בתשובה להאייל האלמוני, 21/04/15 1:48
ים הקדם 653975
המדינה מרוויחה הרבה יותר מאשר ההכנסות הצפויות

- תוספת מים לאזור כולו ושיתוף פעולה כלכלי תורמים להרגעת סכסוכים
- חשמל ירוק חוסך למדינה גם זיהום אויר וגם עלויות דלק פוסילי במט"ח.
- בלימת נסיגת מפלס ים המלח וההשפעות השליליות שלו כתוצר לוואי חיובי

לכן המדינה דואגת בפרויקטים מסוג BOT שהמפעיל ירוויח. לפעמים זה דורש שהמדינה תשלם מכיסה, ולפעמים אם ההצלחה גדולה מהתחזיות המדינה מקבלת דיבידנד. כאן מראים איך זה עובד בכביש 6.
ים הקדם 654050
אני אנסה להסביר מה הבעיה שלי. כשאתה אומר ששילוב פרויקט השער הדרומי לאילת עם החלופה הדרומית של תעלת הימים יעלה כ-‏10 מליארד דולר ואם נעשה את זה הערבה תרוויח פיתוח כלכלי, אני רוצה לקבל החלטה האם זה כדאי או לא. את ה-‏10 מליארד אני מכפיל ב1.5 בשביל להגיע לעלות האמיתית, מחלק ב-‏3 מליון משלמי מיסים ומקבל 500 דולר מהכיס שלי (זהו? נראה לי שטעיתי בחישוב). אבל בשביל לקבל החלטה מושכלת אני צריך לדעת מה יהיה הרווח לכיס שלי מההוצאה הזאת, וכמה הסיכון שמוצמד לרווח הזה. כל הדברים הטובים שנתת (הרגעת סיכסוכים, חיסכון באנרגיה, תיירות, פיתוח הערבה, נמל תעופה בין לאומי..) באמת נשמעים טובים, ואין לי ספק שאם הם יקרו הם יעשו טוב לרוב האזרחים, אבל כמה טוב?

(זה לא שאני מצפה ממך לתת לי תשובה)
ים הקדם 654060
5000, ולא 500.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים