בתשובה לנועה ו, 07/10/15 20:54
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665303
הדגש כאן הוא הרצון לפרוש מחיי המעש לחיי הרוח.
אין דבר כזה ''חצי שעת שיחה עם האישה'', זמן איכות יומי. הישארות בבית מבחינתו, בפרט בתקופה ההיא היא הישארות בסביבה הדומסטית של חיי מעש - הנשים מבשלות, הילדים מתרוצצים, נכנסים רוכלים ובני משפחה וכולי. במובן זה הוא לא פורש דווקא מאשתו אלא פורש מחיי עולם לטובת האופציה הנזירית. גם מהיבטים אחרים של החיים מתוארת הסגפנות שלו (כמו סיפור העצים שהוא ישן עליהם ומתחמם לאורם).

כמובן שבדרך לזה יש אומללות כלשהי של אשתו וילדיו. מבחינה זו ר' עקיבא אימלל פחות מאשר, נגיד, פאנאט כמו אליעזר בן יהודה שלכאורה היה איש משפחה אבל אמלל את כולם בגזירות הקשות שלו.
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665334
נו, לפחות רחל לא נעלה את הילדים בארון...
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665393
בניגוד ל-?
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665409
בן יהודה - למרות שלא זכרתי שנעל בארון, אולי רק במחסן, אבל האפקט דומה.
יהודי משמח 665410
אה, מי היה מאמין שאפילו את הביטוי ''יצא מהארון'' כבר בן יהודה המציא.
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665561
דבורה בן-יהודה, ליתר דיוק. לא אליעזר‏1.

1 אם כי האובססיה - שלו.
אל תירא עבדי יעקב, זה יעבור כמו חלום. 665609
כן, בהוראה שלו. מטורף לגמרי (גם בקיצוניות וגם בחוסר ההיגיון).

תהיתי הרבה פעמים איך מתוך התנאים הקשים האלה גדל וצמח איתמר כאיש רוח וכממשיך דרכו של אביו - אני מניחה שלא יכול היה לגנות את אביו לגמרי, הדיסוננס גדול מדי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים