בתשובה לנמר היפותטי, 11/11/16 17:17
מנוולי כל העולם התאחדו 686441
בתחום הטכנולוגיה יש כל הזמן תקינה. יצרניות מובילות מעורבות בדרך כלל. לעיתים יש כמה תקנים מתחרים.

לפני שלוש שנים יצא לי במקרה לדבר על הנושא הזה עם מישהו שהשתתף בוועדה של ה־IETF (נדמה לי. אבל יכול להיות שמדובר על גוף תקינה אחר) בדיוק בנושא הזה: איך מכוניות יכולות לשתף ביניהן מידע ולתאם את הנסיעה (ובלי להניח שכל השחקנים שמדברים יודעים מה שהם עושים: יכולות להיות מכוניות מקולקלות או אפילו עוינות).

צפלינים קיימים עד היום (בין השאר בסביבות שנת 1990 חברת צפלין החליטה להקים לתחייה את קו המוצרים שלה בעזרת „טכנולוגיה חדשה״. התוצאה: Zeppelin NT [Wikipedia]). הם מוגבלים במהירותם, אך צורכים הרבה פחות דלק. כלי טיס מבזבזים המון דלק כדי להשאר באוויר.
מנוולי כל העולם התאחדו 686450
הייתי מסתפק במימשק אנדרואיד לנהיגה וקבלת נתונים מהמכונית. תחשוב לרגע על האפשרויות: הטלפון בתושבת שלו, מחובר לענן ול-GPS, רואה את הדרך המצלמה האחורית המכוונת קדימה, וגם מחובר ב-usb למערכת ההפעלה של המכונית. השמיים הם הגבול. אני הייתי משחרר את החיה הזאת לשוק ללא שום רגולציה. Waze unleashed :-)
מנוולי כל העולם התאחדו 686466
לא לגמרי ברור לי אם למכונית יש מחשב אחד בודד או אוסף של כמה מחשבים / בקרים אוטונומיים יחסית. מה שבטוח הוא שרמת האמינות שנדרשת שם גבוהה ממה שמקובל במחשב רגיל (כולל טלפון). היום אם רץ אנדרואיד, או מערכת הפעלה דומה, „במכונית״, מדובר כמעט תמיד על מה שנקרא ‚מערכת הבידור’.

אין בעיה בעיקרון לתת ממשק חיצוני לקבלת נתונים מהמכונית (יש כבר כאלו. לא ממש סטנדרטיים). נהיגה מחייבת מערכת שלא תפסיק לפעול ברגע הלא נכון. ואני מתעלם כאן בכלל משיקולי האבטחה (גם ככה מה שהולך בתוך המחשבים במכונית הוא די קטסטרופלי לפי מה ששמעתי. חפשו מידע על CANbus).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים