בתשובה לאביר הקרנפים, 05/01/16 7:03
Photo shoot 671007
אתה מניח שיש איזו אמת מונוליטית בלתי משתנה שהיא "החזון עצמו" "כפי שהוא" וכל אדם, שלא לומר כל יהודי, רואה אותה באותה דרך- ולא היא.
כל אידאולוגיה לוקחת מחזונם של הנביאים את מה שמתאים לה, וקוראת לזה "חזונם של הנביאים".
עמוס הרי התנבא על חורבן ממלכת ישראל, שאכן קרה, ותשעה וחצי השבטים אבדו. למה הוא מעניין את דוד בן גוריון, הרב שרלו ואותי? הוא מעניין אותנו בגלל המסר האוניברסלי של נבואותיו.
למה הוא מעניין אותך? לא יודע, אתה תספר לי.

אני לא מנסה להציג שאתה סטית מדרך הנביאים, חלילה, אלא שאתה סטית מהחזון של הכרזת העצמאות, שבהחלט אינו כולל ניפוץ עוללים.
חזון העצמות היבשות 671026
אם אנו מדברים על החזון עצמו, ללא פרשנות, הרי שיש אמת מונוליטית: קח את הכתובים וקרא בהם.

לא כל אידאולוגיה לוקחת מחזונם של הנביאים. יש אידאולוגיות הכפופות לחזון הנביאים, בשלמותו. בלי "לקחת" חלקים.
אם כן, למה עמוס מעניין אותי? כי אני כפוף לחזון בשלמותו. אם עמוס הוא חלק מהתנ"ך, הרי שדבריו הם חזון הנביאים, והם מחייבים אותי ומשפיעים עלי.

לדעתך:
האם חזונם של הנביאים כולל ניפוץ עוללים, השמדת האויב, סקילת מחללי שבת וכו'?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים