בתשובה לירון, 07/01/16 0:10
מפיקסל לפיקסל הכח יורד. 671132
א. אני מסכים להסבר הזה כעוד סיבה משמעותית לכשלונם של הפריקוולים. לדעתי זה היה נכון גם לסרטי ההוביט מול אלה של שר הטבעות - בטרילוגיה הראשונה והטובה יותר, הגיבורים בעמדת נחיתות וצריכים להתעלות על עצמם כדי לצאת כשידם על העליונה. לגולאס, כדוגמה, כשהוא מצליח לראשונה להפיל פיל/ממותת-קרב של האויב בתמרון וירטואוזי ולזנק מעל חדקו הנופל כמנצח - זה מביא לתחושת "וואו" בקהל. לעומת זאת, ככשבהוביט הוא שולח מאות חצים מדויקים בכל מצב אפשרי ותמיד פוגע, אין שום הרגשה של מתח באשר להצלחתו וגורלו. יותר הרגשת שעמום ואדישות.

ב. בדיוק את הסצינה הספציפית שפירטת ראיתי עשרות פעמים - השתמשנו בה בסטארט-אפ שהייתי בו כדי להדגיש את הצבעוניות המשופרת של הצגים שייצרנו. לכן, מעבר לזה שהיא כבר יצאה לי מהאף, אני יכול לספר לך שה-CGI שלה מוגזם, עם צבעוניות קיצונית ולא טבעית‏1, ולפחות אצלי גם זה מוציא אותי מהחוויה הרגשית של הסרט, ולא רק ההקשר של הסיטואציה‏2.

1 ולכן היא טובה להצגת צגים צבעוניים. לידיעתה אגב, צגים דיגיטליים וצבעים עזים תמיד ייראו יותר טוב באנימציה ולא בסצינות אמיתיות, שמכילות מעברי גוונים יותר הדרגתיים ומעודנים ומציפות כל באג בעיבוד התמונה של הטלוויזיה/מסך שלכם. בפעם הבאה שתלכו לבחון טלויזיות חדישות בחנויות המתאימות, זה עשוי לעזור להבחין בין אלה שעשו עבודה טובה לאלה שסתם משוויצים.
2 טוב, וזה בלי להוסיף שמה אכפת לך מהאנאקין הזה, הוא דמות כל כך מעצבנת ואנטיפטית שאתה בעצם מייחל שימות כבר, וישא"ק.
מפיקסל לפיקסל הכח יורד. 671157
מבחינת ג'ורג לוקאס הסיפור של Star Wars הוא סיפור הטרגדיה של אנקין. אם אתה לא אוהב את אנקין, אז ג'ורג לוקאס נכשל באמת (His failure is complete).

לוק הוא בחור כפרי, אידאליסט נאיבי. קל לחבב טיפוס כזה, וקל יחסית ליצר אותו מפני שהוא חד מימדי ובסה"כ לא משתנה.

אנקין היה צריך להתחיל ממצב דמוי לוק, ואחר כך - לשברון ליבם של הצופים - לפתח תכונות של גאווה אמביציה ומרמור, כשלב מכין להדרדרותו לצד האפל. זו משימה קשה הרבה יותר. לאנקין הבוגר אין אולי מספיק זמן מסך כדי כדי לבצע תהליך כזה. האמת היא שהסידרה מספרת במקביל גם את סיפור חייו של קנובי, וגם של פדמה. הם מתחרים ביניהם על זמן מסך, וגם אנקין הילד גוזל הרבה זמן (וגם ג'אר ג'אר).

בסוף אתה מקבל את אנקין הבעייתי מייד בתחילת הסרט Attack of the clones.

אבל זה לא משנה, מפני שהרעיון שאפשר "להתפתות" לצד האפל, אינו מתאים למיתולוגיה. הצד האפל הוא עסק רציני מאוד, וסתם מתבגר שחצן ומרדן רחוק מאוד מהצד האפל. אנשים רעים מאוד ביסודם בוחרים בצד האפל בגלל הכוח שהוא נותן. אנשים יכולים להשבר בעינויים קשים, או לעבור חוויות איומות שגורמות להם להתמלא בזעם ושנאה, ולעבור לצד האפל. אנקין, לעומת זאת, עובר לצד האפל כדי שסידיוס יתן לו כוחות להגן על פדמה... (פתי לא מתאים להיות סית'). בסופו של דבר הוא רוצח אותה כמו שסית' אמיתי צריך לעשות ליקיריו, והכאב הנפשי שהמעשה גורם לו מחזק את הקשר שלו לצד האפל, נותן לו כוח, וזה דבר טוב מפני סית' מעוניין רק בכוח.

אבל מה שכתבתי בפסקה הקודמת גם כן לא משנה, מפני שסיפור כזה לא מתאים ל-PG-13, ובעיקר מפני שלוקאס דווקא כן רצה לספר את סיפור הטרגדיה של הפיתוי, ובמיתולוגיה של Expanded Universe לא כל כך מעניינת אותו. (כך הוא טוען, אני לא מאמין לו).
___

מתי ראית את הסרטים לאחרונה? אולי תנסה לתת להם מועד ב'? הסרטים מצויינים.
מפיקסל לפיקסל הכח יורד. 671162
''אבל זה לא משנה, מפני שהרעיון שאפשר ''להתפתות'' לצד האפל, אינו מתאים למיתולוגיה''

פרט לפרט הזניח שהסרטים שיצרו את המיתולוגיה מדברים בפירוש על התפתות לצד האפל.
מפיקסל לפיקסל הכח יורד. 671197
ניסיתי לתת להם מועד ב': ראיתי עם הבן את הטרילוגיה המקורית לפני כמה שנים, ואז את החדשים יותר. הפעם האחרונה בה ראיתי את החדשים יותר היתה כשהוקרנו בקולנוע, וזכרתי אותם כגרועים; ועדיין, זה לא הכין אותי להלם של *עד כמה* הם גרועים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים