בתשובה לארז לנדוור, 23/11/16 8:25
פריז 687455
למרבה המזל, לימודי הגיאוגרפיה במערכת החינוך בארץ מסתכמים בגיאוגרפיה של א''י עם חריגות קלות למזה''ת, ועד האורינוקו אינם מגיעים.
פריז 687473
כשהייתי בכיתה ו' חיכיתי בכיליון עיניים לכיתה ז', כדי להתחיל ללמוד גיאוגרפיה ופיזיקה. המורה אלקה דיכאה חיש מהר את החדווה בשני המקצועות. היא, וחומר הלימודים. אבל הבעיה, לפחות בגיאוגרפיה, היתה אצלי. כחולה אטלסים, הייתי בטוח שזה מה שעושים בגיאוגרפיה - קריאה מודרכת באטלסים. למרבה האכזבה גיאוגרפיה זה מדע חברה, שעוסק בבני אדם. אז למדנו על עיר ועיור וכאלה. ובכיתה ט' על השרון. אלוהים, איזה שעמום.
פריז 687491
רק בכיתה ז'? הייתם אמורים להתחיל בד', לערך. מתחילים מהעיר, עוברים לאזורים שונים בארץ, בכיתה ו' קופצים למצרים - ופותרים את העניין בזה שמטילים עליך לעשות עליה עבודה בחופשת פסח. באמת היתה חוברת, 'ארצות הים התיכון ואירופה'- אבל אצלנו היא לא נפתחה והצטרפה למניין "ספרי הלימוד שקונים סתם".
מתישהו בין לבין למדנו איך משתמשים באטלס ואיך קוראים מפה פיזית‏1 ואיך קוראים מפה כלכלית, וכל הסאגה הזו תמה בכיתה ט'.
פיזיקה למדתי רק בח' ובט', או אולי רק בט'‏2.

1 "ירוק במפה זה לא דשא".
2 נאוה. ביולוגיה היא לא ידעה ללמד בצורה מעניינת, ואז עוד שלחו אותה להרוס גם את הפיזיקה ואת הכימיה.
פריז 687509
כן, למדנו לקרוא אטלסים ומפות לפני כיתה ז', אבל זה לא היה תחת הכותרת גיאוגרפיה. אני לא זוכר תחת איזו כותרת כן. בכיתה ד' (בלבד!) היה "מולדת", ולמדנו על עמק יזרעאל.
פריז 687529
הילדים שלי למדו לקרוא מפה בתחילת כיתה ה' וזה היה חלק משעורי גאוגרפיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים