בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 23/11/16 21:21
שני יהודים בשכונת הנובל 687326
לדעתי אספקט מכריע הוא שהרבה ממה שאנחנו מכירים כשירים של הביטלס שנכתבו ע''י לנון ומקרטני, והאריסון, זה בזכות הביטל החמישי ג'ורג' מרטין שעשה את התיזמור והעיבודים הגאוניים.
שני יהודים בשכונת הנובל 687367
זו אפשרות אחת. אפשרות שנייה היא שקרה ללנון ומקרטני מה שקרה לרוב מוזיקאי הרוק המבריקים מאז ועד היום: הברק שלהם מתעמעם מהר (אצל לו"מ פחות מהר מהממוצע), ולעתים קרובות בפתאומיות (כלומר פער גדול בין האלבום המבריק האחרון לאלבום הלא-מבריק הראשון).
שני יהודים בשכונת הנובל 687387
מה שמזכיר לי בעצב את תחושת הזעזוע המסוים וחוסר האמון שהיה אחרי שהביטלס היתפרקו, במיוחד אחרי שזה גלש לפסים של עוינות והתקפות הדדיות ביו ומקרטני ( שכנראה התחיל) ולנון. מקרטני לעג ללנון בשיר Too Many People, "יותר מדי אנשים רוצים חלק בעוגה...זאת היתה הטעות הראשונה שלך, לקחת את הזדמנות הפז ושברת אותה לשניים", ולנון בשיר התגובה How Do You Sleep? ענה "הדבר היחידי שעשיתה היה אתמוך, ומאז שהלכת אתה רק עוד יום" (יותר שנון לטעמי :(, לחן קליט יותר ועיבוד ביטלסי).
שני יהודים בשכונת הנובל 687388
''הדבר היחידי שעשיתה היה אתמול, ומאז שהלכת אתה רק עוד יום'', כמובן.
שני יהודים בשכונת הנובל 687391
התאוריה שלי - ללא שום ביסוס אקדמי - היא שדוקא עלייתו של הריסון לדרגת מלחין וכותב שירים מצויינים באלבומים האחרונים הביאה לפירוק הלהקה.
האגו של ג'ון אולי יכול היה להכיל (בקושי) עוד כשרון אחד לידו - פול - אבל כותב ומלחין נוסף, ועוד כזה שמכניס שירים למקומות הראשונים במצעדים היה כבר ממש יותר מדי בשבילו.
שני יהודים בשכונת הנובל 687392
כרונולוגית זה היה הפוך- הריסון התחיל לפרוח כשהלהקה הפסיקה להיות להקה. בהקלטת אבי רואד הם כבר תוארו כיוצרים די עצמאיים כשכל אחד משתתף כלהקת הלווי של האחרים.

תערו של אוקהם- זו היתה הנוכחות המעיקה של יוקו.
שני יהודים בשכונת הנובל 687393
הם היו עצמאיים כבר באלבום הלבן.
שני יהודים בשכונת הנובל 687395
מכיוון שאנו לא יודעים מתי הריסון החל לפרוח, אלא רק מתי התחלנו לראות (או לשמוע) את תוצאות הפריחה שלו, יכול מאוד להיות שהפונז והאינטואיציה המצוינת שלו הצליחו לשים את האצבע על נקודה קריטית בדינמיקה של הלהקה. התיאוריה הזאת הגיונית להפליא.
שני יהודים בשכונת הנובל 687438
תחילת הפריחה של הריסון היא באמצע שנות ה60 כשהתוודע למוזיקה ההודית דרך ראווי שנקר. (מאוחר יותר הוא גם נמשך למיסטיקה ההודית שהתבטאה בפגישה עם המהארישי.) באלבום Revolver משנת 1966 נכללים 3 שירים פרי עטו. אלבום הסולו הראשון שלו (המשולש) כולל ברובו שירים שנדחו בתקופת הביטלס.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים