בתשובה לשוקי שמאל, 13/10/15 22:32
על הבנאליות של הרוע ועל נתניהו בירושליים. 665131
סכינאות היא מענייני דיומא. למה מפריע לך שדנים בעניין כל כך רלוונטי?

קצת קשה לי עם העובדה שאתה בוחר לצטט בצורה כל כך סלקטיבית. כתוב "לא תרצח", אבל מהי ההגדרה של רצח? הרי לא כתוב "לא תהרוג". ואותה תורה בה כתוב "לא תרצח", זו התורה שבה משה ובני ישראל שרים על שפת הים בו טובעים המצרים. זו התורה שבה כתוב למחות את זכר עמלק - לאחר שכבר הובס בקרב. זו התורה שבה אחרי שנגמר הסיפור עם בנות מואב, שולחים צבא לחסל את המדיינים. בתורה בה כתוב "לא תשחית את עצה", לא כתוב לא להרוג את האויב. וכל החסידים ואנשי המעשה שהזכרת, קירבו את הבריות בדיוק לתורה הזו, ממנה אתה בוחר לצטט רק את מה שמתאים לך, ומתעלם מכל מה שלא מתאים לך.

אם כן, לפי אותה תורה, מותם של המצרים היה אירוע שיש לחגוג. וכמה וכמה פסוקים יש שם המתארים בפרוטרוט כמה בלו בלו בלו עשו המצרים ושריהם ואדיריהם כשטבעו בים סוף. ונאמר: באבוד רשעים רינה. עצם הימצאות הרשע בעולם היא השחתה, ואיבוד הרשעים זה תיקון העולם - ולכן הרינה.
ואם כבר עמלק, נחזור למשפט האלמותי: כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר אל הרחמנים.
הרחמים על האכזרים שמחלקים סוכריות כשיש פיגוע, על המפגעים בעצמם שנוטרלו ולכן... מה? הם כבר לא אכזרים? צריך לתת להם הזדמנות נוספת? לא עדיף במקום זה לרחם על אנשים טובים, שכל החיים שלהם עשו רק טוב ופתיל חייהם נקטע באחת על ידי סכין. כמה מורבידי מצידי.
ואולי אתה מכנה את זה מורבידי, בגלל שלא נוח לך שמזכירים לך למה יורים בהם? למה צריך להפטר מהם? זכור את אשר עשה לך עמלק! אם לא תזכור, סופך לרחם עליהם.
והנה עוד ציטוט חביב: אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם מאוד, למה תישומם?
ואכן, על הערבים לא אסרו להתהלך ברחובותינו, והרי הם שוממים. היהודים עצמם מפחדים ללכת ברחובות בהם מסוגלים להסתובב ערבים. למה תישומם?
על הבנאליות של הרוע ועל נתניהו בירושליים. 665153
"מעשי ידי טובעים בים - ואתם אומרים שירה?"

____________________
גם זה חלק מהפרשנות המסורתית. אם אתה תוצר של החינוך החרדי - לחינוך הממלכתי במקומות הגרועים ביותר באמת שאין במה להתבייש.
על הבנאליות של הרוע ועל נתניהו בירושליים. 665173
פרשנות מוטעית. למלאכי השרת כביכול אין אינטרס, ולמה להם לומר שירה?
אבל בני ישראל שניצלו מצריהם - עליהם לומר שירה. עליהם להודות ולשמוח על שניצלו.
הרי אף אחד לא בא בטענות על בני ישראל שאמרו שירה, ושירת הים נקבעה כחלק מ"פסוקי דזמרה" - פרקי התשבחות לה' שפותחים את תפילת שחרית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים