בתשובה לרחל, 21/09/15 11:46
עד שישחק ערבי בבית''ר 663799
חכם סיני אחד אמר‏1 שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. אין משהו טוב להגיד על הגזענות הבוטה של "קומץ אוהדי בית״ר", שהצליחו לגרש אפילו שני שחקנים מוסלמים ששיחקו אצלם. ושלחלילם מתיישרת הקבוצה (פרט ל"קומץ אוהדים" אחר שפרש והקים את בית"ר נורדיה ירושלים). אבל נדב שטאוכלר מחפש דרכים להשמיץ את עיתון הארץ. וכמובן שלא ייתכן שיש בארץ גזענות.

אז מתחילים במסיח - אזכור טקס לא רלוונטי לחלוטין בשתי קבוצות אחרות בליגת העל. בהמשך מתרעמים על החוצפה של קבוצת שרלרואה שיש להם חלוץ בשם מוחמד דָף (Mohamed Daf [Wikipedia] - הניקוד חסר במקור).

הכתבה הזו נכתבה לפני הבלגן בשרלרואה. מה כתבו שם לאחר מכן? דרישה גורפת לזרוק את בית"ר מאופ"א? לא בדיוק: "הצתת האבוקות? עניין שבשגרה. זריקת החפץ על השוער? באופ"א מפהקים. מירי רגב לא מכירה את חברי הארגון? נו, באמת. ושלא נדבר על אלי טביב. הבלוג של עירד צפריר מפרק את המופע המגוחך".

1 או שלא
עד שישחק ערבי בבית''ר 663824
אולי תדייק ותאמר שלך אין משהו טוב להגיד על הגזענות הבוטה של אוהדי בית"ר.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663826
גם לי אין משהו טוב להגיד על הגזענות ועדיין מדובר בקמפין הכפשה שממלא אחר הדיבר השמאלני הראשון
- הניתוק והבידול מהשאר.
קומץ לא קומץ, לאומיות היא לאומנות העיקר שהארץ מגביר שנאה לאחר ומחזק את לבבות מאמיניו בדרכם הנאורה.
כפרה על שוקן. לא כל מאמין מוכן להפסיד הון רק כדי להשניא יהודים.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663828
יש הבדל בין לאומיות ללאומנות. וכאן מדובר במפורש על גזענות, כלומר לאומנות. אבל אם אתה רוצה להצטרף ללה פמיליה במצעד הגאווה הזה, אני לא הולך להפריע לך.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663835
צטער, מעדיף שמצעד הגאווה יצעד באום אל פאחם‏1 ואת שחקני אום אל פאחם בבית"ר.
מכיר את המנגינה- מקרוב. הלאומיות הערבית מתקבלת בשמאל כמשהו אותנטי שורשי מקובל והלאומיות בעוד שהלאומיות היהודית זכתה לכל גנאי אפשרי.
לחן שלא השתנה במשך 50 שנה.

1 מפגינים היכן שיש צורך אמיתי בשינוי.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663837
שוב: הבדל בין לאומיות ללאומנות. אין בעיה למצוא שחקנים ערבים בבית"ר טוברוק, או בקבוצות בית"ר אחרות. אין בעיה למצוא שחקני כדורגל יהודים בכל קבוצה בכירה מספיק.

אם מבחינתך הדרך היחידה לבטא לאומיות היא ע"י גזענות, משהו כנראה פגום בתפישת הלאומיות שלך.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663853
אתה ממשיך לדבוק בתג שהדבקת לי.
תראה לי תגובה אחת שממנה ניתן להבין שאני תומך בגזענות הביתר ירושלמית.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663862
בתגובה 663835 התייחסת אליה כ"לאומיות". בתגובה אמרתי שאם לגזענות הזו אתה מתייחס כלאומיות גרידא, משהו פגום בתפישת הלאומיות שלך (שים לב לתנאי שבאותה התגובה).

כמובן שיכול להיות שאתה מגנה את הגזענות ששם. ואז אתה צריך לשבח את עיתון הארץ שנלחם בתופעת הגזענות הזו.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663896
לא הבנת או שלא התנסחתי בבהירות, לא משנה.

לשמאל ועיתון הארץ מפריעה גזענות רק כשהיא יהודית.
הגזענות (והלאומנות) הערבית זוכות להתעלמות ממושכת הנובעת לעניות דעתי והיכרותי משלוש סיבות:

1- פנטזיה ורומנטיזציה בתפיסת הערבי הפראי האצילי האותנטי‏1 והמקופח.
2- בורות שמקורה באמונה המקרינה על יכולת הסקת מסקנות.
3- אנטישמיות ושנאה עצמית.

ברוב המקרים שבחנתי מדובר בשילוב שלושת הסיבות במינונים שונים.

הרי ידויי האבנים בבירה הוא ביטוי גזענות קלאסי.
היהודים נרגמים ע"י ערבים.
אני לא חושב שעורכי הארץ טמבלים גמורים ובכל זאת לא זכורה לי כותרת שמקשרת בין אותה רעה חולה השמורה בהארץ לאוהדי בית"ר (כן, ערסים גזענים) לבין מרבית האירועים הגזעניים והאלימים שבציון.

אני מודע לכך ששמאלני נמדד ביכולתו לסחוט מהימני בפני מתדיינים שמאלנים גינוי לאלימות וגזענות ולא אמנע ממך את העונג ביום כיפור:
אני שונא ערסים‏2 ללא הבדלי גזע וגזענות אפילו יותר.
ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ומחנכים לשקר.

לכולם אגב, כמו יהודי טוב אני סולח ביום כיפור.
למה לסלוח?
כי כולנו ספוגים במה שספוגים ולא תמיד מודעים או יכולים לשנות וכל אחד יכול לעשות חשבון לפני הצ'ק אאוט הגדול בזמנו החופשי.

1 נישואין פיקטיביים (סרט) [ויקיפדיה]
2 אבל אני חובב ערסיות (לייט).
עד שישחק ערבי בבית''ר 663922
לא מתקנים עוול בעוול. האם יש גזענות בוטה בבית"ר? האם יש העלמת עין ממנה?

אם משהו אחר מפריע לך, אתה מוזמן להתחיל מסע מחאה משלך.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663947
לא מתקנים עוול באחר ולכן לגזענות שבידויי אבנים צריך לקרוא בשמה במקום לפתוח במסעות מחאה אנטשימיים.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663924
ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ״. ושכחת את התוספת: ״ואני יודע מהי האמת״.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663948
שלא נדבר על אלה שיודעים טוב מכולם מה מוסרי והומאני.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663949
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהו מוסר הומני כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- מוסר הומני. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים מוסר הומני. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא מוסר הומני. אם אתה רוצה לדבר על מוסר הומני תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים.
עד שישחק ערבי בבית''ר 663953
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהי האמת כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- ''מהי האמת''. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים ''מהי האמת''. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא ''מהי האמת''. אם אתה רוצה לדבר על ''מהי האמת'' תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים.
עד שבת שבע תרחץ שוב על הגג 664024
אשחק ואמלא פי מים.
עד שבת שבע תרחץ שוב על הגג 664061
:)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים