בתשובה לאייל אלמוני אחר, 10/11/14 8:43
פחחות, עיוני, מקצועי, וואטאבר... 645562
במקרה כזה היו מכנים אותה מערכת ההשכלה/לימודים.
אבל משום מה מכנים אותה מערכת החינוך ומשתמשים יותר מדי במושג "פדגוגיה/פדגוגי" שמשמעותו חינוך הרבה יותר מהשכלה.
ללמדך שלבתי הספר ולמערכת יש תפקיד ואחריות בעיצוב ערכיהם, נימוסיהם והשקפתם של הדרדקים.
פחחות, עיוני, מקצועי, וואטאבר... 645565
עפ״י מצב החברה שיש לנו (והמגמות הנראות) או שמערכת החינוך נכשלת (וחבל) או שמערכת החינוך מצליחה (וחבל).

בבית הספר לא מלמדים ערכים - לא לדמוקרטיה, לא לאזרחות טובה, לא לאנושיות ולא לערכים הומניים בסיסיים. רק מקטלגים, מודדים, מסווגים, ממיינים ומכינים אותך להיות בורג אפור ועלוב בשוק העבדות בבעלותם של ה-‏1%. זה בסה״כ בית כלא ״חינוכי״ (מחנה) של 12 שנה שנכנסים אליו ילדים עם פוטנציאל בצד אחד ויוצאים מבוגרים מבויתים ומשעממים בצד השני. הוסף לכך את האופנה החדשה לדחוף כמה שיותר ילדים באותה כיתה כדי לטשטש זהויות והחיבה של המערכת ללדחוף סמים לילדים שקצת יותר קשה לשבור את רוחם (ע״י לחץ על ההורים או כפיה) ותקבל תמונה מלאה יותר של השיטה. המצב ברוב החברות הדמוקרטיות המערביות לא שונה ממה שעושים לילדים המסכנים בסין או בטהראן. ההבדל היחידי הוא שבעולם המערבי מתימרים שהשיטה שונה. בית חרושת של הממסד לאזרחים אפורים, משעממים וממושמעים. לא יותר מכך.

בהמשך החיים, המבוגר האפרורי יגיע לאוניברסיטה, אך האוניברסטאות ישרו קו ושינו את אופין כבר מזמן. גם הן הפכו לסוכנים של שוק העבודה ולא יותר מכך. תעודות, ציונים ומסמכים לראיונות עבודה - מי שטוען שזו לא המטרה העיקרית של האוניבריסטה היום או טועה או מטעה או שניהם. אנחנו חיים בחברה בה השוק הוא חזות הכל. הדיונים על ערכים הם או סתם אנכרוניסטיים או חלק משיטת זריית החול בעיניים.
פחחות, עיוני, מקצועי, וואטאבר... 645587
באיזה מצב תטען שמערכת החינוך מצליחה(וחבל)?

בתי הספר היום מסממים ילדים בעייתיים. זה נכון. החברה המערבית סובלת מעודף יתר של פסיכולוגיה ואיבחון. אבל תחשוב על האלטרנטיבה. לפני כמה דורות, היו מרגיעים את הילד הקפצן והבעייתי בשתי סטירות לחי, ושולחים אותו לעזור קצת לשרת. אבל היום רק לתלמידים מותר להרביץ למורים ולא להיפך, וככה גם אי אפשר להקנות ערכים.

אני לא מבין את הקובלנה בקשר לאוניברסיטה. עד כמה שהבנתי, אוניברסיטה אמורה להיות מוסד להשכלה גבוהה ולא מוסד פדגוגי, לאנשים שכבר עברו את הגיל שבהם מלמדים אותם לא להתחצף ומכריחים אותם לשבת בשיעור. לכאורה, מי שבא לאוניברסיטה רוצה להוציא תעודה. מי שלא עושה את הנדרש, פשוט לא יוציא תעודה. ולמה לו להיות באוניברסיטה לאחר שסיים את חינוך החובה שלו?
ואם אדם בא לאוניברסיטה כדי להוציא תעודה, ואת התעודה הוא צריך כדי להשיג עבודה, איפה הבעיה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים