בתשובה למאיה, 06/09/15 11:03
תודה על דיון מרתק 662933
ההשערה שלך היא שציד אריות ליטוף -> לגיטימציה לציד אריות -> הגברת ציד אריות בר.
האפשרות האלטרנטיבית: ציד אריות ליטוף -> מתן פורקן לגיטימי לתאבי הציד -> הפחתת ציד אריות בר.

הניחוש שלי הוא שההשפעה היא קטנה כך או כך, אבל ההשערה שלך לא נשמעת לי יותר סבירה מהשנייה.
תודה על דיון מרתק 663016
האפשרות האלטרנטיבית שהצעת כושלת על פי תוצאות של מחקר שנערך על דחף אחר. כאן -תוקפנות, במחקר - מין.

התברר שצפייה בפורנו מגדילה את יחס ההחפצה לנשים של הצופה ומגבירה את ראייתן פחות כאדם שלם ויותר כמספקות צרכים. חז"ל (לשם שינוי, צדקו)אמרו על כך: יש יצר לאדם המרעיבו - שבע והמשביעו - רעב.

אין מקור להנחה שהשבעת יצר התוקפנות מפחיתה אותו.
תודה על דיון מרתק 663022
יופי של סילוף. חז''ל דיברו על איבר קטן שיש באדם, ואת - על דעת עצמך, הרחבת את זה על כל יצר שהוא.
אבל אם אדם משביע את קיבתו באופן קבוע ומותר, ודאי שלא ילך לסחוב אוכל מהמכולת. מקרים רבים גם מראים שפרחחים שהקימו להם מועדון קרב או שיעורי ותחרויות קראטה בצורה מסודרת וחוקית, צמצמו משמעותית את תגרות הרחוב הפרועות שגרמו לנזקים בגוף וברכוש.

יש מקום להנחה שניתן לתעל דחפים אנושיים מסוימים בצורה שתמזער נזקים או תבטל אותם בכלל. אם נחזור לדברי חז''ל המקוריים, ודאי שהם לא התכוונו שאדם יתנזר כל ימיו וממילא יתבטל אצלו הדחף המיני. הם התכוונו שיתעל את הדחף בצורה ראויה, מידתית ומבוקרת.
תודה על דיון מרתק 663030
אני עדיין מנסה להבין את האנלוגיה בין ציד אריות ליטוף לבין צפייה בפורנו. משהו פה לא מסתדר לי.
תודה על דיון מרתק 663033
הדמיון הוא בסיפוק יצר ובחינת השאלה האם התוצאה היא הקטנה או הגדלה שלו. ירדן הניח שציד אריות ליטוף -> מתן פורקן לגיטימי לתאבי הציד -> הפחתת ציד אריות בר.

הראיתי שלפחות לגבי יצר אחד התוצאות הפוכות. (צפייה אינה שווה סיפוק אבל מבלי להיכנס לפרטים אני מניחה שהצופים בפורנו לא עברו לקריאת ספרות ימה"ב לאחר הצפייה).
תודה על דיון מרתק 663037
רק שבראשון יורים והורגים אריה אמיתי, ובשני עצם הצפייה הוירטואלית לא משנה שום דבר לאובייקט/סובייקט הנצפה.

ואפלו אם נניח שכן, בשביל זה להראות שמי שצופה בפורנו עושה יותר סקס. לא ברור שזה המצב (בסרט שהוקרן לאחרונה בשם 'דון ג'ון', בכיכובו של ג'וזף גורדון לוויט, דוקא התמה המרכזית היתה הפוכה, אבל זה לא מחקר כמובן).
תודה על דיון מרתק 663081
אני לא מניח שהגרירה בהשערה שניסחתי נכונה. בלי מחקר משמעותי, אני מנחש שהיא לא נכונה, ושגם ההשערה שלך לא - שההשפעה שיש, לאיזשהו כיוון, היא קטנה מאוד אם בכלל. פשוט אלו סיפורים שהסיבתיות בהם לא נשמעת לי מספיק חזקה ומשכנעת. בנוגע לקשר בין צפייה פורנו לתפיסות מיניות - אני מקבל שהוא קיים וחזק. אני חושב שיש כל כך הרבה הבדלים בינו לבין הנמשל שהוא לא גורם לי להשתכנע בנוגע לאחרון.
תודה על דיון מרתק 663044
אם במקום לבחון מושגים מופשטים כמו "יחס ההחפצה" נתעניין בהשלכות המעשיות, השאלה אם צפיה בפורנו מעלה את שעור הפשיעה המינית מקבלת, ככל הנראה, תשובה שלילית. גם הקשר בין משחקי מחשב אלימים לבין אלימות בעולם האמיתי לא לגמרי ברור, כידוע לקוראי דיון 2482 והתגובות לו.
תודה על דיון מרתק 663056
אני סבורה כי ההשפעה הרבה יותר מעודנת. כך למשל נמצא שחלק מבני הנוער כיום חושב כי טבעי לחלוטין שנערה תרצה לקיים יחסים עם 5-6 שותפים במפגש (הנה, הזדמנות נאותה להשתמש במלה "הזוי"). תפיסת המין השתנתה כמו גם הלגיטימיות לצפות ולדרוש התנהגויות שנצפו בסרטים.
תודה על דיון מרתק 663059
(הזדמנות נאותה, כמו גם שימוש קצת צורם במילה 'מעודנת', בהקשר הנ''ל).
תודה על דיון מרתק 663061
(תרגמתי ''סובלימציה''. אני מסכימה שהתוצאה אינה מעודנת).
תודה על דיון מרתק 663062
מקרים מזעזעים מהעבר (כמו פרשת האונס בשמרת) לא היו בשל צפיה בפורנו.
תודה על דיון מרתק 663065
ההבדל הוא בתפישה. בפרשה בשמרת היה ברור למשתתפים שמדובר בנערה לא מקובלת שתעשה הכל כדי לרצות את חברה ואח"כ הם סחטו אותה באיומים כדי להמשיך לנצל אותה. כיום, הנערים סוברים שטבעי שנערה *תרצה* במצב כזה. מדובר בשינוי ממשי ועיוות שהפורנו יצר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים