בתשובה לאמיר, 28/04/02 23:34
חוסר תחבורה ציבורית הוא פשע 68116
ייתכן שאינני יודע נכון, אבל לא ידוע לי שההחלטה על חוסר תחבורה ציבורית בשבת הוא של העיריות. לדעתי זו החלטה של המדינה (גם אם יש "פטור" לאיזור חיפה בגלל הסטטוס-קוו בזמן קום המדינה).

אם כן, מה עם אוטובוסים בין-עירוניים? מה עם רכבות? האם כבר אפשר יהיה סופסוף לנסוע לבקר חברים בעיר אחרת גם לאנשים מחוסרי יכולות ואמצעים ?

המשפט הלא-ברור לא מבהיר את מה רואה הציבור החילוני כ"כך". ובכל מקרה אין בכך דבר חשוב כלל וכלל. אתפלא מאד אם אגלה שיש יותר ממיעוט קטן בציבור החילוני - או אפילו בציבור הכללי בלבד כולל המיעוט האדוק - אשר תומך באיסור על תחבורה ציבורית אוניברסלית (בכל השבוע). ברוב המקרים זו צביעות - הרי אותם אנשים נוסעים ברכבם הפרטי לכל מקום שיחפצו, ומצד שני הם רוצים למנוע זכות זו מאנשים אחרים? כמו שהגדיר את זה אהוד ברק ב"מהפכה האזרחית" קצרת הימים שלו "בעצם העניים שומרים על השבת בשבילנו".

כל השקט והמנוחה הערטילאיים האלה (שהם רק המצאה , ברור שהסיבה לחוק היא דתית), לא שווים את הפגיעה בזכות התנועה של מאות אלפי אנשים. כאדם חסר רישיון נהיגה ולא בעל אמצעים, קשה לי להסביר את הזעם שאוחז בי כל פעם שאני נתקל במוגבלות הזו שכופה עליי החברה הישראלית. אבל מה אפשר לעשות במדינה שבה כל הפוליטיקאים זכאים לרכב צמוד וכולם מגיעים משכבה חברתית של אנשים שיכולים להרשות גם לילדיהם לקנות רכב? רצוי שאותם האוחזים בהגה השלטון (תרתי משמע) יקשיבו קצת לקולם של החלשים , כי הזעם הזה יכול להתפוצץ יום אחד, ביחד עם שאר העוולות של המדינה.

- אסף
חוסר תחבורה ציבורית הוא פשע 68190
אם זו המדינה, אז בכלל אני לא מבין מה הבעיה - מדובר בחברה ממשלתית. מוניות פועלות בשבת, לא?

בכל אופן, רוב העם היהודי, כן רואה ביום השבת יום של מנוחה - בין אם מתוך קדושה ובין אם למטרות בילויים. מממשלה שרואה את עצמה כחלק מהתרבות היהודית לדורותיה, אומנם אין סיבה שתאסור על האדם הפרטי לנסוע ברכבו (והיא לא), אבל על חברה ממשלתית - הגיוני ביותר שתאסור, בדיוק כשם שבעל קניון דתי יכול לסגור אותו בשבת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים