בתשובה לדפנה, 30/10/99 16:57
שוויון במדינת ישראל 680
אני אקבל את הטענה שקיים שוויון במדינת ישראל, כשיתקיימו התנאים הבאים:

1. ישובים לא-יהודיים יתוקצבו לפי קריטריון זהה לזה של ישובים יהודיים.
2. תהיה תכנית מתאר לישובים ערביים (כל מי שמתעניין הבניה הבלתי חוקית פושה בישובים ערביים, התשובה פשוטה: *אין* בניה חוקית בישובים ערביים. אין תוכנית מתאר.)
3. אדמות גזולות יוחזרו לבעליהן. ישראל מקפידה לדרוש השבת רכוש יהודי שנגזל בימי מלחמת העולם השניה לבעליו; אין שום סיבה שרכוש פלסטינאי לא יוחזר לבעליו, אבל הדבר אסור על פי חוק. כל האדמות שנגזלו הפכו ל"אדמת מדינה", או נמסרו לקק"ל, ואי אפשר למכור אדמת מדינה, או אדמת קק"ל, למי שאינו יהודי. עד לאחרונה, ערבי לא יכול היה לרכוש בית בישוב יהודי.
4. יוקמו כמה ישובים ערביים. לא רק ישובים יהודיים.
5. יבוטלו קצבאות יוצאי צבא, או לחילופין ינתנו לכל תושבי המדינה, לא רק לחיילים ולבחורי ישיבה.
6. תקציב הממשלה יקצה את המשאבים המתאימים ללא יהודים.
7. יבוטל החינוך הרואה בעם היהודי עם בחירה.

זו רשימה חלקית, אבל היא תספיק, בתור התחלה.
שוויון במדינת ישראל 688
סעיף 5 הוא פרובוקציה לשמה. צה"ל, ככל שאתה מתעב אותו, חיוני לקיום המדינה (מה לעשות?). קצבאות למשוחררים עוזרות במעט לאלו שתרמו (או נאלצו לתרום, אם תתעקש) רבות לצורך *קיומי* זה. אין פה בעיה של שיוויון שכן גם ערבים יכולים להתגייס, ומיעוטם אף עושים זאת.
שוויון במדינת ישראל 689
אין לי בעיה שחיילים ששירתו בצבא יקבלו מענק. להיפף: אני תומך נלהב. מה שאני לא מוכן לקבל הוא המצב שכל יהודי, בין אם שירת בצבא בין אם לא, מקבל מענק, וערבים אינם מקבלים אותו. למי שלא יודע, תלמידי ישיבה ש"תורתם אומנותם" מקבלים מענק וזכויות של יוצאי צבא, למרות ששירותם הצבאי מסתכם באמירת "שלום ולא להתראות" בבקו"ם. דבר זה יוצר אפליה בין יהודים לערבים, ויש לבטלו.
מסכים עם כל מילה שכתבת פה, יוסי 15759

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים