בתשובה לארז לנדוור, 22/05/16 15:46
אני ואתה נשנה את האולם 677576
איזה נישול של פלחים מאדמתם הביא לטבח חברון ולרצח הסופר חיים יוסף ברנר וחבריו ועוד מעשי רצח וזוועה אחרים? האם השלטון הבריטי נישל פלחים מאדמתם לטובת התיישבות יהודית ?
אני ואתה נשנה את האולם 677586
ברור. הרי אם נמשיך לחוקי הד'ימי, הפשעים והפרעות שחוללו הערבים נגד היהודים במשך מאות שנים נגיע למסקנה שמוחמד נושל עוד בנשלותו. פלישת הפלשתינים איננה נישול אלא התנחלות וכיבוש הארץ ע''י יהושוע הוא כיבוש. כה מובהק העניין הזה שחטאנו בקיומנו לתפיסת השמאל שאני מתפלא כיצד לא התאבדו כאיש אחד באיזה אתר אנטי-מצדה לתפארת המחנה.
אני ואתה נשנה את האולם 677591
כמי שבקיא כל כך בהיסטוריה הארץ ישראלית אתה צריך לדעת שנוכחות הערבים ''הפולשים'' בארץ ארוכה וממושכת מהריבונות היהודית עליה. דרך אגב, גם לפי התנ''ך מלחמות יהושע הינן כיבוש (אמיתותן ההיסטורית זה דבר אחר).
אני ואתה נשנה את האולם 677596
כמי שבקיא כל כך בהיסטוריה המזרח תיכונית אתה אמור לדעת שהשלטון הערבי הכריח את אבותיך לענוד את התלאי הצהוב, הטיל עשרות איסורים משפילים ושלל מהם זכויות בסיסיות כמו תנועה, בעלות ומשפט צדק.

השפעת הנאציזם הערבי פלשה לכאן מארצות ערב וכבשה כל חלקה טובה אחרי שקהילות יהודים התבססו בארץ ישראל וברחבי המזרח התיכון. הפלישה לא הופכת את המקום לשלהם כפי שאתה מדמיין.
הארץ הזאת שלי, בזכות, בכוח ובמוח ובאין ברירה אחרת. אידיוטים שימושיים שמתעלמים מהאיכויות שהתרבות הערבית נושאת בקירבה ומקבלים את טענות הבעלות (הכמעט הגלובלית) יכולים להתאסלם ולטוס לארץ ערבית כדי להתענג על הנאורות המוסלמית ויפה שעה אחת קודם.
אני ואתה נשנה את האולם 677598
"השלטון הערבי הכריח את אבותיך לענוד את התלאי הצהוב". מה?
אני ואתה נשנה את האולם 677610
אבות אבותיך ענדו תלאי צהוב בגלל האנטישמיות הערבית שהנאורים החדשים בוחרים להתכחש לקיומה ולאמץ סיפור על סובלנות וחיי שיתוף בטוחים ומשגשגים.
חשבתי שאדם כמוך שבקיא בחוקי עומר ואורח חיי הד'ימי יודע שלא הגרמנים המציאו את התלאי הצהוב אלא הערבים.
מתוך ויקי:

"717-720 עומר השני ציווה על היהודים לענוד סימן מזהה ליהדותם.
847–61 אל-מתוכל הראשון תמך בפקודה המקורית והרחיב אותה.
887/8 המושל הסרצני (ערבי ‏1) של סיציליה הוראה ליהודים לענוד תלאי בצורת חמור על בגדיהם, ללבוש חגורה בצבע צהוב ולחבוש כובע מיוחד.

...בשנת 807 גזר הרון אל רשיד על כל היהודים במעמד ד'ימי תחת שלטון מוסלמי לחבוש כובעים צהובים מחודדים וחגורות צהובות.
פקודות אלו (בגרסאות רבות ושונות - צעיף צהוב, עגל-זהב עשוי עץ צהוב סביב הצוואר ואחרים) נשארו בתוקף בארצות האסלאם עד אמצע המאה ה-‏19."

1. כן, גם בויקיפדיה הנאורים מנסים לשכתב את ההיסטוריה להסוות ולצמצם את האנטישמיות הערבית ולהפריז באשמה הציונית. ראה פרוייקט הכפרים הערבים שמקבל ציטוטים ורפרנסים מגופי מידע קיקיוניים וכו'...
אני ואתה נשנה את האולם 677616
סימנים מזהים ליהודים ״הומצאו״ ונפוצו יותר בעולם הנוצרי. הטלאי המוכר לנו בצורת מגן דוד הוא המצאה נאצית ״מקורית״. כל נסיון למצוא קשר בין העולם המוסלמי לאלה הגאים במוצאם הארי הוא שקרי בעליל.
אני ואתה נשנה את האולם 677658
הבורות מרשימה.
השלטון הראשון והנפוץ ביותר שקבע בחוק שעל יהודים להתבזות היה ערבי.
מקורו של הטלאי שמוכר לך הוא בחוקי הד'ימי שהשליטו הערבים על פני שלוש יבשות ומאות מליוני אנשים, הרבה יותר מהגרמנים.
כל נסיון לנתק את הקשר בין הנאצים לאל חוסייני או חוקי עומר הוא שקרי בעליל. גם היום התרבות המוסלמית ערבית אנטישמית יותר מכל תרבות אחרת.
הקשר בין השלטונות שרדפו ורמסו יהודים בשיטתיות הוא אנטישמיות נפוצה.
עד כמה נפוצה?
נסה לעקוב אחר רמת ההכחשה והיתממות שבהודעות שלך.
אני ואתה נשנה את האולם 677772
הבורות (במקרה הטוב) היא שלך. גם עם הערבים היו הראשונים להנהיג סימן מזהה ליהודים הרי שבאירופה הוא היה נפוץ הרבה יותר במקומות ובתקופות שונים. אף אחד מהסימנים האלו לא היה סימן המגן דוד שאותו הנהיגו הנאצים ובכל מקרה, היתה להם מסורת אירופית עשירה להסתמך עליה ולא היה להם שום צורך להרחיק לכת עד ארצות ערב.

הצגת האנטישמיות כתופעה זהה במהלך המקומות וכל הדורות היא תפיסה שטחית מאוד של ההיסטוריה (שכמובן משרתת את המיתולוגיה הציונית, תפיסת הקורבנות הישראלית ושנאת הזרים של הימין). לתופעה בכל מקום ובכל זמן יש סיבות ושורשים היסטורים, חברתיים ותרבותיים הנבדלים זה מזה ומציגים תמונת עולם מורכבת יותר. מומלץ לקרוא את תיאודור מומזן, ארנסט רנאן, חנה ארנדט ויגאל עילם בנוגע לנושאים הללו.
אני ואתה נשנה את האולם 677779
אתה שוב מציג את החושך הערבי כאור מוחלש ומסרב להפנים עד כמה שורשית ונרחבת האנטישמיות שבתרבות הערבית. זה לא רק שהערבים היו הראשונים. לכמות היהודים, משך התקופה, האכיפה והיישום ואפילו גודל השטח שבו חלו ההנחיות האנטישמיות של הערבים כלפי היהודים אין אח ורע.

הבורות ששאבה ''אמיתות'' מהיסטוריונים חדשים ונאורים שמציגים את חיי היהודים תחת המגף הערבי כאחוקיה ואידיליה אנושית מגוחכת. יש אינסוף עדויות חיות וחומרים שיעזרו לך להבין את מימדי הנזק אבל ניכר שאתה לא רוצה. אתה מסרב ולא בגלל מצפון מדוייק או מוסר מפותח. מהתגובות שלך ניכר שבשניהם אתה לוקה בחסר.

אינך מסוגל לראות את ההקלה ההומאנית והנס הרוחני שבהפיכת מליוני יהודים לאזרחים שווי זכויות ולבני אדם בעיני עצמם ולא את מימדי האפליה, שלל הכינויים (קופים, חזירים, בני מוות, השפלים שבשפלים) והקיפוח התמידי. השפלה גזענית רציפה במשך מאות שנים, לצד תחושות איום וחשש מתמיד הטביעו עיוות גנטי שגם הציונות לא הצליחה לרפא לחלוטין. מצער לראות למרות החופש והחמלה שהביאה הציונות לא כל היהודים החלימו מתוצאות החשיכה הארוכה שהתגבשו כטבע שני ומקרינים על תפיסת עולמם העלובה, פחדנית ושקרית. הערבים אחראים לחוסר היכולת של יהודים מסויימים לחשוב להרגיש ולראות כמו אנשים חופשיים. הכינוי יהודונים לא נולד מהאוויר, הוא נולד מעלבונו של מוחמד. הוא נולד מתפיסת נחיתות ואשמה שמצדיקה עוולות.
אני ואתה נשנה את האולם 677786
באמת מעניין איך שרדו היהודים במשך מאות שנים בקרב כזאת עוינות רצחנית.
אני ואתה נשנה את האולם 677590
אין כאן ענין של מעשה ותגובה ברמת המיקרו וצריך להבין את הדברים ברמת המאקרו. התהליך הכולל של הקולוניזציה הציונית הביא להתנגדות הערבית המקומית שהיתה כרוכה גם במעשי רצח וטרור.
אני ואתה נשנה את האולם 677593
וההסתמכות על מקורות איסלאמיים קדומים שקוראים לרצח יהודים , כמו המצוטט מהם באמנת החמאס 'יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו', לא מצביעה על קריאה לרצח היהודים לשמה מעבר לענייני "קולוניזציה" ? והאשמת היהודים בכל האסונות שקרו בעולם בארבע מאות השנים האחרונות ככתוב באמנת החמאס לא מצביע על הסתה לרצח מעבר ל"קולוניזציה" ?
אני ואתה נשנה את האולם 677599
האיבה ליהדות (כדת מתחרה באיסלאם ולא כלאום שנוא) לא מנעה יחס הוגן ליהודים וטוב מזה שזכו לו בקרב הנוצרים במשך מאות שנים.
גם האשמת היהודים בכל האסונות שקרו בעולם לא מיוחדת דווקא למוסלמים ולא התחילה איתם.
נכון שלסכסוך הישראלי-ערבי הסתננה מידה לא קטנה של קנאות דתית (משני הצדדים) וזאת אולי הבעייה הכי גדולה שלו.
אני ואתה נשנה את האולם 677611
יחס הוגן?! ארז, כדאי תקדיש שעה קלה ללימוד עצמי כדי להבין את מנת חלקו של הד'ימי היהודי.
כשתחזור תסביר מה האפשרויות שעמדו ליהודי שערבים אנסו את אישתו וגנבו את ממונו?
אני ואתה נשנה את האולם 677617
״אנסו את אישתו וגנבו את ממונו״. פעם אמרתי שהיית יכול לכתוב בפראבדה. טעיתי. היית יכול לכתוב בדר שטרימר או בעיתון של הקו קלוקס קלאן.
אני ואתה נשנה את האולם 677625
אתה צודק. זו סתם גזענות נתעבת.
הרי כפי שהשמאל מנסה לשכנע אותנו, אצל המוסלמים היה כל כך טוב ליהודים. מתי בכלל עשו להם עוול כלשהו? פוגרום? להד"ם!
אני ואתה נשנה את האולם 677773
אתה בור או שאתה עושה את עצמך? כאדם דתי אתה אמור לדעת שכתבי הקודש וההלכה היהודים שרדו אך ורק כתוצאה מכך שנשמרו בקרב המוסלמים מכיוון שהנוצרים שרפו עותקים רבים מהם בתקופה שלא היה קיים דפוס. מעבר לכך, ידוע שבהכללה, היהודים סבלו הרבה פחות מרדיפות והריגות מהמוסלמים מאשר מהנוצרים.
אני ואתה נשנה את האולם 677780
נכון ארז, נכון. המוסלמים ידועים בשמירה על בתי כנסת, קברים מנהגים וכתבים יהודיים. בעצם של כל הדתות.
הערבים אף פעם לא שרפו או ביזו מקומות קדושים ומאפשרים מאז ומקדם חופש דת ופלורליזים.
אני ואתה נשנה את האולם 677787
בפרפזה על אבא אבן: הבורות ההיסטורית שלך אנציקלופדית.
אני ואתה נשנה את האולם 677800
את השאלה הזו אני יכול להפנות חזרה אליך.
כתבי הקודש וההלכה היהודים שרדו יפה מאוד באירופה, למרות אירועים נקודתיים של התנכלות מכוונת לכתבי הקודש דווקא.
ובאותה מידה היהודים, כתביהם וקודשיהם סבלו מרדיפות תחת יד המוסלמים.
ידוע שבהכללה היסטוריונים שמאלנים ממציאים היסטוריה כדי שתתאים לאג'נדה אותם הם רוצים לקדם. אצל אלה שמתעקשים להיצמד לעובדות, ידוע שהיהודים סבלו לא פחות אצל המוסלמים.
אני ואתה נשנה את האולם 677960
על שריפת התלמוד [ויקיפדיה] שמעת? זה לא קרה בבגדד, בקהיר או בדמשק.
האמירה "אדום קשה וישמעאל מתון" היא המצאה של שמאלנים?
אני ואתה נשנה את האולם 678041
ואולי זה כן קרה, אבל אתה לא מודע לזה כי ההיסטוריה של יהדות המזרח לא ידועה ונפוצה כמו הנרטיב השמאלני.
אני ואתה נשנה את האולם 678079
הצתות בתי כנסת ופרעות ביהודים היו גם היו כמובן בעולם המוסלמי אבל:
א. תכיפותם היתה קטנה יותר מזו שבעולם הנוצרי במהלך ימי הביניים וראשית העת החדשה כאשר אירופה היתה עוינת ליהודים ואילו תחת שלטון האיסלאם ניתן לאמר בהכללה שהיהודים שיגשגו
ב. הדוגמא שהבאת היא מהתקופה המודרנית שבה אכן הפך האיסלאם לקיצוני וצר אופקים ואילו אירופה נהייתה יותר שיויונית וסובלנית כלפי היהודים

בנוסף, באיסלאם מעולם לא נעשה נסיון שיטתי להשמיד את עותקי כתבי היהדות שבתקופה לפני המצאת הדפוס היו קריטיים מאוד להישרדותם של אותם כתבים. אך ורק בזכות שימורם בעולם המוסלמי הם שרדו ויכלו להיות מודפסים כשנוצרה הטכנולוגיה החדשה הזאת.

אירופה חטאה פי כמה בחוסר סובלנות כלפי היהודים מהאיסלאם לדורותיו ולמקומותיו. הטענה שהאיסלאם תמיד רדף והשפיל יהודים היא שקר ימני מעוות אופייני.
אני ואתה נשנה את האולם 678103
זו הנקודה. פרעות, הצתות והתנכלויות למיניהן היו בכל מקום. גם באירופה היו תקופות של שקט ושגשוג תחת שלטונם של מלכים מסוימים, ותקופות ספוגות בדם ואומללות תחת שלטונם של אחרים. בעניין זה אין הבדל בין האיסלם לנצרות.
אני ואתה נשנה את האולם 678252
יש ויש. פרעות והתנכלויות היו בשני המקומות אבל במרחב המוסלמי הרבה פחות ולא היה שום מקרה של השמדה מכוונת של כתבים.
אני ואתה נשנה את האולם 677660
אני לא זה שמקבל אורגזמה מאשמה יהודית. אם יש לך מניע אחר, תוכיח.
אני ואתה נשנה את האולם 677774
תוכיח שאחותך לא זונה.
אני ואתה נשנה את האולם 677781
אחותי לא יכולה להיות זונה כי לא קיבלה חינוך מיהודונים שטופי שנאה עצמית. היא קיבלה חינוך הומאני ציוני וערכי במקום ססמאות נבובות.
מה שבעיקר משתקף בתגובות שלך (מאלה שקראתי) הוא העצמת האשמה היהודית לצד ביטול האשמה הערבית. רמת הסילוף השכנוע העצמי והצדקנות מעידה על מה שמעידה.
הלוואי שיכלתי באמת לעזור לך.
אני ואתה נשנה את האולם 677784
כמי שנמצא לצערו בתוך המעגל השלישי שלך נותר לי רק להתנחם בכך שאולי התגובות האלה חוסכות מהמעגל הראשון שלך פנינים דומות.
אני ואתה נשנה את האולם 677788
חבל שאתה לא קיבלת חינוך הומאני וערכי, אפילו כזה שהיה מוגדר ציוני.
אני ואתה נשנה את האולם 677594
מיקרו או מקרו. כתבת שהאלימות היא תגובה לתהליך שכלל נישול פלאחים. אבל האירועים האלימים שהזכרתי אירעו בזמן השלטון הבריטי. והשלטון הבריטי לא נישל פלאחים כדי לישב במקומם יהודים, ולכן מה שאתה אומר לא אפשרי.

רק לצורך רענון והבנה מה קורה באין "כבוש" ובאין "נישול פלאחים" כדאי לקרוא את זה.
אני ואתה נשנה את האולם 677600
העוינות הפלסטינית הופנתה מטבע הדברים בעיקרה כלפי התנועה הקולוניזטורית ופחות כלפי השלטון האימפריליסטי עצמו אם כי גם כנגדו פרץ מרד.
וטבח חברון הוא עוד מעשה אלימות בסכסוך דמים בין עם ילידי לעם מתיישב. זה אינו מצב השונה ממקרים דומים אחרים מהסוג הזה ולא עוד גילוי של אנטישמיות שאינה קשורה למעשי היהודים.
אני ואתה נשנה את האולם 677601
אשיב כאן על שתי תגובותיך האחרונות.

הישוב היהודי בחברון נמשך ברצף מתקופת המקרא ועד הטבח. מדובר בקהילה דתית רבת שנים ולא בקהילה שקמה עם הציונות. כך שאם כבר מדובר על סכסוך בן עם ילידי לעם מתיישב, אז הילידי הוא הקהילה היהודית ולא המוסלמית שבודאי הגיעה למקום אחרי תקופת המקרא. בתקופת המקרא לא היו בכלל מוסלמים בעולם.
לעניין כיוון האלימות כלפי היהודים יותר מאשר כלפי הבריטים, הדברים האלה לא עונים לטענתי. אמרתי שהשלטון הבריטי לא נישל פלאחים לטובת היהודים, גורם שלטענך הוא הסיבה לאלימות. אבל הישוב היהודי בודאי לא עשה זאת אז, כי לא היה בכחו לעשות זאת גם לו רצה. השלטון לא היה בידיו.
אשר לטעתך לפיה ייחוס כל צרות העולם ליהודים אינו דווקא של המוסלמים, אני מסכים אתך לגמרי. אנטישמיות קיימת לא רק באיסלאם. אבל אתה טענת שהאלימות הערבית אינה קשורה באנטישמיות אלא בנישול פלאחים, ואני טוען שכפי שהאנטישמיות באירופה הביאה למעשי אלימות כנגד היהודים גם סיבת האלימות הערבית היא בעיקרה אנטישמיות ולא מה שאתה טוען.
אני ואתה נשנה את האולם 677602
הישוב היהודי בחברון היה רציף אבל היווה כמו כל שאר יהודי ארץ ישראל (והעולם כולו, עד ההיווצרות המודרנית של אומת היידיש במזרח אירופה של המאות ה18-19) קהילה דתית שמקורה בהתגיירות האדומים בימי בית שני והתנצרות או התאסלמות חלק מבניה לאחר כן. בתקופת ההתישבות הציונית נקלעה קהילה זו למתיחות בין הישוב הערבי שבקרבו ישבה למתיישבים החדשים בני דתה בעלי דרישת הריבונות על הארץ. כתוצאה ממה שנקרא "מאורעות תרפ"ט" נספחה הילה זו (יחד עם שאר הקהילות הדתיות של הישוב הישן) למחנה הציוני.

נישול פלאחים בעזרת הבריטים היה גם היה.
אני ואתה נשנה את האולם 677603
אתה כמובן מסלף. המקור הראשון מדבר על פעילות "גאולת קרקע" שעסקה בעיקרה בקנייה ולא בחטיפת קרקעות מידי בעליהן שהייתה ב 1939 ערב מלחמת העולם השנייה, בעוד שטבח חברון היה ב 1929, ולא הבאת שום עדות לכך שלפניו נושל איזה שהוא פלאח. המקור השני עוסק ברעיון הטרנספר שמבוסס על הסכם עם השכנים, שאכן הועלה בתקופות שונות בתולדות הציונות, כולן אחרי 1929 ועד גנדי ומפלגתו "מולדת". מדובר ברעיונות שמעולם לא מומשו, ולא הביאו לנישולו של שום פלאח.
אני ואתה נשנה את האולם 677607
היו מקרים כאלו גם לפני 1929.
אני ואתה נשנה את האולם 677614
הקישור הזה הוא אכן ענייני כי הוא מביא אירוע של נישול אריסים לפני שאירע טבח חברון, וגם למדתי ממנו (וגם מהמאמר ב''הארץ'') על נישול אריסים שלוותה את ''גאולת האדמות'' הציונית, פרשיות שעד כה לא ידעתי עליהן. עם זאת אני חושב שהאריסים שנושלו היו צריכים לבוא בטענות יותר את בעלי האדמה שמכרוה מאשר אל הקונים שלא היו חייבים להם דבר. כמו כן אני מפקפק מאד אם היה איזה שהוא קשר בין האירועים האלה ובין גילויי האלימות שהתבטאו למשל בטבח חברון, ואני מעריך שמניעיהם של טובחי חברון היו מניעי שנאה וההסתה של המופתי שלא הזכיר בדברי ההסתה שלו כלל את המסכנים ההם.
אני ואתה נשנה את האולם 677605
אשר לניתוח הגזעי של מקורותינו בתחילת תגובתך אומר שבתקופת המקרא לא היו עדיין מתגיירים אדומים. הרצף התחיל מאז ואני בטוח שאיש לא יודע בדיוק מי הצטרף במרוצת הדורות לקהילה כגר, וזה גם לא ממש חשוב.
אני ואתה נשנה את האולם 677608
הבבלים הגלו רבים מתושבי ממלכת יהודה (אם כי לא את רובם כפי הרושם הנוצר בתנ''ך) ובדרום הממלכה התשיבו אדומים במקומם. ענין המרת הדת הוא באמת לא חשוב ולכן גם לא צריך לבוא חשבון עם פלסטינים שאבותיהם היו יהודים או יוונים שהתאסלמו במהלך הדורות.
אני ואתה נשנה את האולם 677613
נישול פלאחים מצד הטורקים, הראיסים ומקרי שוד מצד הבדואים הקשו על חביבך קצת יותר מהציונות.
אני ואתה נשנה את האולם 677618
נניח. כל אלה עדיין לא איימו על עצם ישיבתם של הפלסטינים בארץ.
אני ואתה נשנה את האולם 677661
הפלסטינים פנו למנהיגים הטורקים בבקשה שיטפלו בביזה והשוד הבדואי. היהודים הם אלה שהכניסו להם כסף וגרמו למאות אלפי מהם להגיע ולהצטייר בעיניך בפלסטינים שורשיים.
אני ואתה נשנה את האולם 677769
היהודים הכניסו כסף לאפנדים שמהם קנו אדמות שיועדו ליהודים בלבד. ההגירה הערבית לארץ היתה גם לפני הציונות ולא קשורה אליה.
אני ואתה נשנה את האולם 677782
אז בגלל שקנו אדמות ליהודים מאפנדים ערבים מותר לטבוח בנו.
לתומי חשבתי שדווקא אותם אפנדים וראיסים ערבים שניצלו את הפלחים הערבים במשך מאות שנים אמורים להיות נרדפים ומוצאים להורג.
(כמנהג בארגוני זכויות אדם והרשעות הפלסטינית)

מעניין מה עשו היהודים באדמות שקנו.
הקימו משרפות לפלסטינים או מחנות ריכוז?
לא.
היהודים ייבשו ביצות, סללו דרכים, שתלו, נטעו ובנו בתים.
איך הם לא מתביישים, באמת.
גם קנו אדמות כחוק במחיר מופקע וגם שברו את גב כדי להיות עצמאים. בושה!
אני ואתה נשנה את האולם 677789
אתה עושה את עצמך? אין כאן ענין של הצדקה. יש כאן ענין של תגובה טבעית של מי שרואה שגוזלים את אדמתו ומנשלים ממנה את בני עמו. גם אם היו כאן שוודים או הולנדים, הם היו נוהגים באותה צורה.
אני ואתה נשנה את האולם 677790
דמגוגיה בגרוש. אתה לא מכיר את הקשיים שחוו הפלאחים בארץ ישראל ומנסה שוב כדרכך בקודש, לתלות את האשמה ביהודים.

אף אחד מהאריסים לא חשב אפילו לרגע שהאדמה שהוא מעבד שלו כי זה המודל השלטוני שהכירו הוא אבותיו אבות אבותיו וכך הלאה במשך מאות שנים.
גם הראיסים לא חלמו להעביר לפלאחים את האדמות ואלה שהתעצלו ולא העלו יבול מספיק גורשו בבושת פנים חזרה למקום שממנו באו (רמז: לא מארץ ישראל).
בנוסף אם תחקור תגלה שלא מעט מהפלאחים עזב את אדמותיו בשנות בצורת או בשל סכסוכים ואלימות (מצד ערבים\\בדואים) וקשיים אחרים. לא מולדת, לא. הגיעו לכאן מכל מקום בטווח 1,000 ק"מ ויותר כדי לשבור רעב, זה הכל. שלטון הראיסים אגב עדיין מתקיים בחברה הערבית בשטחים ובישראל ותראה איזה פלא. אף אחד מקוטפי התפוחים או הראיסים לא חושב שהמטע שלו.
תוסיף את העובדה שהאדמות נרכשו מערבים כחוק ובמחיר מלא -ומה קיבלנו?
יהודי שאימץ נראטיב ערבי מוסלמי שקרי ומסולף מבלי להכיר עובדות (או גרוע מכך אבל תהנה מהספק).

אם אתה חושב שאין בעמדה שלך הצדקה לאלימות אתה טועה.
קו עבה עובר בין להבין אלימות נגד חפים מפשע מדי פעם לבין הבנה תמידית של צד מסויים ומתן הסברים ונימוקים שמקלים בחומרת מעשיו. כשיהודי נוקם בערבי חף מפשע על מעשה טרור לא תכתוב שמדובר בתגובה טבעית. למעשה בהעלאת אותה "תגובה טבעית" אתה שוב מצדיק אלימות ערבית שהחלה הרבה לפני הכיבוש. אתה רק קורא להצדקה בשמות אחרים ומצטט הסברים שלהם לגבי המניע לפעולותיהם הבזויות. אולי אתה לא מבין איך השפה עובדת. לא צריך לכתוב "הינני מצדיק" כדי שיבינו שאתה מצדיק אלימות. אתה מקבל אותה כמו שהיהודים במדינות ערב חטפו כאפות בדרך לעבודתם ובתי הספר וזה עצוב.
אני ואתה נשנה את האולם 677959
כרגיל, כל קשר בינך לבין האמת מקרי בהחלט. פלאחים עובדים את אדמתם,גם אם אינה בבעלותם, במשך דורות ואינם עוזבים אותה אלא אם מנשלים אותם ממנה ואז אין להם ברירה אלא לעזוב. בד"כ לבעלי האדמות אין אינטרס כזה שאחרת לא יהיה מי שיעבד את האדמה. ואותם אפנדים שמכרו את האדמות לציונים ישבו מחוץ לפלשתינה ונהנו מהעיסקה הטובה שהשיגו. הפלאחים שנושלו מהאדמה שאותה עיבדו הם ואבותיהם נאלצו למצוא את עצמם בעולם חדש וזר לכישוריהם. שום דבר לא מצדיק רצח אבל לשורשי תחושות האיבה והעוינות אי אפשר להתכחש.

גם בימינו,כל מעשה טרור ערבי ומעשה טרור יהודי אינם מוצדקים באותה מידה. ההבדל הוא <ברקע ובמטרה> של מעשי טרור אלו - מצד אחד מדיניות גזל, נישול ודיכוי המגובה בתיאורית "העם הנבחר" ובאידיאולגיה הציונית ומצד שני התנגדות לאותה מדיניות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים