בתשובה לדנידין, 04/04/02 10:45
בזזזט! אד הומינם בילט-אין? 64382
"אין טיעונה של ביקורת..." וגו' הוא רעיון אוילי שאומר שהאמת נגזרת מגיאוגרפיה ושרק מי שנמצא בתוך הפח יכול לזהות את מרכיבי הזבל.

האם זוהי טכניקת ויכוח קבילה עליך?
הרחבה 64394
כשעומדים בבור ביוב והצואה מגיעה עד הברכיים, מתרגלים בסוף לריח. רק אחרי שיוצאים מהבור ומתקלחים, מבינים עד כמה הוא מסריח.
ואז יוצא מכלל זה 64396
...למעט במקרים שאדם שנמצא בתוך הזבל אינו מסוגל להבחין בו.

"אמרו לך שאתה שיכור?"

"מה פתאום? *שניכם טועים! היק!"
מהפה שלכם, לאוזן של האנטישמים 64409
בשבוע הבא בהוצאת עם אובד 64419
כליל נאורי ומלחמתו באוטואנטישמיות
עם אובד 64424
נחמד.

כן, אני לוחם במלחמת ההסברה. אמנם, זה בערוץ דיונים ספציפי של אתאיסטים בדלנט, אבל...
אם כבר אנלוגיות דוחות... 65106
אם אתה רואה אדם מחרבן אל תוך אותו בור, אתה לא יכול להאשים את האיש בתוך הבור כשהוא מנסה לסתום לראשון את התחת.
הלו ? 64461
עד שאני טורח ומציין את שמך המפורש כהומאז' לדברייך הנכוחים, ואומר "אין *דינה* של ביקורת..." את באה ומסלפת את הציטוט ל: "אין *טיעונה* של ביקורת..." ?

מה יהיה?

ולעצם העניין, אכן העמדה שאת והגולה מציגים מוכרת לי היטב. הטענה שרק מרחוק אפשר לראות דברים מסוימים אכן נכונה, לדברים מסוימים. או הדימוי הנאה של האדון הגולה על מי שמצוי בחרא במידה שהוא כבר לא מסוגל להריח - גם אותו אני מקבל - לתחומים מסוימים.

הבעיה היא שאותם דברים שאתם כביכול מאירים את עינינו לגביהם אינם בבחינת נעלמים מאיתנו, והריח הבאוש מורגש כאן במלוא עוזו, תאמינו לי. כשמנסים לאתר את מקור הריח, מסתבר שיש יתרון מסוים למי שעומד קרוב למתרחש, ממעוף הציפור שלכם קשה יותר להבחין בפרטים. זה לא אותו דבר לשמוע ב cnn על פיצוץ בליל הסדר, בין עשרות דיווחים על סבלם של הפלשתינאים המדוכאים וחפצי השלום, כמו לראות את התמונות ולשמוע את האמבולנסים מבעד לחלון, ואח"כ לשמוע את הדעות הרשמיות של הרש"פ והדעות הפחות רשמיות של המטיפים במסגדים. כן, כשעומדים רחוק מהפח קשה יותר לדעת מה מכל ערמת הפסולת אחראי לריח, ויותר מזה, קשה לראות מה הדרך הכי טובה לסלק את גורם הצחנה. זה עניין פשוט של אופטיקה, גם אם הוא נראה לך אוילי. האמת אינה נגזרת מגיאוגרפיה באופן ישיר, אבל לגילוי האמת נדרשת אינפורמציה, והאינפורמציה שאת מקבלת אכן נגזרת מהגיאוגרפיה, או יותר נכון, הגיאוגרפיה גורמת לכך שהאינפורמציה שאת מקבלת עוברת פילטרים שמורידים חלקים לא מבוטלים ממנה. את מקבלת אינפורמציה שעברה דרך משקפי הפולרואיד של סוכנויות הידיעות, ואולי אפופידס ירצה להסביר לך קצת על מה משקפיים כאלה עושות לאור. רוצה דוגמא? בבקשה: מי הרג את מוחמד דורא? (אגב, אני לא יודע את התשובה על כך, אבל כל העולם הנאור החליט כבר מזמן שהתשובה החד משמעית והבלתי ניתנת לערעור היא צה"ל. את רכיב האינפורמציה שלא מתאים לתשובה, או שמאפשר תשובה אחרת, המשקפיים סיננו עבורו. אני הייתי יותר סקפטי לא בגלל שאני לא חושב שייתכן שאיזה חייל ישראלי בן זונה עשה את זה, אלא בגלל שאני יודע *גם* שייתכן שאיזה פלשתינאי בן זונה עשה את זה - ראיתי קצת פלשתינאים בני זונה באותו חלק של האור שלא הגיע עד אליך, ואני לא אכנס עכשיו לשאלה כמה בני זונה יש בכל צד).

אתם צודקים, ללא ספק, בכך שמטבע הענינים הראיה הזאת אינה אובייקטיבית, ושהנטיה הטבעית שלי היא להמעיט בהזדהות עם האויבים שלי (וכרגע, מה לעשות, הם אויבים שלי). זה לא מפריע בכלל לגבש דיעה לגבי הדרכים לצאת מהמצב הבלתי אנושי הזה, וזה מחדד את הראיה לגבי כמה טאבו'ס שאסור לעבור עליהם. אסור לקבל את הטרור כאמצעי לגיטימי להשגת מטרות, והדרך היחידה להלחם בטרור היא בדיוק כפי שהאמריקאים נלחמים בו באפגניסטן. כל נסיון להפיס את דעתם של אלה שדרכם לגן העדן רצופה בגויות של אזרחים תמימים רק מזמין מתנדבים חדשים למסע הקודש הזה, מהסיבה הפשוטה שאם זה עובד אין סיבה לא להשתמש בזה.

אבל האמת היא שההערה שלי על ביקורת מרחוק התכוונה בעיקר לנקודה הטריביאלית שמי שלא עלול להפגע אישית מטעויות, חשוד בעיני שהוא מוכן להסתכן על חשבוני יותר מהרצוי. כדי להדגים את כוונתי אעיר גם שאין דבר פאתטי יותר בעיני מהפגנה של בחורי ישיבה בברוקלין שנושאים שלטי "אף שעל". הם ואתם מקוטלגים אצלי תחת הכותרת "קיביצערים" - אלה שדוחקים בי "תקריב את המלכה, תקריב את המלכה - זה יתן לך יתרון פוזיציוני", אבל אף פעם לא משלמים את חלקם אם ההקרבה נכשלה והפסדתי במשחק.

ועוד הערה קטנטנה לסיום: יוצא לי, מדי פעם, להתווכח עם פלשתינאים גולים, והם, ללא יוצא מן הכלל אחד, תומכים תמיכה מלאה ובלתי מסויגת בבני עמם ב"מולדת". זה לא מחייב, כמובן, אף גולה ישראלי, זה רק מעורר אצלי קצת תמיהות על למה ומדוע.
הלו? ברלין? ici paris 64490
אתה מתעלם מכך שהעובדות המהותיות לא השתנו לאחרונה, הים הוא אותו הים וכו'. אני בטוח במידה סבירה שהנפשות הפועלות ומנגנוני הביטחון (והתעמולה) משני הצדדים מוכרים לי במידה רבה יותר מהממוצע בקרב משתתפי האייל. גם מלון פרק, ששימש במהלך השנים כמקום מפלט לליל הסדר לסבתות ודודים שרבו עם המשפחה וכאולם בו קרובים רבים שלי חגגו את בר המצווה שלהם, הוא קצת יותר מתמונה ב CNN. אחד מההרוגים אפילו עשה לאחותי סתימה בשן הטוחנת השנייה מאחור למטה מצד שמאל.

בכל מקרה, אני מקבל את הערתך לגבי ביקורת מרחוק ולכן איני מגיע לארץ כדי להצביע בבחירות. אחרי הכל איני שותף לסיכון ולכן איני רוצה להיות שותף להחלטות. עדיין אני סבור שדעותי (שלא השתנו באופן משמעותי) מבוססות על עקרונות מוסריים ועל עובדות שאינם תלויים במקום.
סליחה 64493
כנראה טעיתי, חשבתי משום מה שאתה הוא אותו אחד שאמר שגורל ישראל מעניין אותו כגורלה של זימבבואה.

והעובדות, מה לעשות, השתנו גם השתנו לאחרונה. אני לא זוכר תקופה דומה בתולדות ישראל, שעמדנו בפני מסע טרור רצחני כל כך, שבו האויב אפילו לא מתיימר להמנע מתקיפת אזרחים אלא בוחר בהם בכוונה, שלא לדבר על כך שהמסע הנורא הזה החל כתגובה על הצעות מדיניות מרחיקות לכת של ישראל.

כדי לא להגרר כאן לויכוח נוסף, אני רוצה להזכיר ש*כרגע* השאלה אם ההצעות היו מרחיקות לכת מספיק או לא היא שאלה משנית, כי ברור שהפלשתינאים לא מיצו את המהלכים המדיניים שעמדו בפניהם להתמקח על מה שהוצע להם. הם בחרו בדם ואש, דם ילדים וזקנים ואש שמציתה סועדים בסעודת הסדר, ואתה מדבר איתי על עקרונות מוסריים.

העקרונות המוסריים שלי - ואני משער שבעניין הכיבוש הם לא שונים הרבה משלך - הם שיש גבולות שאסור לבן אנוש לחצות. נקודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים