אמור להגשים את עצמו" וכולי. כשאנשים לא נדרשו לדברים כמו אושר או הגשמה עצמית, רק הנפשות הרגישות ביותר, או אלה שנקלעו ממש למצבי קיצון, מחו או הרגישו מצוקה אמיתית, וכל היתר שתקו והמשיכו לפרנס משפחות ולתפקד בחברה. אפשר לקרוא לזה "פינוק", "הרחבת התודעה", "קידמה" או כל דבר אחר, ועצם הכינוי מראה מאיזה דור הגעת).

1 זה שונה ממצב שהיה בבית הספר היסודי שלי, שבו ילדה אחת מחתה על הסיווג של בנות ובנים לשיעורי מלאכה ונגרות בהתאמה, ושובצה בקבוצת הנגרות עם הבנים. היא לא דרשה קבוצה אמורפית אלא את האפשרות שלה לנוע מקבוצה לקבוצה.
דרוש הסבר 643032
תקני אותי אם אני טועה, אבל כאן לא מדובר בבקשה ליצור קבוצה אמורפית, אלא להחזיר את הקבוצה המעורבת שבוטלה.

ולעניין שאלתך והתשובה בא', כשלעצמי, אני משתדלת להמנע מדיונים בנושאי פמיניזם מאז שתגובות כאן התחילו לכלול את המונח ''פמינאצית'' באופן שלא מלווה בקריצת עין או אירוניה.
דרוש הסבר 643051
נחיצותה של הקבוצה המעורבת, כך לדברי התלמידים, היא במרחב המוצהר שהיא מספקת למי שאינם רוצים/יכולים להזדהות מגדרית. היא לא (אמורה להיות) "מעורבת בנים בנות" אלא "כוללת את כל הרצף". האמורפיות מבחינתי כוונה למגדר הגמיש של המשתתפים ולא לעצם הקבוצה.
דרוש הסבר 643055
הבנתי. חייבת להודות שמבחינתי, אם אפשר ליצור מסגרת שתהיה נוחה למשתתפיםות בה, מבלי שזה פוגע באפשרות של אחרים ואחרות ללמוד במסגרות מסורתיות ומבלי שזה פוגע בתכנים הנלמדים, צריכה להיות סיבה למה *לא* לעשות את זה, ולא להפך.
אגב, סיבות תקציביות יכולות להיות סיבה למה לא, אבל (כמו שכבר ציינתי כמה פעמים) העובדה שהייתה קבוצה כזו בעבר די מטה את הכף לטעמי לצד השני.
דרוש הסבר 643052
וכן, לגבי א', צודקת.
דרוש הסבר 643058
חבל כי זה אומר שהצליחו להשתיק אתכן בעזרת קללה או לפחות לגרום לכן לאבד עניין בשל מגיב אחד-שניים.
אולי אפשר להתעלם או להגיב בחצי מלה על הביטוי הנלוז ולהמשיך לדיון יותר מעמיק? נדמה לי שעדיין יש כאן מספיק אנשים אחרים.
דרוש הסבר 643109
האמת היא, שלי נראה (באיחור רב של כמה מאות תגובות), שאם נתעלם ממי שכותב פמינאציות, אולי הוא ילך לו חזרה לקבוצה האנטי-פמיניסטית הגלויה ממנה הגיח.
דרוש הסבר 643125
רציתי לכתוב לך כמה פעמים ''בבקשה תפסיקי להתדיין איתו'' אבל הנחתי שאת יודעת במי מדובר וזו זכותך להמשיך ולכן קראתי רק את תגובותייך (שהיו מאד מעניינות). אני שמחה שהפסקת להתיחס אליו וכנראה טוב שזה קרה כפי שקרה, באופן טבעי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים