בתשובה לאביר הקרנפים, 02/11/15 18:29
הלכה למעשה 666973
הנסיון הפחות פטריוטצנטרי שלי דוקא מראה שהנחיתות‏1 של חברת אל על לא מובילות בעדינותן. ההסבר השוביניסטי הוא כמובן שטייס ציוני גאה, ודאי כזה שהגיע מחיל האויר הטוב בעולם, לא ייתן לאלגוריתם אוטומטי לנחות במקומו, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

1 ומי שקרא את זה בשורוק - על אחריותו האישית בלבד.
הלכה למעשה 666975
עד כמה שאני יודע כל הנחיתות מבוצעות ידנית.
הלכה למעשה 666976
הנסיון המאד מוגבל שלי מלמד שגודל המטוס הוא פקטור מאד חשוב בנוחות הנחיתה - ככל שהמטוס קטן יותר הנחיתה נעימה פחות (מה שתואם את הנסיון של האביר ומנוגד להנחת היסוד שלו).
הלכה למעשה 666985
יש לך הסבר לתופעה?
הלכה למעשה 666989
זה ההסבר שלי.
הלכה למעשה 666987
ההשערה שלי היא שזה קצת כמו בספינות - המסה הגדולה יותר מקטינה את הרגישות לכל גל או משב רוח קטן, ולכן מאפשרת נחיתה פחות תנודתית ויותר רכה.
הלכה למעשה 666996
גלים אין על מסלול הנחיתה‏1 וצריך משב רוח חזק מאוד על מנת להסיט כלי גדול וכבד כמו מטוס. בדרך כלל אין רוחות כאלה בצמוד לקרקע, ומשום מה המטוס לא זז לפני שהוא נוגע בקרקע, רק עם הנחיתה.
בנוסף, זה קורה גם במטוסים גדולים. למעשה, המקרה היחיד שבו חוויתי נחיתה כזו באל-על, היה במטוס ג'מבו.

___________

1 אלא אם כן מדובר באיזה שדה תעופה באפריקה, שם צריך מטוס 4X4.
הלכה למעשה 667000
הדבר העיקרי שמקשה על מטוסים לנחות, ומזיז גם מזיז אותם, הן רוחות, בפרט רוחות צד. ככה שהחלק שנכון בפסקה הראשונה שלך מסתיים בסימן ‏1.
הלכה למעשה 666986
אולי בגלל הניסיון שלך‏1, אנשים התרגלו למחוא כפיים בסיום הנחיתה.
המטוס נוחת, מזגזג, דופק גלבה מפה, גלבה משם, כמעט עושה צלחת... זהו... נשארנו בחיים. הבאנו ש...לום עליכם, הבאנו ש....לום עליכם...

_______________

1 שהפוך לגמרי משלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים