בלי קשר 66476
"היה לי הכל --" נראה כציטוט של ספרות נוצרית רווחת מאד אודות מהפך הלב לישוע ולידה מחדש מוסרית (ראה "לחיות בישראל חייב אדם להפטר ממצפונו" וגו').

השאר - הכיבוש, הפשיזם וכד', נראה כציטוטים של ספרות אנטי קולוניאליסטית שרווחה בשנות ה-‏50 וה-‏60 באירופה ובארה"ב.

הסימוכין היחידים לגודש המושגי המעניין הזה, שאמנם מקומו במציאות אחרת (כמו הקולניאליזם הבריטי באפריקה ובמזרח הרחוק, או הצרפתי -באלז'יר) הוא 2 מיני-אפיזודות:
עניין המחסום, וה"לוטו-מילקי". הדבר נראה כבסיס אמפירי צר מדי להעמיס עליו את הגודש המושגי ההוא.

בבוסניה לבדה, בכפר יחיד נטבחו חודשים לבקרים אלפי אנשים כל פעם, ואף על פי כן
לא הועמס שם גודש מושגי ותאורטי כזה. אפילו מילושביץ לא תואר כפוטוריסט פאשיסטי, אלא כפושע נגד האנושות.

"מעמד העבדים של הפלשתינאים" -מפריעה כאן בכל זאת העובדה הקטנה אך השובבה והעקשנית שההתיישבות הציונית לא אופיינה בקיום של זוהר נוצץ על חשבון אוכלוסיית עבדים מקומית. רוב השנים היה הישוב כאן ישוב עני, שאנשיו לא חיו בוילות קולוניאליות עם כ -10 עבדים בכל אחת, כבדרום אפריקה, רודזיה, קונגו הבלגית וכד". גם לא היתה כאן שום מעצמת-אם אירופית מאחורי בני העלייה הציונית.
שוב, ציטוטים של ספרות אנטי-קולוניאלית ענפה המועתקת על שלל מושגיה לנסיבות שונות בתכלית.

כן, עוד אפיזודה, הכאת הקטין שתקף באלימות את בנו הקטן מצד ליברמן, אך איני רואה את הקשר בין זה לקולוניאליזם או פוטוריזם.

גם הפצצת השווקים וסכר אסואן לא בוצעו עדיין על ידי שר התיירות הישראלי.

איך אומרים -תהיו לי בריאים.
נכון, באמת אין קשר 66497
ורק כדי להדגים את סירובך לקרוא את מה שנכתב ולא את מה שאתה חושב שנכתב:
"מעמד העבדים" מתייחס, באופן ברור ביותר, לעובדים הזרים בישראל, שבאו *להחליף* את העובדים הפלסטינים, והפכו כאן ללא פחות מאשר עבדים בידיהם של קבלנים מסוימים.

אבל תמשיך, אל תתן לעובדות להפריע לך.
Not clearly 66525
That phrase there is ambivalent, with two referents

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים