בתשובה לס' נופלים, 11/10/14 5:38
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644106
מה הטיעון שלך בא להוכיח? יפה שאתה טוב במחשבים וחושב מחשבה בינארית: "או שהעם הוא אותנטי, או שהוא פיקציה". בנוסח כן או לא. הרי אפשר להתווכח לגבי האם יש עם יהודי או דת יהודית. במסגרת השאלות הבינאריות: תאסוף קבוצת ישראלים יהודים, תצייר ריבועים על הרצפה עם כתובות "יהודי", "ישראלי".
שכל אחד ימקם את עצמו במקום בו הוא חושב. ללא שתהיה לי הוכחה כלשהי, אני מעריך שהיום הרוב היו מתמקמים במשבצת "יהודי". לפני 30 שנה-פחות. ואם היית עושה את אותו ניסיון בארה"ב עם ריבועים "יהודי", "אמריקאי" ואומר להםצ שיש להם אפשרות לבחור אופציה אחת: או אמריקאי או יהודי. היכן היו ממקמים עצמם אזרחי ארה"ב ממוצא יהודי? מה היה קודם אצלם?
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644109
בתגובה 643929 בעצם אמרת שגם אם עם פלשתיני קיים אין זה אומר שבגלל זה מגיעה לו מדינה.
האמירה הזאת מייתרת את הוויכוח על קיומו. אני, למשל, חושב שהדוגמה שהביא לאחרונה שוקי שמאל: עדת יהודי תימן, מבהירה היטב את הסוגיה. ברור שיש להם ייחוד אבל יחוד זה לא מקנה להם זכות לקבל מדינה.
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644155
ממש לא אמרתי את זה.
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644179
אם כך לא הבנתי מה כן אמרת. מה זאת אומרת שלא ניסית לתת למישהו קושאן על הארץ? האם למרות דבריך אלה, בכל זאת יש לפלשתינים קושאן על הארץ (או חלקה) בתוקף היותם עם ?
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644194
קושאן היא כמובן מילה לא מתאימה כי היא שייכת לחוקי הקניין. באותה מידה היא גם איננה מתאימה לטענות היהודים שיש להם קושאן מאלוהים על הארץ. נדבר על הזכות, טוב? לערבים יש זכות כי הם תושבי הארץ. כבר כתבתי לא פעם שאני שם את נקודת האל חזור במלחמת העצמאות. אנחנו נמצאים כאן וצריכים להגיע להסכם עם אחרים שנמצאים כאן כדי לחיות בשלום.
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644196
בכך אנו חוזרים להתחלה, ולאישור הקביעה שלי שגם לדעתך אין קשר בין הוויכוח על קיומו או אי קיומו של עם פלשתיני לזכויות היושבים כאן.
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644198
זכות שמקורה בגזל בטלה מעיקרה. הערבים המוסלמים היושבים בארץ ישראל הגיעו לכאן במסגרת התפשטות אימפריאליסטית, ולכן אין להם שום זכות לאומית לריבונות. זה כמובן לא שולל את זכויותיהם הקנייניות והאזרחיות כאינדיבידואלים (כל עוד הם מכבדים את הריבונות של האוכלוסיה הילידית).
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644200
ובאיזו זכות הגיע הנה אברהם? (ההוא מ"לך לך מארצך וממולדתך..."). אבל בבקשה לענות לי בפוליטית, לא בחרדית.
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644209
אברהם קנה חלקת שדה והיה נכבד על יושבי הארץ שלדבריהם רצו לתת לו אותה בחינם - "נשיא אלוהים אתה בתוכנו".
יעקב גם הוא קנה חלקה בארץ.
דוד קנה את העיר ירושלים מידי היבוסי.

אבל אם אנחנו מקבלים את ההשתלשלות המסורתית - היה אברהם, הוא עזב את בית אביו בחרן ובא לארץ ישראל וכו', אני רוצה להזכיר שלפי המסורת (ספר היובלים) בני כנען פלשו לארץ הזו שהיתה נחלת בני שם, כשם שהערבים פלשו לארץ.
אברהם היה היורש לבית שם שעוד היה חי בירושלים, ועדיין נאלץ לקנות את נחלת אבותיו מיד הפולשים. כשם שהעולים בעליות הגדולות קנו את נחלת אבותם מידי הפולשים, והיום אנו ניצבים שוב בפני אותה בעיה.
כמה פעמים נצטרך לקנות את אדמתנו מידי פולשים?
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644281
תקווה שלא תימצא משפחה דוברת ערבית שמחקר גנטי יוכיח שהיא חיתה כאן לפני הזמן המשוער של יהושע (אמורים!), ותחסל את זכותנו.
(כמובן שאפשר במקרה כזה שתקרה תאונה מצערת בביתם, ואז נחזור למצב שאתם טוענים לו עכשיו, שאמנם כבשנו את הארץ בכוח אבל הקורבנות ממילא לא כאן כדי לתבוע את זכותם.)
" סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ 644285
לא משנה, אני רואה שיש פתיל למטה שנכנס לפינות האלה. חרמפפ.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים