בתשובה לנמר בשדירה, 05/09/16 16:19
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683455
לא הגבלתי את המשמעות אלא את ההקשר. היא פוליטית בכל משמעות שהיא.

באמת לא ברור שהבחירות בארצות הברית הן פוליטיות?

1. המשמעות הפוליטית לא תקפה רק לציבור. היא מוגדרת כפוליטית בהקשר לציבור אליו היא מתייחסת, אבל היא פוליטית עבור כל אחד שצופה בה. בדיוק כמו שאבא שלך יישאר אבא שלך עבור כל צופה.

2. שום דבר לא מבטל את הפוליטיות שלה. זה שאתה אדיש למשהו לא מבטל את קיומו, רק את מידת העניין שלך בו.

3. לא הבנתי. אפשר תרגום?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683458
1. "לא הגבלתי את המשמעות אלא את ההקשר."
-ז"א, ההקשר נובע מהשתייכות לעמותה. כך שעבור חברי עמותת המלבי מדובר בעניין פוליטי ועבור חברי עמותת החמין הבחירות בעמותת המלבי הם לא עניין פוליטי?

2. " זה שאתה אדיש למשהו לא מבטל את קיומו, רק את מידת העניין שלך בו." -מסכימים.

3. בבדאי.
כשאנשים משתמשים במילה ערכים הם מתכוונים להגיד "דברים שראוי שיהיה אכפת מהם".
המשמעות של "ערכי טבע" היא בסה"כ אכפתיות או חשיבות שמעניקים ציבור, קבוצה או אדם לצומח, לציוני ולדומם.
לשיקול הסביבתי יש משקל והמשקל במקרה הדילמה שלפנינו מראה ערך נקוב עבור ציבור המתנגדים. עבור המתנגדים קיצור זמן הנסיעה מראה ערך נמוך יותר.
עבור קבוצת הממהרים הערך של קיצור הזמן גבוה יותר ממערכו של עץ מסכן בן אלף שתקוע בתוואי הכביש המתוכנן.
לקבוצה אחת אכפת וחשוב מהעץ, לשניה לא אכפת.

שאלתי אם ההתנגדות לסלילת כביש אינה ערכית?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683460
1. לא. השאלה אם הוא פוליטי או לא פוליטי לא תלויה בנקודת המבט. אם עבור חברי עמותת המלבי מדובר בעניין פוליטי אז גם עבור חברי עמותת החמין הבחירות בעמותת המלבי זה עניין פוליטי. אולי לא מעניין אותם, אולי לא רלוונטי להם, אולי לא פוליטי בהקשר שלהם, אבל עדיין פוליטי. כמו שנכתב בתגובה לה הגבת: ״ אבל היא פוליטית עבור כל אחד שצופה בה״. אני באמת לא יודע איך לנסח את המובן מאליו בצורה אחרת.

3. התנגדות לסלילת כביש יכולה להיות מונעת מטעמים ערכיים, אבל ההתנגדות עצמה היא פוליטית. לא כתבתי את זה כבר 17 פעמים? לא קראת את הדוגמא המפורטת בתגובה 683159? שוב אני מוצא את עצמי מנסח את אותו מובן מאליו בפעם השבע עשרה. אולי די עם ההתחכמויות? הן לא באמת עוזרות לך.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683499
1. פוליטי מכל כיוון. סבבה.
3. תראה ידיד. העובדה שככתבת 17 פעם לא הופך את ההגדרה למדוייקת או הגיונית. אם בעיניך התנגדות ציבורית היא תמיד פוליטית אתה אמור לשכנע את עצמך שכך הדבר.
שנינו מסכימים שיש ציבורים שמתנגדים למלחמות, לתאונות דרכים, לדרכים הנלוזות של גוגל ופייסבוק, לתפוחי עץ בסלט, לשינוי UX באפליקציות, לתת תזונה ולעודף משקל.
בדוגמאות שלעיל כמות היוצאים מהכלל מאיידת את הטיעון. אם אתה לא רוצה או מסוגל לנמק מדוע התנגדות לסלילת כביש היא פוליטית זה בסדר מבחינתי. באמת.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683502
לא. העובדה שהבאתי את אותה הגדרה 17 פעמים לא הופכת אותה למדוייקת יותר. מצד שני, העובדה שאתה חושב שההגדרה לא מדוייקת לא הופך אותה ללא מדויקת. בשביל לשכנע אותי שההגדרה לא מדוייקת אתה צריך לההסביר לי למה אתה חושב שהיא לא מדוייקת.
לא. העובדה שהבאתי את אותה הגדרה 17 פעמים לא הופכת אותה להגיונית יותר. מצד שני, העובדה שאתה חושב שההגדרה לא הגיונית לא הופך אותה ללא הגיונית. בשביל לשכנע אותי שההגדרה לא הגיונית אתה צריך לההסביר לי למה אתה חושב שהיא לא הגיונית.

״בדוגמאות שלעיל כמות היוצאים מהכלל מאיידת את הטיעון.״ זה בעברית? מהו ה״כלל״ עליו אתה מדבר? מיהם היוצאים ממנו? למה הם יוצאים מהכלל? איזה טיעון זה ״מאייד״? למה זה ״מאייד״ את הטיעון? כשדיברתי על התחכמות מיותרת התכוונתי בדיוק למשפטים כאלה. אני בטוח שכשכתבת אותו הוא נראה לך מבריק (או, כמה חכם אני אראה כשאחליף מאיין במאייד, איזה צחוקים...) הוא לא. כמו שהוא מנוסח הוא משפט חסר משמעות.

״אם אתה לא רוצה או מסוגל לנמק מדוע התנגדות לסלילת כביש היא פוליטית...״ אבל כן נימקתי. 17 פעמים. הנהֿ, אני אנמק בפעם ה-‏18: בגלל שהוא עונה להגדרה של דיון פוליטי. אולי תנסה לנמק למה הוא לא פוליטי?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683507
תעזוב לי את הזנב ותתרכז במה שאני כותב כי נראה שלא הבנת את הבקשה:
״בדוגמאות שלעיל כמות היוצאים מהכלל מאיידת את הטיעון.״ זה בעברית? מהו ה״כלל״ עליו אתה מדבר? מיהם היוצאים ממנו? למה הם יוצאים מהכלל? איזה טיעון זה ״מאייד״? למה זה ״מאייד״ את הטיעון?

הבאתי דוגמאות להתנגדויות ציבוריות שחלקן אינן פוליטיות וביקשתי הסבר.
למה?
- כי טענת שבניגוד לאידיאולוגיה ההתנגדות הציבורית היא פוליטית, תמיד.

התייחסתי לדוגמא להתנגדות ציבורית כלפי איסוף הנתונים הנכלולי של תאגידי הרשת (גוגל, פייסבוק).
ההתנגדות האמורה היא ביטוי לרצון לשמור על פרטיות.
במילים אחרות, ערך.
התגובה לרמיסת הערך היא התנגדות. אם מדובר בציבור, יש לנו התנגדות ציבורית.
אם ביטוי ההתנגדות הופכת "דיון" ציבורי לפוליטי משמע, -עד שאנשים לא כתבו או התראיינו בנושא או ביטאו את התנגדותם בדרך ציבורית כלשהי, לא היתה התנגדות לדרכיהן הנלוזות של פייג' והצוקרברג.
האפשרות השניה היא שמדובר בהתנגדות ציבורית סמויה. כמו במקרה של תפוחים בסלט, שינוי ממשק משתמש באפליקציות ועוד.

בשני המקרים, בביטוי הציבורי -ההתנגדות לדרכי גוגל והתנגדות הציבורית הסמויה לתפוחים בסלט אני לא בטוח שרוב הציבור יראה כמשהו פוליטי.
הציבור הרחב (לעניות דעתי) לא רואה בהעדפה או סלידה מתפוח במאכל מסויים כעניין פוליטי, ולא בשינוי כפתור בממשק או בעודף משקל- גם אם שלושתם יגררו התנגדות ציבורית.

בעיני הציבור הרחב (בכיתה ה' נבחרתי לוועד ולכן אני מרשה לעצמי) מה שנתפס כפוליטי שייך, נובע או מקושר למערכת הפוליטית. הפוליטי בעיניו כולל בעלי תפקידים, בית הנבחרים, חקיקה, תקציבים, ומינויים -לדוגמא. אני לא בטוח שהציבור יראה בהתנגדות ציבורית לתפוחים כפוליטית כל עוד אין מעורבות או קשר למערכת הפוליטית. הוא גם לא יראה בשינוי הממשק, בתפוחים ובדרכי גוגל ופייסבוק משהו אידיאולוגי.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683512
אני מתרכז במה שאתה כותב, אולי כדאי שתנסה לעשות את אותו הדבר (אני מוותר לך על להתרכז במה שאני כותב, לפחות תנסה להתרכז במה שאתה כותב).

כל ההתנגדויות הציבוריות, מעצם היותן התנגדויות ציבוריות, הן פוליטיות. זה נכון לכלל, ונכון לכל הדוגמאות שהבאת ושחשבת שהבאת.

״התייחסתי לדוגמא להתנגדות ציבורית כלפי איסוף הנתונים הנכלולי של תאגידי הרשת (גוגל, פייסבוק).
ההתנגדות האמורה היא ביטוי לרצון לשמור על פרטיות.
במילים אחרות, ערך.״
(איפה בדיוק התייחסת לזה? בין המלאבי לאוטובוס של הגרמנים?) הסיבה להתנגדות היא (בין השאר) אידיאולוגית, ההתנגדות היא פוליטית. אני לא מבין מה הספק כאן. שמעת פעם על מישהו שמתבלבל בין נפילה לגרביטציה? שההבדל בין סיגריה לסרטן לא ברור לו?

״אם ביטוי ההתנגדות הופכת "דיון" ציבורי לפוליטי משמע, -עד שאנשים לא כתבו או התראיינו בנושא או ביטאו את התנגדותם בדרך ציבורית כלשהי, לא היתה התנגדות לדרכיהן הנלוזות של פייג' והצוקרברג.״ (שוב התחכמות מיותרת שהופכת את המשפט למסורבל על הסף הלא קריא. די, אתה לא עוזר לעצמך) זה אמנם לא קשור לדיון, אבל בכל זאת, אם אתה רוצה שאגיד את המובן מאליו: לפני שהיתה התנגדות ציבורית ההתנגדות לא היתה פוליטית, ברגע שהיתה התנגדות ציבורית היא היתה התנגדות פוליטית.זה שהיא לא היתה פוליטית לא הופך אותה ללא קיימת, רק ללא פוליטית.

״הציבור הרחב (לעניות דעתי) לא רואה בהעדפה או סלידה מתפוח במאכל מסויים כעניין פוליטי״ משום שהציבור הרחב (לעניות דעתי) לא שמע על התנגדות ציבורית למאכל מסויים. אם וכשתהיה התנגדות ציבורית למאכל מסויים, המאבק כנגדו יהיה פוליטי, וככה ״הציבור הרחב״ יראה אותו. אם, למשל, הדתיים ינסו למנוע אכילת אוכל לא כשר או הצמחונאצים ינסון למנוע אכילת בשר, זה יהיה נסיון פוליטי.

״בעיני הציבור הרחב (בכיתה ה' נבחרתי לוועד ולכן אני מרשה לעצמי) מה שנתפס כפוליטי שייך, נובע או מקושר למערכת הפוליטית״הציבור הרחב, ככל שאתה מייצג אותו, לא שמע מעולם על ״פוליטיקה ארגונית״, ״פוליטיקה פנימית״? כשהציבור הרחב, ככל שאתה מייצג אותו, שומע על בחירות לוועד הבית הוא לא חושב שזה פוליטי?! למיטב הבנתי, הציבור הרחב שאתה מייצג הוא ציבור מאד מצומצם, ועל סמך הדיון הקצר ביננו לא נראה לי שהוא ציבור שמסוגל להגדיר מושגים בעברית.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683516
לא שמעת את דעתי עליך אבל אתה משמיע שלך כלפי באופן די עקבי.
עמדה לך האפשרות לפרוש מהדיון בכל רגע ובחרת ליילל ולגדף.
אם אתה מסוגל לדיון ענייני ת'פדל.
זכור שאני לא הכתובת לבעיות או הקושי שלך לנהל דיון עם נמר.
____________

"כל ההתנגדויות הציבוריות, מעצם היותן התנגדויות ציבוריות, הן פוליטיות. זה נכון לכלל, ונכון לכל הדוגמאות שהבאת ושחשבת שהבאת."
לעומת:
"כל ההתנגדויות הציבוריות, מעצם היותן התנגדויות ציבוריות, הן אידאולוגיות."
ההיגד השני בעיני מדוייק יותר מהראשון.

______________

"אם וכשתהיה התנגדות ציבורית למאכל מסויים, המאבק כנגדו יהיה פוליטי, וככה ״הציבור הרחב״ יראה אותו."
כבר היינו בנקודה הזאת. טענת שלא מדובר רק בציבור רחב אלא בכל ציבור. עמותות החמין והמלאבי, זוכר?

אני חושב שציבורים מסויימים מקיימים דיונים, הכרעות ומבצעים פעולות שאינן פוליטיות למרות שמדובר בהתנגדויות ציבוריות.
כששחקני שחמט מתנגדים לשינוי גירסה במשחק מסויים ומבטאים זאת בציבור לא מדובר בהתנגדות פוליטית.
כשציבור משתמשי מיקרוסופט מתנגד לשדרוג לחלונות 10 לא מדובר בהתנגדות פוליטית.
כשציבור משתמשי פייסבוק מתנגד לשינוי תנאי השימוש לא מדובר בהתנגדות פוליטית.
גם לא מדובר בהתנגדות אידיאולוגית למרות שמעורבים בהתנגדות ערכים.
לדוגמא:
העדפת המוכר והישן- במקום לבזבז זמן כדי ללמוד משהו חדש.
משהו שידעו שעובד- פחות סיכונים.

במקום לנסות לתפוס לי בזנב, שאל חברים אם ההתנגדות למעבר לווינדוס 10 נתפסת בעיניהם כפוליטית.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683522
הייתי מעדיף שתגיד לי את דעתך עלי באופן ישיר וכנה במקום במרומז על ידי התחכמויות מתנשאות. לא גידפתי. אני שומר לעצמי את הזכות להגיד לך את דעתי הכנה בכל מה שנוגע לסגנון הכתיבה שלך, ולתת לך עצות אם וכשאמצא לנכון עצות כאלה. מאד אשמח מאד לקבל ממך יחס זהה.

הבעיה היא לא הקושי שלי לנהל דיון, הבעיה היא הקושי שלך להתבטא בעברית. אני לא הראשון ולא השני שאומר לך את זה בדיון הספציפי הזה.

____

"ההיגד השני בעיני מדוייק יותר מהראשון." אני לא מסכים, אבל, מה שחשוב יותר לדיונינו, זה מנוגד להגדרה המקובלת למושג "אידיאולוגיה". יש לך הגדרה אחרת? תן אותה, ונסכם את הדיון.

________

"כבר היינו בנקודה הזאת. טענת שלא מדובר רק בציבור רחב אלא בכל ציבור. עמותות החמין והמלאבי, זוכר?" בוודאי שאני זוכר, ואני עקבי לחלוטין, השימוש במילים "הציבור הרחב" מתייחס למשהו אחר. אני אסביר לאט: על מנת שמאבק יהיה פוליטי מספיק שהוא יתנהל בהקשר של ציבור מסויים. על מנת שמילה מסויימת תוגדר ככזאת, היא צריכה להיות מקובלת על הציבור הרחב. אם מחר יהיה דיון בוועד הבית שלך על השאלה האם לאסור על הכנסת בשר לבניין, הדיון יהיה פוליטי, והציבור הרחב: אלה ששותפים לדיון, אלא שצופים בדיון, אלא שאדישים לו לחלוטין ואלא שאפילו לא שמעו עליו - יגדיר אותו כמאבק פוליטי. אם, להבדיל, מחר תצליח לשטוף את מוחו של הציבור הרחב, ולהגדיר מחדש את המילים "פוליטי" ו"אידיאולוגי" אז ההגדרה של המילה פוליטי תשתנה ואז אני אסכים איתך שהויכוח הציבורי על השאלה האם לאסור על הכנסת בשר לבניין אינו פוליטי (לא בגלל שינוי מהותי, אלא בגלל שינוי בשפה). איכשהו, אני בספק באשר להצלחתך.

"כששחקני שחמט מתנגדים לשינוי גירסה במשחק מסויים ומבטאים זאת בציבור לא מדובר בהתנגדות פוליטית." אם חברים מסויימים בוועד השחמט ינסה לאשר לרץ לנוע בקווים אנכיים וחברים אחרים יתנגדו, הויכוח ביניהם יהיה ויכוח פוליטי. ככה יקראו לו כולם (הציבור הרחב: שחקני השח מט, שחקני השש בש, שחקני הדמקה, ושחקני הדוקים).

"כשציבור משתמשי מיקרוסופט מתנגד לשדרוג לחלונות 10 לא מדובר בהתנגדות פוליטית." אם וכשהמאבק הזה ישא אופי ציבורי (למשל, מישהו ינסה לאלץ אותם לשדרג) אז המאבק שלהם יהיה פוליטי. כל זמן שההתנגדות אינה ציבורית (ז"א כל מי שמתנגד פשוט לא משדרג) המאבק אינו פוליטי. הוא בוודאי לא אידיאולוגי.

"שציבור משתמשי פייסבוק מתנגד לשינוי תנאי השימוש לא מדובר בהתנגדות פוליטית." בדיוק כמו למעלה, אם מדובר במאבק ציבורי, מדובר במאבק פוליטי.

"... שאל חברים אם ההתנגדות למעבר לווינדוס 10 נתפסת בעיניהם כפוליטית" אני בספק אם מי מחברי שמע על מאבק ציבורי כנגד מעבר לווינדוס 10 (אני לא חושב שמישהו מחברי משתמש במערכת ההפעלה של מייקרוסופט, אני לא חושב שמתקיים מאבק כזה). אולי במקום להתחכם, תנסה להגיד את מה שאתה רוצה להגיד (מבקש בפעם הרביעית, ויודע מה תהיה התשובה)?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683545
מישהו מאלץ אותם לשדרג ויש עדויות למכביר לכך שחלק מציבור לקוחות מייקרוסופט לא רוצה לעבור לחלונות 10.
אם תחפש, תמצא.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683555
כל זמן שההתנגדות אינה ציבורית המאבק אינו פוליטי. אם וכשההתנגדות תהפוך מקיטורים אישיים להתנגדות ציבורית (נסיון חקיקה, חרם צרכנים קוקטיבי, תביעה המונית...) אז זה יהיה מאבק פוליטי. . בלוגר שמקטר על זה שהוא לא מקבל תמיכה על מוצר תוכנה בן עשור זה לא ''התנגדות ציבורית''. כשמייקרוסופט ניסו לאלץ את הצרכנים שלהם להשמש באקספלורר הם נתקלו בהתנגדות ציבורית (שהפכה למאבק פוליטי, כמובן).
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683572
זה לא בלוגר אחד ולא מדובר בעשרה לקוחות. תחפש בגוגל.
בעיני מתן ביטוי להתנגדות או תמיכה ציבורית יכול להיות פוליטי כשם שיכול להיות אידיאולוגי או אף אחד משניהם.
אהדים שתומכים בקבוצת כדורגל לאו דווקא מונעים מאידיאולוגיה ובטח שלא מדובר בפוליטיקה.
את דעתך הבנתי. אפשר להסכים שלא להסכים ולסיים כאן.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683575
לא משנה אם מדובר באחד או מליון, כל זמן שהם יושבים בספה ומקטרים (או מקטרים במאמרים או כל צורה אחרת של הוצאת קיטור) זה לא התנגדות ציבורית ולא דיון ציבורי. אם וכשהם יתחילו לבצע משהו כציבור (ונתתי לך דוגמאות למעלה) זה יהיה, בהגדרה, פוליטי.

תמיכה בקבוצת כדורגל היא, לרוב, לא דיון ציבורי. לפעמים כן. המשפט "יכול להיות פוליטי כשם שיכול להיות אידיאולוגי" הוא פשוט משפט מוזר, נראה לי שיש לך הגדרה סודית משלך למושגים "אידיאולוגי" ו"פוליטי" ושמשום מה אתה מתעקש לשמור אותם צמוד לחזה. אין לי בעיה עם הגדרות שמנוגדות להגדרה המקובלת, אין לי גם בעיה עם הגדרות סודיות (מלבד העובדה שהן מונעות יכולת לשוחח), אבל נראה לי שאחרי שבחרת גם להגדיר משהו מחדש וגם לא לגלות את ההגדרה שלו הדבר ההגון לעשות הוא לאפשר לי להשתמש בהגדרה המקובלת.

אין לי בעיה להסכים שלא להסכים, אבל את דעתך לא הבנתי. למען האמת, אפילו לא הבנתי אם יש לך דעה או שכל מה שניסית לעשות במהלך הדיון הוא להוכיח כמה אתה מתוחכם. אולי (מבקש ולא בפעם הראשונה או השניה או השלישית), כאקט סיום, פשוט תגיד מה שרצית להגיד בלי לנסות להתחכם?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683577
מהדיון איתך למדתי שכשאדם לא מבין הוא עלול לנקוט בשלל האשמות כמו אי הוגנות, ניסיון להתחכם והחזקת סודות וכנראה שיקדיש חלק ניכר מהזמן בניסיון לתפוס לאחר בזנב.
הדוגמאות שהבאת לא מגדירות בעיני את התנאים לקיומה של התנגדות ציבורית והמשפט "תמיכה בקבוצת כדורגל היא, לרוב, לא דיון ציבורי. לפעמים כן." נולד בעקבות השאלה כיצד אתה מבדיל בין הפוליטי לאידיאולוגי. זוכר על מה הדיון? ההגדרות שהבאת, שמדדות בגאווה במעלה הדרך, צולעות. זאת כל הסיבה לדיון. לפי טענתך הפעילות ברשת וההפגנות שהדיחו את מובארק לא היו ביטוי להתנגדות ציבורית ולפיכך אינן פוליטיות והדיונים בבחירת יו"ר לעמותת מבשלי המלאבי הם בוודאי שכן. ועוד משהו לפני שמתחבקים לפרידה. כשקיימים מספר איילים אלמונים באותו דיון ראוי שאחד מהם ילבש קרניים או תג או ישנה את הניק. למען ההגינות, אתה יודע.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683582
כשאדם לא מבין הוא אומר שהוא לא מבין. לפחות, זה מה שאני עושה מתחילת הדיון איתך. כרגיל, הייתי שמח לקבל יחס דומה.

בנוסף לאי ההבנה, בה כאמור מעולם לא היתה לי בעיה להודות, ואני חוזר ומדגיש, לא הבנתי אותך מתחילת הדיון ועד עכשיו, אני מציין את העובדה שאתה מתחכם (ראה בתגובה הזאת ממש: ״...כנראה שיקדיש חלק ניכר מהזמן בניסיון לתפוס לאחר בזנב.״) ושאתה שומר את הקלפים מאד קרוב לחזה (משום שלמרות שביקשתי ממך כמה פעמים, עדיין לא אמרת לי מה אתה רוצה מחיי, כולל בתגובה הזאת). אין לי בעיה עם התחכמויות אם הן משעשעות ולא גורעות מהמסר, יש מי שיכול לבצע את זה בהצלחה, על סמך הדיון הזה אתה לא.

אני זוכר היטב את תחילת הדיון, אני לא בטוח שאתה זוכר. זאת היתה התגובה הראשונה שלך בדיון, והתגובה שלי היתה: ״...אני לא בטוח שאני מבין מה אתה רוצה להגיד...״ זה היה נכון אז, ונשאר נכון עד עכשיו.

ההגדרות שהבאתי אולי ״מדדות בגאווה״‏1 או ״צולעות״‏1 אבל הן עדיין הגדרות שהבאתי. גם אם הייתי מקבל שיש בהן משהו פסול זה לא היה גורם לי להרגיש רע עם עצמי כל זמן שאני מדבר עם מי שלא הביא אף הגדרה על מנת שנבדוק האם היא ״צולעת״ או לא, ושלא טרח להסביר למה הוא חושב שההגדרות שלי ״צולעות״. אולי במקום לחלק מחמאות תנסה לדבר לעניין?

״לפי טענתך הפעילות ברשת וההפגנות שהדיחו את מובארק לא היו ביטוי להתנגדות ציבורית...״ ממש לא. הפגנות, הן לרוב ביטוי להתבטאות ציבורית. בוודאי הפגנות שמנסות לשנות את המציאות הקיימת. בפרט, ההפגנות שמנסות להפיל מנהיג מכהן, ובפרט בפרט אלה שגרמו להדחת מובאראק היו פוליטיות. ״פעילות ברשת״ היא לפעמים סתם קיטורים ולפעמים חלק מהתנגדות ציבורית. כשאיזה בלוגר (או מליון בלוגרים) מקטרים על משהו זה סתם קיטורים, כשהם מנסים לעשות משהו עם הקיטורים האלה, אז זה כבר יותר מסתם קיטורים. אם יהיו הפגנות ליד המטה של מייקרוסופט, נוכל להגיד שמדובר באקט פוליטי.

״...כשקיימים מספר איילים אלמונים באותו דיון ראוי שאחד מהם ילבש קרניים או תג או ישנה את הניק. למען ההגינות, אתה יודע.״ נראה לי שבדיון הזה אני היחיד שכתב תחת הניק ״האייל האלמוני״. אבל גם אם לא, איך שינוי הניק יגביר את ״ההגינות״? אתה לא יכול לדבר לעניין עם יותר ממגיב אחד?

1 נו, עוד התחכמויות מיותרות. לא נמאס לך?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683601
אני חי בשלום עם העובדה שאינך מבין אבל הציפיה שאקבל את הרגישות או כעס הבלתי מובן או שאספק הגדרה (שלא הבטחתי) אינה ברורה.
לסיכום: אני מבין את האבחנה שלך לגבי ההבדלים ולא מקבל אותה.
הדוגמאות שהעליתי שמצביעות על החורים נראות לי מהותיות אך בחרת לנפנף אותם בביטול -וזה גם בסדר כי מדובר בעניין שולי עבור שנינו.
אנחנו לא רבים על פרוסת הלחם האחרונה ובניגוד להתרשמותך עסקתי בהבנת ההבדל.
אני מרשה לך למשוך לי בזנב מבלי שאגיב כדי לחזק את השערותיך שעליהן כנראה לא תוותר וכדי להותיר לך את הזכות להגיב אחרון.

אם תרצה אפשר להתחיל דיון חדש ושונה לגמרי בעל הקשר אומנותי:
האם רושם ראשוני יכול להתחלף ברושם מאוחר יותר?

אני טוען שרושם ראשוני לא יכול להתחלף לעולם. הוא נחקק וכל רושם שנוסף מעליו לא משנה את הרישום.
מצד שני לתפיסתי רושם ראשוני יכול להתרחש מספר פעמים.
דעתך?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 683602
זה לא "רגישות" או "כעס" אלא יותר אכזבה ותסכול. זה עניין של אופי. אמנם לא הבטחת לתת הגדרה או תשובה, אבל איכשהו אני מצפה ממי שמדבר איתי מיוזמתו שיגיד לי מתישהו מה הוא רוצה מחיי.

לא ראיתי אף "חור" בדוגמאות שהבאת. ראיתי אי הבנה (שאם נפתרה הרי שאין חור, ואם לא נפתרה, הרי שכל מה שיש כאן הוא אי הבנה. חור אין ואני לא מבין איך יכול להיות)

למיטב ידיעתי רושם ראשוני יכול להשתנות. גם מנסיון אישי וגם ממחקרים שקראתי. מה שכן, התהליך של שינוי הרושם הראשוני הוא לא יותר רציונלי מהתהליך של גיבוש הרושם הראשוני. אם אתה רוצה דעה קצת יותר פרובוקטיבית שקשורה למה שהקפיץ אותך: אני מהמר שניסוי יגלה שככלל פרוגרסיבים נוטים לשנות את הרושם הראשוני שלהם בקלות גדולה יותר משמרנים וששמרנים נוטים לדייק יותר ברושם הראשוני שלהם מפרוגרסיבים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים