בתשובה לנמר טמילי, 26/06/15 14:23
רדפוהו אך אל תסלפהו 658168
בקיצור, אין לך בעיה עם סיפוח השטחים (הבעיה: עם כמות גדולה של ערבים צריכים להכיר בזכויותיהם בארץ‏1. לדוגמה: הערבית צריכה להיות שפה רשמית).

1 כדבריו של הססמולן הידוע "אף אחד לא עושה טובה לאזרח שהוא אזרח. המדינה תקיים שוויון זכויות גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. זו זכותם של ערבים וזכותם של יהודים".
רדפוהו אך אל תסלפהו 658279
אכן, כדאי שנספח את יהודה ושומרון ‏1 ועל אתגר הזכויות נתגבר אחר כך בפתרונות הומאניים ומשפטים כמו מעמד תושב קבע שאינו אזרח או בשילוב עם אזרחות רק למי שנולד אחרי X או עד גיל Y וכו'. מעמד התושב ימנע בהתחלה הצבעה והשתתפות במשחק הדמוקרטי אך יאפשר זכויות מלאות (תמורת חובות כמו שירות לאומי, מיסים וכו'). הדבר החשוב ביותר לעתידנו המשותף הוא שילדיהם יספגו חינוך ישראלי הומאני ופלורליסטי שיחזיר את השהאדיזים הרווי בחינוך ובתרבות הפלסטינית למקומו הראוי (פח הזבל). כל שנה בגמר הלימודים נקבל רבבות מוחמד זועביז, תצמח מנהיגות פרגמטית לצד שיפור בכל היבטי החיים האזרחים. אנשי החמאס הרשות ואונר"א שהזיקו לפלסטינים במשך דורות יעשו הסבה מקצועית במימון האיחוד יחד עם תומכי טרור מעמותות ‏2 ומפלגות שפעילותם תאסר עפ"י חוק.

אני צופה שתוך עשור בלבד הטרור ימוגר, הדיור יוזל, נאכל טחינה בשכם, נעשה תיקוני רכב בחברון ונקנה רהיטי במבוק תוצרת סין אורגינל עבודת יד בתיז אל מרתי. להזכירך היינו שם, היה נחמד ואפשר להחזיר את הגלגל לאחור. אני יודע שהערבים גם אם מנהיגיהם עושים רושם כזה, לא באמת טמבלים. הם מבינים שתחת שלטון יהודי ישראלי חייהם ישתפרו ואגדות הוואקף והמפתח של סבתא פאטמה עליה השלום פחות מוחשיים מהמציאות הדאעשית \ חמאסית שסוגרת עליהם מסביב.

1. הביטוי שטחים מוסיף לרובד הגיאוגרפי של יהודה ושומרון עמדה פוליטית המצדדת במסירתם או מפקפקת בבעלות היהודית על השטח. מכיוון שירדן היתה האחרונה שכבשה את השטח והצהירה כי אין לה דרישות והיישות הפלסטינית איננה בעליו ואף פעם לא היתה, אני ממליץ לכנות את המקום בשמם העברי המקורי.

2. אני מבין שהפתרון בעייתי לשמאל הגזעני שונא הערבים והיהודים. אלה לעולם לא יסלחו לערבי יהודה ושומרון שסלחו לישראל על הכיבוש כי בלעדי האשמה חייהם שווים כקליפת השום. החוק צריך להגביל כל פעילות הממומנת ע"י גופים עוינים מחו"ל. איך נדע להגדיר וכיצד יוחלט מי גוף עויין? באותה דרך שוועדות מומחי האמנות יודעים את מי לתקצב. רק שהפעם הקריטריונים יהיו שקופים וברורים.
פו ושם בארץ ישראל. 658280
נראה לי שנדרשת פה אזהרת חוק פו.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658282
למרות שאני שמאלני גזעני שונא ערבים ויהודים אני מקבל בהתלהבות את הפתרון שאתה מציע.

הבעיה המרכזית שאני צופה היא הדרישה שלך ל"חינוך ישראלי הומאני ופלורליסטי" כי אפילו את כל היהודים לא תצליח לחנך לזה. מה שכן, אם אתה רוצה לנסות, הייתי מתחיל במשהו סימבולי כמו לשנות את הדגל למשהו יותר הומאני ופלורליסטי.
אגב, זה די תמים לחשוב שמה שהמורה אומרת בבית ספר באיזה חור בשטחים ישפיע על נפשם הרכה של הילדים יותר מהמפגש שלהם עם חייל ציוני במחסום אבל אני בטוח שתדאג גם לזה איכשהו.
אם תצליח, נשאר רק לעשות פוס ולחכות יפה 25 שנה בלי מלחמות (למה 10? יש איזה מיליון ילדים בני 12+ שכבר מאוחר בדי בשבילם וצריך לחכות לילדים שלהם), ולקוות שאחרי ה 25 שנה החינוך יתחיל לפעול את פעולתו.

לדעתי האישית זה פחות ריאלי מהאופציה הבנאלית של השמאלנים - שניתן להם מדינה משלהם וננסה לקיים איתה יחסים סבירים לפחות כמו עם מצרים או ירדן וליתר בטחון נמשיך ללכת לצבא (או לקוות שלפחות הילדים יעשו רילוקיישן למקום הומאני ופלורליסטי).
רדפוהו אך אל תסלפהו 658294
הפתרון הטוב ליהודים הוא שערבים יהגרו לאירופה. הבעיה שפינוי אוכלוסיות בכפיה (לא ערבים ולא יהודים) הוא מעשה אכזרי בעיני למרות שאני ימני הומאני ופלורליסט.

לא מבין את הבעיה שמטרידה את מנוחתך. הפלסטינים שנאנקים תחת עול מערכת החינוך הישראלית (תנאים, שיטות ורמת תכנים) משכילים לאין שיעור יחסית לחבריהם ביהודה ושומרון ורוב מדינות ערב. היה לי קשר עם אקדמאים ערבים בחו"ל והרמה די שונה מאקדמאי ישראלי. כמות הסטארטאפיסטים, המתכנתים, הרופאים ועורכי הדין בקרב ערביי ישראל מעידה על היתרון אם אינו ברור.

המטרה שלי כימני הזוי היא להגיע לשלום אמיתי בין העמים ואיננה מונעת מרצון להתרחבות וחפה ממשיחיות דתית. זה לא משנה כל כך אם השלום יתבטא במדינה עצמאית, משותפת, אוטונומיה או יצור מדיני אחר. כל עוד ילדים לא יישלחו להלחם, הרווחנו. מסכימים? הלאה.

אני תוהה אם ברור לך שכל עוד תכנית הלימודים הפלסטינית, התקשורת האנטישמית ומורשת הפיגועים ימשיכו להמטיר שנאה על נפשם הרכה של ילדי הערבים ביהודה ושומרון הסיכוי לקיום עתידי משותף מצטמק וגווע. כל עוד האג'נדה היא לסלק אותך שום שי, תמורה נדל"נית, הסכם או טקס לא ישביע את האנטישמיות בתרבות הערבית. כל עוד אנחנו משולים לג'וקים ועכברים לא יכול להיות שלום. זה האתגר המשמעותי ביותר שמחייב טיפול ועכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי.

לא אכפת לי לחכות דור או שניים והאמת גם שלושה דורות של גמגומים. קונה הבטחה מפורשת כזאת לשלום בעיניים עצומות. הסכסוך חגג כבר מאה, קצת סבלנות וכולנו נשיר הורה ונרקוד דבקה. כדי שיהיה שלום צריך לסתום את הצינור שמעכיר כאן את העסק.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658300
אגב השכלה, בעוד שב-‏67' לא היתה בשטחים אף אוניברסיטה, כיום אחוז האקדמאים שם הוא הגבוה בעולם הערבי.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658301
זה נכון, אבל אוניברסיטת בית לחם [ויקיפדיה] עסקה עוד לפני 1967 בלימודים על תיכוניים והחלה להעניק תארים אקדמיים. גם היוזמה להקמת אוניברסיטת אוניברסיטת ביר זית [ויקיפדיה] החלה עוד בשנת 1964.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658894
גם היוזמה להקמת מדינה יהודית החלה עוד במחצית המאה ה19. אז מה? המדינה הוקמה מאה שנים אחר כך.
רדפוהו אך אל תסלפהו 661752
אוניברסיטת ביר זית העניקה תארים אקדמיים לראשונה רק ב1976.
אוניברסיטת בית לחם נפתחה ב- 1973.

או שלא קראת את הלינקים שהפנית אליהם, או שסילפת \ הטעית בכוונה. תבחר.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658313
1. העובדה שתוכנית הלימודים הנוכחית של הפלסטינים לא הביאה לשלום ואחווה בין העמים לא גוררת באופן לוגי שהחלפת תוכנית הלימודים במשהו הומאני ופלורליסטי דווקא כן תביא לשלום ואחווה.
2. נניח שאנחנו איכשהו זורמים עם זה והחלפת הלימודים היא הפתרון - אתה חושב שגם אצל היהודים צריך תוכנית לימודים כזו?
פחחח 658315
כי זה ממש שווה,מה שהם לומדים ומה שאצלנו.
לתמוך בפרוטוקולים של זיקני ציון,ברצח עם,באנטישמיות ובשנאת האחר מול מערכת אשכנזוצנטרית,שרואה את ''האחר'' ושיכול להיות שאנחנו כובשים (עובדה -אנשים אומרים את זה) ויוכל להיות שלא יש צדדים לכאן ולכאן..
מערכת שמוציאה תלמידי שמאלנים ישראלים-היא מערכת מקולקלת מהיסוד.
פחחח 658320
:)
פחחח 658895
אל תזלזל בהגיון הבריא של בני הנוער. למרות נסיונות שטיפת המח השמאלנית של מערכת החינוך, הוא רואה נכוחה.
פחחח 658899
כמעט 50% אנטישמים זה אומר שהתעמולה שלהם עובדת טוב מידי,כל השמאל הלאומני פלסטיני בארץ (מהעבודה שמאלה) לא סביר שיהיה יותר 10% ,+עוד 20% לשמאל הסביר (הליכוד,ישראל ביתנו וכאלה)-זהו.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658368
1. אתה צודק אבל לא מדובר רק בתכנית הלימודים. הרשות משווקת אנטישמיות ושנאה בכלי התקשורת, בעצרות, בנאומים ובכל סממן וביטוי שלטוני. ילד לא יכול להתגונן מקרינת האנטישמיות היומיומית שמתחילה בגיל הגן והסיכוי שיגדל כאדם מאזן אפסי. יש ילדים פלסטינים שבטוחים שאתה ואני משתמשים בילדים להכנת מצות ואני לא מאשים את המסכנים, דפקו להם את הראש. לכן רוצחי אזרחים נתפסים כגיבורים, כי אנחנו תת אדם והילדים מאמינים כי כך חינכו אותם.

אם נסלק את הסממנים והחינוך האנטישמי מהתרבות של השכנים(לא את האנטנות לאלג'זירה כי אנחנו ימנים קיצונים אך פלורליסטים) יגדלו ביהודה ושומרון דורות שפויים (להורים ייקח זמן להתרגל) שיראו ביהודים בני אדם.

2. הציבור היהודי בשל לשלום משנות ה-‏80 (כי ככה לימדו אותנו בבית הספר, באמנות, בתרבות ובתקשורת). מערכת החינוך של היהודים (שאותה אני מכיר היטב) לא מחנכת לגזענות ושנאת האחר, נהפוך הוא. התרבות שלנו שואפת לפייסנות ושלום כברירת מחדל וכיבוש שטח או השמדת עם אינם עומדים על הפרק. הגזענות שקיימת בישראל (משני הצדדים) נובעת ממקומות אחרים וגם אותה כדאי לסתום. לא מכיר בעיית גזענות במערכת החינוך אם לכך כיוונת.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658381
1. גם אתה צודק אבל זה מזכיר לי קצת את המרק אבן של הרשל'ה (או חבר שלו טיל אוילנשפיגל).
הסיפור הוא פחות או יותר שהרשל'ה היה רעב ובלי כסף לשלם על ארוחה. הוא נכנס עם אבן לפונדק, וביקש מהבשלנית שתתן לו רק סיר ומים והוא כבר יכין לשניהם מרק אבן. הבשלנית הייתה סקרנית ונתנה לו סיר ומים. כשהסיר עם האבן והמים התחיל לבעבע הרשלה אמר לבשלנית שהמרק נראה מעולה אבל כדאי להוסיף איזה חתיכת גזר לצבע. הוא טעם את התוצאה ואמר שזה לא רע אבל תפוח אדמה ישדרג את המנה משמעותית, וכו' וכו', ובסוף אכל את המרק (עם הבשלנית אני מקווה).

האבן פה בסיפור הוא החינוך בבית ספר. זאת אומרת, יכול להיות שהמרק יותר טעים בעזרתה אבל בלי כל שאר הרכיבים זה סתם פנטזיה.

2. חלק קטAן וקטEן מהציבור היהודי בנוי לשלום אבל זה לא קשור לחינוך ההומאני והפלורליסטי ששנינו מייחלים לו. למרות האתנחתא הקומית של אישקש לעיל ודעתך המלומדת, לעניות דעתי בתי הספר הממלכתיים לא מצטיינים בזה, ואת הקרדיט על מעט ההומניסטים הפלורליסטים שיוצאים מהם לא הייתי מייחס למערכת החינוך. וזה עוד לפני שדיברנו על חרדים ודתיים לאומיים - מעניין אותי אם אתה חושב שתוכל להכניס גם לשם את הערכים הללו, או שאתה חושב שהם כבר שם.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658399
1. פירשתי שלא מדובר רק בחינוך אלא בתשתית עניפה שדרכה מזין הממשל את אזרחיו ברעלי שלום. האדם הוא תבנית נוף מולדתו משנת מוריו כרזות שריו עיתוני ארצו וגידופי הוריו. אם נצמצם את השפעת השלטון ‏1 על התרבות, הנראטיב הפלסטיני והאנטישמיות הערבית (כבודם במקומו מונח) ייאלצו לפנות את דרכם לעתיד ערבי יהודי משותף.

2. דווקא את הכיוון המייגע‏2 הזה בחרת כדי לפקפק בחזוני? במערכת החינוך הישראלית סופגים מינוני הומאניות מכובדים ואין גזענות כלפי ערבים. אמנם הצטיינות תלויה בקריטריונים של המתבונן אבל אם תבדוק את בתי הספר המצטיינים (הישגים) תראה בעצמך שהגזענות מטופלת שם ולא בכפפות משי (כנ"ל להטבי"ם אגב). ההשוואה לדתיים כנקודת איזון לטירוף הפלסטיני לא במקומה. החרדים, שאלוהים יעזור להם חיים בבועה שאני מקווה שתתפוצץ בקרוב. משקלם בשיח הציבורי, בתרומה לציבור ובדרישות הבטחוניות מדיניות זניח. דתיים לאומים סופגים חינוך טוב וערכי- להתרשמותי האישית והלא מבוססת, יותר מהחינוך החילוני. כמות הקצינים והמשרתים ביחידות מיוחדות מרשימה בהחלט.

הערות מתנשאות

1. עשינו שלום עם מצרים שהמשיכה לזרוע ולעודד אנטישמיות וגזענות שלטונית בתרבותה. הדבר מוכיח שכוונות והצהרות טובות לנייר. אל דאגה, את מצרים לא אציע לספח כי האחים המוסלמים כבשו אותה מזמן. על סיני נדבר אחרי עידן סיסי (הגבר).

2. אשמח אם נניח לקו שרומז שהאחריות, האשמה והפתרון הבלעדי רובצים לפתחם של היהודים ונתמקד בהיתכנות היתרונות והאפקטיביות של החלפת התרבות והחינוך הפלסטיני בתרבות והחינוך הישראלים. תן לחזון את הכבוד הראוי.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658402
1. אז עכשיו אתה סתם אומר שאם הכל היה טוב אז הכל היה טוב.
2. דעותינו חלוקות ואין לי עניין ליגע אותך אז אסתפק בלומר שחינוך לערכים הוא לאו דווקא חינוך לערכים הומאנים ופלורליסטים שקיוויתי שעליו אנחנו מדברים.

אני לא נבהל מהא(ל)טיטיוד של הההערות המתנשאות -
1. זה רק מוכיח שהחינוך הוא לא חזות הכל, אבל את הנקודה הזאת כבר זנחת ממילא... זה דיון מטה-משעשע אבל פרופר-משעמם.
2. אשמח אם לא תנפנף בערכים הומאניסטים ופלורליסטים אם כל מה שיש לך להגיד זה שאויביך הם דפוקים וצריכים להשתפר כדי שהעולם יהיה מקום טוב יותר.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658407
1. אני אומר שיש גורם מרכזי שאחראי לרוע וביטולו יביא לשיפור.
2. ערך במובן הנפוץ מכוון לטוב כללי אבל ערך במהותו הוא מושג חסר צבע. כל דבר חשוב מספיק כדי שתנסה להנחיל לאחרים ניתן להגדיר כערך. הערכים בחינוך הישראלי מערביים דמוקרטיים והומאניים יותר מאלה שברשות וזה מספיק כדי להעדיפם.
3. שום דבר אינו חזות הכל אבל אם בהשפעות עתידיות עסקינן לחינוך יש מסה קריטית.
Y. אני חושד שהבנת ובכל זאת. טענתי שילדי אויבי הזכים הרכים והאחלה לאימוץ (למה מעדיפים מזרח אסייתים) סובלים מתרבות וחינוך גזענים ואנטישמים. בעיני זה רע ודפוק אבל אני לא האשמתי את הילדים (ולא את היהודים).
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658414
מממ... נראה לי שנקלענו לשממה של היגדים אפולוגטיים ואבסטרקטיים ואין בעצם לאן להתקדם.

בוא נתחיל הכל מחדש. A=A.
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658420
מה אבסטרקטי במיליונים שזורמים למשפחות רוצחים חסרי צלם אנוש או הפוסטרים והכיכרות להנצחת פועלם?
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658463
לא יודע, אבל הם לא הופיעו באף אחת מארבע הנקודות בתגובתך הקודמת.

סתם מסקרנות - אתה במקרה גם שוק-חופשיסט?
סלפהו וערפהו נכנסים לבר 658528
-סינטלוג פלאנצ'אי.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658451
1. לא ברור לי אם כשאתה (ואחרים) מדבר על סיפוח אתה מתכוון לשחרר את האוכלוסיה המקומית מהמגבלות הקיימות (של תנועה, למשל) או להשאירן בעינן. האם הסיפוח הוא רק הצהרה מדינית או השוואת תנאים בין השטחים המסופחים לבין שאר חלקי המדינה? האם ברגע שאתה מספח אתה סולל כביש דו נתיבי בין שכם לרמאללה או משאיר את המחסומים והכבישים העוקפים.

2. ומה עם חבל עזה? אתה הולך לספח אותו ולאפשר לעזתים ללבוש חגורת נפץ ולצאת לטייל ברחבי ישראל?
רדפוהו אך אל תסלפהו 658529
1. אני מצדד בתהליך שבסופו האוכלוסיה הערבית ביהודה ושומרון תזכה לשיוויון זכויות וחובות מלא. מכיוון שאני חפץ בשלום אמת אינני מוצא טעם בהצהרות ורגילים פוליטיים. אפשר לחיות יחד (כך אני מאמין) בביטחון ושלום תחת כנפי השלטון החינוך והתרבות הישראלית. 20% מאזרחי המדינה הם פלסטינים שחיים איתנו. לאור הנסיבות והזמן שעבר אני חושב שהמארג הגזעי תרבותי דתי יציב ואפילו הולך ומשתפר.

2. אין לי תשובה לגבי עזה. אפשר לנסות עם יהודה ושומרון ואם לאחר 15-50 שנים של סיפוח מוצלח עבור שני הצדדים העזתים יבינו שהגי'אהדיזם דפוק מיסודו נשקול שוב.

אולי השד לא כל כך נורא.
ד"ר אחמד קנטה, רופאה פקיסטנית בראיון עם אחימאיר:

רדפוהו אך אל תסלפהו 658531
יש לי שתי בעיות גדולות עם התהליך הזה.
הבעיה הקטנה יותר היא איך בדיוק מבצעים אותו בניגוד לדעתה של הקהילה הבינלאומית, שמאז החלטה 181 של העצרת הכללית לא שינתה את עמדתה כלל.

הבעיה הגדולה יותר בסדרי גודל שלמים היא מה קורה אם הוא מצליח.
מה קורה אם בעוד 15 שנים כולם חיים בשלום וביטחון, אתה מעניק לערביי השטחים אזרחות והם כל כך נטמעו שהם לא מצביעים למפלגה ערבית אלא למרץ, והופכים אותה למפלגה הגדולה ביותר.
מה קורה אם בעוד 16 שנה מרץ מרכיבה קואליציה ומחליטה לבטל את חוק השבות? להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה ולאמץ חוקה דמוקרטית שאינה מעדיפה יהודים?
תודה ושלום למפעל הציוני.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658549
את האו"ם לא צריך לספור בכל עניין, במיוחד כיום. בשאלות שנוגעות לעתיד האזור שום תועלת לא צמחה מהארגון הזה ואת האימפוטנטיות מצד אחד וכוונות השלום הציוניות מנגד קל להסביר ולהוכיח. צריך למצוא מנגנון כלשהו שיכריע את מועד ההשתתפות ערביי יהודה ושומרון בבחירות עפ"י קריטריונים. כיוון כללי משוער: לאחר שספגו את הדוקטורינה הציונית שמאפשרת להם לזנוח את השנאה והקיטורים ולהתחיל להנות. לדוגמא: שיעור משלמי מיסים, משתתפים בשירות לאומי, זכאים לבגרות וכו'.

אנחנו רגילים לבחון את הצבעת פלסטינאי ישראל בעיניים של הסכסוך אבל למרצ ללא דגל מסירת שטחים והאשמת יהודים אין הרבה מה להציע לציבור הערבי (והיהודי). רשה לדמיין מה יקרה כשהסכסוך יגווע ויפרוץ שלום אבל להערכתי חמשת המנדטים של מרצ ללא הסכסוך יצטמצמו ואין סיבה שמצביעי מרצ (וגוונים אחרים של אדום קומוניסטי) לא יישארו מיעוט קטן בקרב המציביעים ערבים אם עד עכשיו רוב הערבים שהצביעו למפלגות יהודיות לא בחרו במרצ. צריך חוקה ותנאי של רוב מכריע לשנותה. ללא הדלק הצדקני ורגשות האשמה שסיפק הסכסוך מרצ תתקשה להסביר ליהודים מדוע כדאי לבטל את ההעדפה היהודית.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658552
שיוויון? זכויות אזרח? סדר-יום אזרחי? הפרדה בין דת לבין מדינה? הפוך, גוטה. בהעדר האשמה קונסיסטנטית של "ססססססמולנים! בוגדים!" מרצ עשויה לפרוח.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658568
מרצ פורחת הודות לביצה. בלי הסכסוך שמספק סיבות לצקצוק נאור והאשמת ישראל (או לפחות הימין) למרצ אין תוחלת פוליטית. תרומתה מעבר לקידום הקנאביס למעמד אל עליון, הפיכת הלהטביות לדת אורתודוכסית ולחימה נואשת בכוחות הביבי מפוקפקת בקרב הציבור כפי שראינו בבחירות האחרונות. אם מרצ תפעל לזכויות אזרח (היהודי?) אשקול להצביע לה שוב.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658561
אה, לא שאלתי מה הסבירות של תסריט כזה. מספיק לי שהוא אפשרי.
שאלתי מה קורה אז? הלא זה אחד התסריטים של הצלחה מלאה.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658570
~> מה קורה אם בעוד 16 שנה מרץ מחליטה לבטל את חוק השבות ולהפוך את ישראל מדינת כל אזרחיה?
מענה: "חוקה ותנאי של רוב מכריע לשנותה".
סבירותו של התסריט כפי שהסברתי, נמוכה.
יש תסריטים נוספים, לדוגמא:
עוד שני דורות הפלסטינים של יהודה ושומרון הופכים ללוחמי חירות ושיוויון, מתגייסים בהתלהבות לצה"ל מצביעים בהמוניהם למפלגה ציונית ימנית שדוגלת בכיבוש ירדן כדי להציל את אחיהם הפלסטינאים מידי השושלת האשמית ולצרפם לממלכת ישראל.
גם לתסריט הזה יש מענה. איגן.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658573
איגן היא מילת חיוב ‏1 שמשמשת בהתנחלויות החוף כתשובה לשאלה היפותטית תמימה לכאורה.

הרבי: אתה בטוח שברצונך לשאת אותה לאישה- למרות שמפזרת את שערה בציבור, השמועות שנוהגת היא לרחוץ באגם בעירום לאור ירח מלא ולבושה המתריס שלא לומר המופקר?
התלמיד: איגן!
רדפוהו אך אל תסלפהו 658582
מילה מצויינת.
מזכיר לי קצת את ה''נכון'' (''נאחון'') בקיבוץ ילדותי.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658584
תגובה 658561
לא קונה.
לא מוכן שנרד מרוב של 67% יהודים במדינת ישראל. לא במשמרת שלי.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658590
לא הכל אפשר להסביר במספרים אתה יודע. לי לא אכפת שנרד גם מתחת לעשרים אחוז אם כל השאר היו ציונים הדוקים ממני. אין על ערוץ 20.
רדפוהו אך אל תסלפהו 665885
את 50 או 100 השנים הבאות עלינו לעבור כשהגבול הוא על הירדן -הגבול המזרחי הטבעי של ארץ ישראל, ואף קו הגבול הבינלאומי עם ירדן עד 1948.
אני מעדיף לקחת כל סיכון שיוצג כאן במצב זה, מאשר להמר על כל חלומות ה"שלום" מהקו הירוק.
הייתי שואל את כל חוזי השחורות למיניהם - גם בחיים הפרטיים שלך היית מתנהג כפי שאתה מציע למדינה להתנהג, לו גרת בשכונה אלימה? גם שם היית מכניס את הבריון השכונתי לביתך בתקווה שזה ירגיע אותו, והוא לא יהרוג אותך כפי שהצהיר יום יום?
רדפוהו אך אל תסלפהו 658897
כשאני (אחד מה''אחרים'' בשפתך) מדבר על סיפוח אני מתכוון לשחרר את האוכלוסיה ה''מקומית'' בחזרה למולדתה בחצי האי ערב.
רדפוהו אך אל תסלפהו 658902
אם כך תגובה 658595
רדפוהו אך אל תסלפהו 665884
כל מלה בסלע! ! !

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים