בתשובה להפונז, 11/06/15 9:28
ובפינת השיימינג השבועית 656871
"גם כשמישהו מצולם שודד חנות מכולת, לוקחים כמה חודשים עד ששופטים וגוזרים את דינו" - אבל כשמישהו מצולם נוהג במהירות גבוהה מהמותר או לא עוצר בתמרור עצור הוא "נשפט" ומקבל עונש על המקום, ולא פעם העונש כולל שלילת רשיון לתקופה מסויימת. כל פעם שנהג מקצועי מקבל שלילת רשיון לחודש הוא מקבל, למעשה, חופשה ללא תשלום לחודש. נהג מקצועי שעבר הרבה עבירות יפוטר (ויאבד את רשיונו בהמשך). זה סיכון מקצועי שנהגים מקצועיים מודעים אליו כשהם עושים עבירות כאלה (ומדובר בעבירה גסה ובוטה). אני לא חושב שהמעסיק דואג רק למרק את מצפונו מול הגולשים, אני מניח שיש כאן גם דאגה לפרנסה של המעסיק עצמו (גם מול לקוחות עתידיים‏1, גם מול המשטרה וגם מול חברת הביטוח).

1 אם אתה מנהל בית ספר והיית רואה את הסרטון הזה לא היית חושב פעמיים לפני שהיית מזמין דווקא את החברה הזאת לקחת את ילדי כיתה ג' לטיול למוזיאון?
ובפינת השיימינג השבועית 656893
1 הקונפליקט פה, כמו שאני רואה אותו, הוא לא תגובת הבטן שלי בתור מנהל בית ספר או בתור טוקבקיסט בווינט (שאתה שמת אותם באותה קבוצה). לו היה מדובר רק בתגובות של טוקבקיסטים לא הייתי מביא את הקישור. הקונפליקט הוא, מה אני עושה אם אני מנהל החברה הזאת. אני, בתור מנהל החברה הזאת, הייתי מברר מי הנהג, מסתכל על ההיסטוריה המקצועית שלו, מדבר איתו כדי לברר את הענין (אולי הוא הסיע באותה נסיעה אישה הרה עם צירים לבית החולים הקרוב?), ואז שוקל את צעדי. ייתכן אפילו שבסוף הייתי מחליט להשעות אותו, אבל רק אחרי שיהיו בידי יותר נתונים מסרט ברשת.

בניגוד לאווירה הצדקנית של הטוקבקיסטים, אני חושב שרובנו מועדים פה ושם, ולו היינו מאבדים את פרנסתנו על כל מעידה ונסיעה מעל המהירות המותרת, כנראה שהמדינה היתה צריכה לשלם לכולנו ביטוח לאומי והשלמת הכנסה.
זה מעניין שכשעולות פה עדויות אנקדוטליות בענייני מזון או בריאות, כולם יודעים מיד להזהיר יפה מאד שעדות זה לא מחקר סטטיסטי וצריך הרבה יותר נתונים כדי להוציא מסקנה, אבל כשמדובר בסרטון ברשת (והרבה פעמים מספיקה כותרת של ידיעה), זה מהווה מידע מספיק ומבוסס כדי לחרוץ גורלות.
ובפינת השיימינג השבועית 656900
לא שמתי את מנהל בית הספר והטוקבקיסט באותה קבוצה. להפך. ניסיתי לטעון שיש שתי קבוצות, הטוקבקיסטים בוואינט והלקוחות הפוטנציאלים, ומנהל בית הספר שייך לקבוצה השניה. כמנהל החברה, אני לא יודע כמה הקבוצה הראשונה (=טוקבקיסטים) משפיעה עליך - אני מניח ומקווה שכמעט ולא, אבל אני מאד מקווה שהקבוצה שהקבוצה הראשונה משפיעה עליך, אחרי הכל, אם לא תראה ללקוחות הפוטנציאלים שלך שאתה דואג לביטחון של הילדים שהם מפקידים בידך, לא יהיו לך לקוחות, ואז לא רק הנהג יאבד את העבודה שלו, ולא רק אתה תאבד את העבודה שלך, אלא שאר הנהגים (והעובדים שאינם נהגים) ששמרו על כל חוקי התנועה יאבדו את העבודה שלהם.

אתה (ואני) לא יודע מה השם של הנהג, אבל שנינו יודעים מה השם של החברה בה הוא הועסק. אם הוא יפוטר הוא יקבל משכורת עד סיום תקופת הנוטיס שלו, ו(בתקווה) עד אז ימצא עבודה חדשה - כמות הגורלות שחרצת היא מאד מצומצמת - בעיקר שמתחשבים בעובדה שאלמלא היית מפטר אותו כמות הגורלות שהיית חורץ היתה גדולה יותר ובעובדה שהמשטרה יכולה על סמך סרטון הרבה פחות חד משמעי לחרוץ את גורלו של אותו נהג באופן הרבה יותר חזק (אם עכשיו הוא רק צריך למצוא מעסיק חדש, אם המשטכה היתה תופסת אותו הוא היה צריך למצוא תעסוקה חדשה).

אם הוא הסיע אישה הרבה עם צירים לבית החולים הוא יכול להגיד את זה למעסיק שלו. אגב, גם במקרה כזה זה לא מצדיק את ההתנהגות שלו (זה לא פיקוח נפש, יש חוקים לאיך לסוע כשיש מקרה של פיקוח נפש, אוטובוס הוא לא כלי הרכב האופטימלי להסיע אישה הרבה לבית החולים...).
ובפינת השיימינג השבועית 656901
אם אתה חושב שהמשטרה מורידה מהכביש נהג מקצועי על עבירת תנועה בודדת, אתה מאד נאיבי.
כשהזדמן לי פעם להיות בבית הדין לתעבורה, היה שם נהג משאית שזו לו העבירה ה-‏18 (שהוא נשפט עליה - והוא עשה אותה כשהוא בשלילה). שזה כמובן לא תקין, אבל רק לידיעתך.
ובפינת השיימינג השבועית 656903
במו עיני ראיתי את המשטרה מורידה מהכביש נהג (=שוללת לו את הרשיון) על עבירת תנועה בודדת. כמובן שמדובר בשלילה זמנית - אחר כך הוא גם צריך ללכת לבית המשפט... (רק 18? בשביל נהג משאית עם יותר מעשר שנים על הכביש זה לא מספר כל כך מרשים. למה, אגב, אתה חושב שהוא נהג כשהוא נמצא בשלילה?)
ובפינת השיימינג השבועית 656905
(לא יודע, רצה להתפרנס?)
ובפינת השיימינג השבועית 656908
אני רק רוצה להזכיר שהחברה שהזדרזה להודיע שבכוונתה לפטר את הנהג לא ממש חתמה לפני נוטריון על טופס התחייבות לעשות זאת בפועל. סביר שאם הנהג הזה לא נמצא על הכוונת ממילא, אחרי שהרעש התיקשורתי יגווע הוא יקבל שני נו-נו-נו ואחת טפיחה על השכם ("אם בשביל כל נהג אמבולנס מאניאק שממהר לארוחת צהריים אנחנו נזוז לנתיב הימני, איך נספיק לדחוף עוד נגלה ביום?") ויתבקש לא לחזור על העבירה הזאת בשבוע הקרוב.
ובפינת השיימינג השבועית 657001
זה משחק מסוכן למעסיק. הרבה עובדים בחברה (כולם?) ידעו שזה מה שקרה, ואז עובד אחד ממורמר על הבוס או על הנהג יעשה שיימינג לחברה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים