בתשובה למאיה, 20/08/15 13:21
בתגובות לביטול 661948
כמעט בעל כורחי אני שב ואומר שצריך להיות תועלתן ציני מאד כדי לנקוט בגישה "זה ממילא לא יועיל" כאשר לא מדובר בגניבת עפרון ממקום העבודה אלא בפשעי מלחמה, בטח כשהם כוללים מות ילדים חפים מפשע.

בנפרד לגמרי מזה, ללא ספק הייתי רוצה שיוקם גוף ממלכתי לא צה"לי שיהיה מוסמך לבדוק את הטענות האלה, משהו כמו מח"ש (רק שלשם שיוני גם יעשה את העבודה לשמה הוא הוקם). בנוסף, כמו שכבר אמרתי כמה פעמים בפתילים אחרים, לא ברור לי איך אין דרישה ציבורית שלאחר כל מלחמה שהיא (וגם לאחר כל "מבצע") תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק אותו מאלף עד תיו. למה רק כשלונות מהדהדים כמו מלחמת יוה"כ זוכים לועדה כזאת? למה מלחמה "מוצלחת" כמו מלחמת ששת הימים לא היתה ראויה להיחקר ע"י גוף ממלכתי אובייקטיבי, בין אם כדי למצוא איפה בכ"ז היה אפשר לשפר, ובין אם כדי להמליץ על יישום שיטות שהוכחו בה לשימוש עתידי? מבחן התוצאה הוא מבחן רדוד, כפי שיודע כל מי שראה אתמול את המשחק של מכבי (מפי השמועה, כן?).
בתגובות לביטול 661952
עם הפיסקה השנייה שלך אני מסכימה מאד אבל גוף כזה כיום ייתפס אוטומטית כ''הלקאה עצמית''. בנוסף, רק אם תובטח חסינות תיתכן חקירת אמת. בעיה.
בתגובות לביטול 661961
יש ארבעה גופים כאלה שמוסמכים לבדוק כל טענה לגבי צה"ל:
1. גוף פנימי צה"לי - מצ"ח, שמעליה הפרקליטות הצבאית הראשית (הפצ"ר)
2. גוף חוץ צה"לי אך בתוך משרד הבטחון - יחידת מבקר מערכת הבטחון
3. גוף חוץ צה"לי וחוץ בטחוני - מבקר המדינה
4. גוף חוץ צה"לי ומחוץ לרשות המבצעת: וועדת החוץ והבטחון בכנסת.

זה מספיק בשבילך או שאתה רוצה להקים עוד גוף נוסף?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים