בתשובה לשוקי שמאל, 05/05/15 20:49
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654819
העובדה של40% מבני הנוער האתיופי יש תיקים במשטרה (שוטר פוגע בהם, הם מגישים תלונה והופ! מוגשת נגדם תלונה נגדית ויש להם תיק במשטרה) לעומת שיעורם באוכלוסיה - 2% בלבד, אמורה לעורר בך ספק לגבי הפילוח המשטרתי בשל צבע עורם.
הנתונים הללו הם כתב אשמה מוצק כנגד האפליה המשטרתית.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654821
אין שום סתירה בין שני המספרים. לפי הנתונים שסיפקת יכול להיות שגם ל־60% מהנוער במדינה יש תיקים במשטרה.

מעבר לכך, ההשוואה צריכה להיות: לעומת השיעור של אוכלוסיה עם מצב כלכלי דומה.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654823
מענין שכשעוסקים (וכידוע לא מפסיקים לעסוק) בנתוני אפליה בין אשכנזים לספרדים, אף אחד לא טורח לנרמל במצב הכלכלי של אוכלוסיות. המממ.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654861
הנה נתונים מלפני כמעט עשור: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/511/122.html

הערים עם הריכוזים האתיופיים הגדולים לא כיכבו שם בצמרת.

לפי המקור הבא (שמתייחס לעולים בכלל, כולל עולים ממדנות ברה"מ לשעבר ואתיופיה):

מנתוני משטרת ישראל משנת 2006 עולה כי 37% מבני נוער הכלואים בכלא הינם בני נוער עולים.
אחוז זהה של חיילים עולים כלואים בכלא צבאי. (מדו"ח של מבקר מדינה 2010)
42% מבני נוער השוהים במוסדות החסות של משרד העבודה והרווחה הינם בני נוער עולים.

האם יכול להיות שהנתון של 40% מתייחס לעולים בכלל ולא רק לאתיופים?
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654842
אני שמעתי שהנתון 40% הוא שיעור בני הנוער ממוצא אתיופי מכלל הכלואים בהית סוהר לנערים.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654860
העובדה שציינת בהחלט מעוררת ספק בנוגע לאפליה משטרתית, ואשמח אם הנושא יטופל. אבל איך בדיוק הגעת מכאן למסקנה ש"הנתונים הללו הם כתב אשמה מוצק" נגד המשטרה?
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654865
הפער העצום בין 40% מבני הנוער בעלי תיק משטרתי לעומת 2% משיעורם באוכלוסיה והעדויות הרבות של פנייה יזומה של שוטרים לבני נוער אתיופים שיושבים בחצר או בגינות ציבוריות מבלי שיעשו דבר, השילוב הזה והגזענות הכללית בציבור, מספקים עדות מוצקה לצדקת התחושה הסובייקטיבית של בני העדה שיש פילוח לפי צבע עורם בהטרדות המשטרה. בקהילות האתיופיות יש הדרכה ספציפית להתנהגות במפגש עם שוטר, ראית קהילות נוספות שנזקקות לכך?
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654867
הנתון של 40% נראה לי תמוה (תגובה 654861). מה מקורו?
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654869
אזא''מ הנתון הזה נשמע בפיה של הכתבת המשטרתית המצויינת של רשת ב' (שמה פרח מזכרוני) בתוכנית ''הכל דיבורים''. מעניין אם ניתן לבדוק זאת ממקור אחר, אם כי מדובר על תיקים ולא על עצורים, מה שמקשה על הבדיקה.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654871
הכתבת היא עדי מאירי.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654889
אם הייתי אומר לך שזה נראה לי יותר ככתב אשמה מוצק כנגד העדה האתיופית, היית לבטח עונה לי שעם כל הבעיות והמצוקות שיש לעדה הזאת, מה אני מצפה מהם שיוציאו עצמם מן הביצה בשיטת הברון מינכהאוזן? הבעיה עם התשובה הזאת, היא שהיא עובדת בשני הכיוונים. עם כל הבעיות והמגבלות של משטרת ישראל, נראה לי שלתלות עליהם את כל הבעיה של הגזענות בישראל או את קשיי הקליטה של עולי אתיופיה, נראה לי מופרך ולא מועיל.
העובדה שהעלית כטיעון מפוקפקת במיוחד. אם רוב התלונות היו על בסיס גזעני בלבד, האחוז שציינת היה צונח בהגיעך למספר התיקים הנפתחים ומספר המורשעים מקרב הנוער האתיופי. אנו יודעים שזה אינו המצב. כלומר האשמה אינה כלפי המשטרה במיוחד אלא גם כלפי התביעה המשטרתית ומערכת המשפט בכלל. בקיצור כל החורים אשמים ורק העכבר חף מפשע.
אני לא יכול להוכיח את הדבר, אבל יש כאן אפשרות סבירה שההפגנות והמהומות האחרונות התחילו ע"י קרובי משפחה של עבריינים (ואולי במקרה זה צודקים תועמלני הימין ומעורבים כאן כל מיני מעוררי מהומות אנרכיסטים ושמאל קיצוני).
התוצאה העיקרית מבחינתי, של המהומה וההתפרעות בהפגנות הללו, היא שאני מרגיש צידוק עצמי מוחלט לא לעלות על סוס אמוציונלי של תמיכה ואמפתיה למשפחות של ח'ברה שגונבים את האופניים ומכשירי הטלפון של ילדינו.
ועוד הערה (קצת מרירה וקנטרנית אני חייב להודות), בניגוד למה שאמרה נציגה צעירה של העדה ("אפילו יש לנו נשיא שחור"), ישראל אינה מחוז מעבר לים של ארה"ב, ובישראל פילוח (פרופיילינג בלע"ז) אינו אסור ואינו מילה גסה. אפשר וצריך לדבר ולכתוב נגד אלימות משטרתית מופרזת ובפרט כלפי חפים מפשע. אם האלימות מופנית במיוחד כלפי ערבים, מסתננים בלתי חוקיים או כלפי עולי אתיופיה, לא ממש רלאבנטי או מועיל בדיון הזה. אחרי הכל, גם אלימות משטרתית לא נחוצה כלפי עבריינים של ממש אינה עניין ראוי לשבח.
מטריד אותי שהרמטכל שותק 654891
אני בהחלט מקבל את דבריו הנשגבים של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות: "אני אוהב את הארץ הזו. אבל יותר מכך, את העם הזה, את תושבי המרכז ומיישבי הפריפריה, את אנשי הקיבוצים והמושבים, את המתיישבים ביהודה ובשומרון, בני המיעוטים; אנשי הרוח, הספר והאקדמיה וכן, גם את מנשקי המזוזות ואת המשתטחים על קברי צדיקים".

היש דברים חזקים מכך?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים