בתשובה לאישקש, 10/01/16 11:56
טוב! 671370
לא חושב שהיהודים הם הנבאחו בסיפור המקומי שלנו.
הנאבחו הם בדיוק אלו שהאדמה לא שייכת להם אלא הם שייכים לאדמה:
"איננו יורשים את העולם מאבותינו. אנו מקבלים אותו בהשאלה מילדינו. חובה עלינו להחזירו להם במצב מושלם."
טוב! 671372
שההבדל המהותי הוא?
(מעבר לרומטיזציה הציורית המפונפנת של צ'יף נוצה נבולה רוכב אל השקיעה,כמו כל דמוי של פרא אציל שהשמאל לא מצליח לראות מעבר)
טוב! 671378
שאתה טוען שהאדמה שייכת לנו.
טוב! 671386
מה ההבדל (המהותי! רוצה לומר לא סמנטית-מילולית) בין "האדמה שייכת לנו" ל "אנחנו שייכים לאדמה"?
טוב! 671390
ההבדל הוא ש''אנחנו שייכים לאדמה'' זהו קשקוש ניו אייג'י.
טוב! 671391
זה אנחנו יודעים,זה המובן מעליו,אולי אריק יאיר עיננו בתובנה עמוקה יותר.
טוב! 671392
מאליו
טוב! 671396
בניגוד ל"האדמה שייכת לנו על פי הבטחה אלוהית" שהוא קשקוש ניו אייג'י, רק של כת שנוסדה לפני שלושת אלפי שנה ולא לפני מאה שנה?
טוב! 671413
אבל מכיוון שאף אחד לא העלה את ה"קשקוש" הזה כדבריך,מה זה נותן שאתה מעלה אותו?
כאילו,יש מלא שטויות שאנשים מדברים אז גם לי מותר?

אני יודע שאתה כותב "כת" בשביל לעצבן,אז יש הבדל בין "כת" ל"דת"-תבדוק.
טוב! 671425
ההבדל בין כת לדת הוא בותק ובפופולריות.
אגב, מבחינתי כת איננו שם גנאי.
טוב! 671430
לא,תבדוק תבדוק,פתח מרשתת ובדוק.
בועז קלי קלות 671433
ויקיפדיה העברית, במונח "כת", משפט שלישי:
"רוב דתות העולם החלו בעצמן ככתות."

מ.ש.ל.
בועז קלי קלות 671441
יכול להיות,זה אומר שדת וכת זה לא אותו דבר,נכון?
בועז קלי קלות 671443
זה אומר שבהתחלה זה אותו דבר, ומי ששורד כמה שנים וצובר מספיק אוהדים מקבל את הכינוי ''דת''. בקיצור, זה רק ענין של זמן ופרספקטיבה.
כמו שאתה יודע, גם תינוק הוא בן אדם.
טוב! 671426
אגב, ברור שהעלו, דנו בהבדל בין ''האדמה שייכת לנו'' לבין ''אנחנו שייכים לאדמה''.
טוב! 671431
"האדמה שייכת לנו"=אלהים נתן לנו בהכרח?
טוב! 671434
אני מסכים שזה לא בהכרח, אבל זה טיעון די מקובל אצלנו, גם אם לא היחיד.
טוב! 671440
אבל הוא לא עלה,אז מה המטרה לעלות אותו ואז להתווכח עם זה?
טוב! 671444
הוא לא עלה ''בהכרח'' אבל הוא נמצא שם כאופציה מקובלת ונפוצה.
ומאחר ומישהו ניסה לקעקע את האמירה ''אנחנו שייכים לארץ'' בטיעון ''קשקוש ניו-אייג'י'', אני הראיתי שהטיעון הזה איננו טיעון מספיק כשאנחנו עוסקים בשייכות של ארצות ועמים.
(לשיטתי, הטיעון הזה לא מספיק לשום דבר כי הוא לא אומר שום דבר, חוץ מזה שמי שהביא אותו חושב שזה קשקוש. אני הראיתי שלומר ''קשקוש'' כל אחד יכול על כל דעה של מישהו אחר. וזאת לא טענה מספיק טובה לשום כיוון).
קשקוש! 671448
בלבוש! 671451
טוב! 671453
אני לא הבנתי את ה''קשקוש'' במובן הזה,אלא במובן של שימוש בשפה רומנטית וקיטשית שפונה לרגש ולא להגיון ושאינה אומרת דבר באמת.
טוב! 671455
אז אנחנו אומרים אותו דבר, לא?
טוב! 671459
כן.
רק שמה שאתה הבאת אף אחד לא העלה חוץ ממך.
טוב מאד 671460
ייפי! אני מקורי!
טוב מאד 671461
אני לא רוצה ללטף לך על האגו יותר מידי אבל אתה פעמיים מקורי,כי גם התווכחת עם עצמך.
שני קוני למל 671462
נו, ככה אני תמיד מנצח.
כה אמר שון קונרי 671463
When I think of books, I touch myshelf
כה אמר שון קונרי 671464
חסר לך רווח ולא מצאתי תימוכין לכך ששון קונרי אכן אמר זאת, אבל אני מאד מחבב ספרים ויש לי הרבה מדפים עמוסים מהם, עד כדי כך שזה מתחיל להשפיע על המרחב הביתי.
וכן, אני יודע שהיום מקובל לעבור לספרים דיגיטליים ולזרוק את כל העצים המתים האלה מהבית. אבל כזה אני, מחבק עצים מתים.
כה אמר שון קונרי 671465
אתה מחפש תימוכין למה?
כה אמר שון קונרי 671466
לכותרת של ההודעה שלך כמובן
כה אמר שון קונרי 671467
הצחקתני פעמיים
כה אמר שון קונרי 671469
זה יותר ממה שמישהו עשה בשבילי היום :-)
כה אמר שון קונרי 671470
גם זה לא מתועד, שכשון קונרי נותן לכלב שלו חטיף הוא אומר לו שיט (אפרופו גוליבר/גאליבר).
שני קוני למל 671482
וגם תמיד מפסיד...
שני קוני למל 671491
זה מועיל, לבל יגבה לבבי.
טוב! 671400
אם כבר הלכתי אחורה אז החצי הראשון של תגובה 633242 מסביר את ההבדל בין לשחרר עם מעולו של כובש, לבין לשחרר שטחי נדל"ן. לא היו יהודים בשטחים ש"שחררנו" ב 67', ולכן "שחררנו" את השטח עצמו. אני מקווה שאתה רואה את האבסורד בביטוי
"שחרור" של שטח‏1.
ואם להמשיך משם הלאה אני רואה בזה את המהלך העצום שעשו תלמידי הראי"ה ביהדות שהפכה אצלם מדת שמקדשת קודם כל ערכים נפשיים ("שבת") וחברתיים ("כיבוד אב ואם", "לא תחמוד", "לא תענה ברעך עד שקר") ששמירה עליהם תביא את הגאולה, לדת שמקדשת קודם כל את הקרקע ("הר הבית" "מערת המכפלה") שדווקא הפעלה שלה תביא את הגאולה.

תגובה 637081 מסבירה את ההבדל בין ההשתייכות הערכית שלי ושל העם שלי לא"י לבין השייכות החוזית של המדינה לאזרחיה, ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי.
זה הבדל מאוד מהותי. נסה להבין את ההבדל בין האמירה: מדינת צרפת שייכת לצרפתים אזרחיה, לבין האמירה: ארץ צרפת שייכת לעם הצרפתי. האמירה השניה לא נכונה עקרונית- הנכון הוא שהעם הצרפתי משתייך לארץ צרפת. זאת משום שהנדל"ן שנקרא ארץ צרפת יכול להיות שייך לתאגיד דיסני או ליגאל אהובי וזה לא משנה כהוא זה את הזיקה של הצרפתים לצרפת. כשם שבנימינה יכולה להיות שייכת אתמול לברון רוטשילד, היום ליצחק תשובה ומחר לתאגיד נדל"ן זר וזה לא ישנה כהוא זה את השייכות של אהוד מנור לבנימינה.

ודוק- אילו השטח היה "שייך" לעם כלשהו מתוקף תביעה דתית הסטורית, אז המקום היחיד שאליו נשאנו את עינינו מאה דורות הוא הר הבית. היינו צריכים להלחם על הר הבית, ורק על הר הבית, עד שהיה ריק מפולשים, ורק אז להתחיל להסתכל סביב על בית אל וחברון, על אשתאול והגלבוע, על יבנה וציפורי. בכל זאת על הר הבית עדיין עומדים מסגדים ולא בית מקדש, וכל חותמי הכרזת העצמאות ("זכותנו ההיסטורית") לא מצמצו אפילו. למה? כי הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ.

______
1 תראה את מי משחררים כאן
טוב! 671412
ברשותך אני אתעלם מהחלק הראשון כרגע,כי זה לא קשור לנושא ואני לא רוצה לברוח לשם.
רק אומר שנראה לי שאתה נכנס לשדה מוקשים בטיעונים האלה,כי ב90% משטחי ארה"ב לא גרו אינדיאנים ממש,פה הייתה להם דרך שם בית קברות,פה הר קדוש,שם שטח ציד וכו'-אני לא חושב שתמצא הרבה שיעידו שאלו לא שטחים אינדיאנים.אז,עם כל הכבוד לבית קברות אינדיאני-הר הבית,ומערת המכפלה הם קצת יותר מכל בחינה אפשרית.

כתבת- "ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי." ואילו בתגובה הראשונה כתבת- "לא חושב שהיהודים הם הנבאחו בסיפור המקומי שלנו.
הנאבחו הם בדיוק אלו שהאדמה לא שייכת להם אלא הם שייכים לאדמה"-אתה יכול להסביר את העניין הזה,כי זה נשמע לי ממש שני משפטים מנוגדים.

אני מקבל את ההבחנה שאתה עושה אבל לא עם המסקנה-נגיד ובנימינה שייכת לתאגיד דיסני-האם אפשר לומר שבנימינה שייכת לתאגיד דיסני? אז א.ישראל ועם ישראל.
ולעניין-למה אבל הסיפור לא מתאים לערכתך ליהודים,זה מה שאני לא מבין.

זה באמת מה שהיינו צריכים לעשות והייתה מסתיימת המלחמה הנוראית שאנחנו תקועים בה 100 שנה.
אבל,מה שעושה עם שצמה למולדת זה לוקח מה שניתן במסגרת ההזדמנות ההיסטורית.שזה בדיוק ההפך מעם שאינו קיים ושאין לו מושג על מה הוא נלחם -נגיד בשביל הדוגמה-"פלסטינים".
טוב! 671423
1. "לא היו יהודים" בשטח ששיחררנו ב1967 כי הם גורשו בכח הזרוע ב1929(חברון) ב1948 (גוש עציון) וכו'. שטח שנכבש בידי הלגיון הערבי שוחרר בידי צה"ל. אין בכך שום אבסורד.

2. לגבי "הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ" - תספור בבקשה כמה פעמים כתוב במגילת העצמאות שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל, ולעומת זאת כמה פעמים כתוב שעם ישראל הוא עמה של ארץ ישראל. נראה לי שתופתע.
טוב! 671381
אז זהו, שכן
מי שרוצה לדבר ערבית שיחזור לערב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים