בתשובה לירון, 18/11/16 11:38
מנוולי כל העולם התאחדו 687018
אנטישמיות היא לא "ביקורת" על יהודים אלא שנאה קסנופובית עם רקע דתי (הבגידה בישו המושיע). הבאתי למעלה את פרעות קישינב: שום ערכים אידאולוגיים- נקמה על זה שהיהודים רצחו ילדים נוצרים והשתמשו בדם שלהם להכנת מצות.

לשאלתך הבאתי קודם את האנטישמי לייט ריצ'ארד ניקסון שהצליח גם לעבוד צמוד לג'ו בוי שלו קיסינג'ר וגם להחזיק ביחס חיובי למדינת ישראל.
"איבתו של ניקסון ליהודים הייתה ידועה כבר, אך ההקלטות מגלות כי הייתה אצלו הפרדה בין יהודים אמריקאים, אותם תיעב, לישראלים - אותם העריץ."
מנוולי כל העולם התאחדו 687054
בוגדנות, ורצח ילדים לצרכים פולחניים אינם נחשבים לביקורת? אבל באמת לא חשוב.

ברור שאנטישמיות כרוכה בשינאה. השאלה שאני שואל היא לא האם אנחנו מוסגלים להפריד בין אידאולוגית שונות שמצדיקות שינאה. ברור שאנחנו יכולים. השאלה היא האם האדם השונא מסוגל להפריד בנפשו בין שנאות הנתמכות על אידאולוגיות שונות, כאשר הן מכוונות לאותו ציבור עצמו. האם ניתן לגדר רגשות שמופנים לציבור מסויים. האם יתכן ששינאה אחת לא תוביל לשינאה אחרת.

ביחס לניקסון, בכל הדרת הכבוד למערכת וואלה, אני בכלל לא בטוח שכל אדם שיש לו דעות קדומות המתיחסות לקבוצה מסויימת, גם שונא את הקבוצה. יש מספיק אנטישמים בעולם ואנחנו לא חייבים לחפש בזכוכית מגדלת רבבי אנטישמיות בקרב התומכים בנו. אני מבקש להזכיר שבתולדות ההומור העממי במדינה היו הרבה מאוד איפיונים של יהודים על פי ארץ מוצאם, וברור לי שכמעט תמיד הדברים נעשו ברוח טובה, ולא מתוך שנאה.
מנוולי כל העולם התאחדו 687079
אני לא הולך כל כך רחוק.
כל מה שרציתי לומר הוא שאי אפשר לתייג כל זר שמעביר ביקורת על ישראל כאנטישמי, אפילו אם מתקבל הרושם שהוא לא היה מעביר אותה ביקורת על מדינה אחרת, לו היתה נוהגת כפי שאנחנו נוהגים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים