בתשובה להיא, 23/12/16 2:38
עור לגויים 687999
לילה טוב.
מתנצל אם הובן שאני מאשים אותך בשימוש בכינוי מתנחבלים או גרוע מכך. לא היתה שום כוונה.

אתחיל בפואנטה שבדברייך:
בניגוד לבני פלוגתי הסמן הוא לא דעה פוליטית זו או אחרת, אלא שימוש בדימויים מתוך המסורת האנטישמית.

א. לא סימנתי דיעה פוליטית ואפילו פירשתי: "הכינוי מתאר אנשים שתומכים בשנאה גזענית נגד קבוצתם הדתית-אתנית..."
ב. המסורת האנטישמית מבוססת על מסכת שקרים שנרקמה מסיבות פתולוגיות בעוד שגם את מסכימה שאותם בוג סליחה- אוטואנטישמיים למעשה קיימים במציאות ולא רק בתגובותיו של הנמר. לכן ההשוואה בין אנטישמיות לאוטו-אנטישמיות אינה רלוונטית. אחת נוצרה כדי להשניא והשניה מתארת תופעה קיימת. ההתעלמות משניהם פוליטית.

האם פשיסט, סליחה, אלט-ימני יהודי שמאשים את בן פלוגתו בבגידה שונה מכל פשיסט (אלט-ימני) אחר בסצנה הבינלאומית שמתמודד עם שוני בתפיסת עולם של בני פלוגתו בצורה לא מתוחכמת זו?
ג. לא מתוחכמת ניחא ואני מבין מדוע הומאני שבז למחנה וססמאותיו מכונה או נתפס אוטומטית כימין קיצוני אבל אבקש לדייק. איני מכנה כל יהודי שחושב אחרת כיהודון ולא משיקולי נימוס אלא רק את חברי המחנה שמשתתפים ותומכים בפעולות שאיני יכול שלא לכנות כבגידה. יש במחנה אנשים שתומכים בשוברים שתיקה או בקרן לישראל חדשה מתוך היכרות מעמיקה והזדהות עם הרדיפה המתמשכת ויש כאלה (הרוב אני מניח) שמאמינים או מעריכים שמדובר בכוונות טובות שמדי פעם התפקששו בשלב המעשה. יעני, הגזימו. אבל ההבדל מהותי. הכינוי אידיוטים שימושיים מכיל את מידת החסד הראויה. אידיוטים-מפני שאינם מבינים את טיב המעשה. שימושיים, כי עבור המערכת הארגון והאג'נדה ערכם כבני אדם מעבר לתועלת שבמעשיהם שווה כקליפת השום.

הטיעון שלי הוא שאני מסכימה עם האייל הכותב שאוטואנטישמיות הוא דבר שריר וקיים.
ד. שוב, קיים הבדל בין אוטו-אנטישמיים ליהודונים אבל תסכימי שהמרחק ביניהם מינורי. אם יהודי תומך ברוצח אנטישמי ועולה לקברו או שולח מנחות לכלאו הוא יכול להיות אוטו-אנטישמי ו\\\\\\\\או יהודון. אם שניהם מאסו בקבוצה האתנית-דתית שלהם עד כדי תמיכה ברוצחים של חסרי ישע רק בגלל השתייכותם לקבוצה, דיינו.

נחלק לתכונות:
ה. שנאה עצמית (המאה ה19, חלק מהשיח הפתולוגי) - ציינת שהתופעה קיימת. כל עוד רודפים אותנו, באמת משנה ממתי?
ו. חולשה יהודית - לאור הלחץ החיצוני על הקהילה (בדיוק כמו קהילת הלהטב"ים או מיעוטים נרדפים אחרים) מדובר בתוצאה הגיונית של שנאה עצמית ותקיפת מבפנים ‏1 של הקהילה המתגוננת.
ז. פרפוגנדה מרושעת שקרית ומתוכננת - האם יש ספק שמאחורי ארגוני הקרן יש יד מכוונת או כזאת שמפזרת שקרים בכוונה תחילה? ‏2.
ח. שלב מתקדם של מחלה מנטלית - אני לא מכיר אמונה והצדקת רגשות שליליים כה עזים וחסרי פשר שאין בנמצא ביקורת או עובדה שתגרום לבחון את עמדותיהם מחדש. מדובר בסממנים של קושי או נכות מנטלית. מזכ"ל האו"ם התנצל על ריבוי ההחלטות נגד ישראל לקראת פרישתו. אין לי סימפטיה כלפיו אבל היכולת להביע פומבית חרטה וההודאה ברדיפה ובקיפוח מציבים אותו במקום קצת יותר שפוי.

1. הרי הטענה או העוגן המוסרי הוא חשיבות הביקורת העצמית שמספקים הארגונים והבוגדים. גם אני כפאשיסט לאומני ימני קיצוני בעד ביקורת ונגד סתימת פיות- כל עוד מדובר בביקורת.
1א. גוף ביקורת ציבורי שאטום לביקורת ציבורית לא יכול לשמש כאוטוריתה מוסרית. לא בעיני ולא בעיני הציבור.
1ב. רדיפה נועדה להזיק וביקורת נועדה לשפר. על גודל הנזק הבינלאומי והפנימי שיצר המחנה אפשר להתווכח ונסכים שהוא קיים. הביקורת עזרה למאבק התודעתי של הערבים כולל ארגוני טרור. למי זה טוב?
1ג. ביקורת עצמית מופנית בראש ובראשונה כלפי פנים. ביקורת שממומנת ע"י גופים חיצוניים והפצרה בגופים חיצוניים (כמצע ועקרון פעולה) לכפות את דעתם על הקבוצה לא מוגדרים או נתפסים כביקורת עצמית ובצדק. הזלזול באתיקה הדמוקרטית, סתימת פיות (ערוץ 7, ערוץ 20 והיד עוד נטויה) והתעלמות מהזכות לבחור להיבחר ולמשול מעידים שהקשר לביקורת במובנה המבריא והמחזק קלוש ביותר.

2. מקור המימון קובע את הניגון. סורוס, פורד, ממשלות באיחוד, ג'ייסטריט, ערבים וגוף ציוני אחד אין בנמצא.

התנצלתי בכנות והסברתי באריכות. הגיע הזמן לקחת את העוזי לסדר את הציצית ולצאת עם העדר.
עור לגויים 688069
נמר, לא מאוד מעניין אותי לנהל שיח חרשים.

אוטואנטישמיות היא שימוש והזדהות של יהודי עם דימויים אנטישמיים.

תמיכה בשתי מדינות לשני עמים אינה שוות ערך לאוטואנטישמיות.
תמיכה במדינה אחת מן הים עד הירדן והלאה, לא חשוב אם יהודית או ערבית, אינה שוות ערך לאוטואנטישמיות.

אם מישהו מחזיק בכל אחת מהדעות הללו ועושה שימוש מסיבי בדימויים אנטישמיים הוא אנטישמי או אוטואנטישמי (תלוי במוצא).
אם מישהו לא מחזיק בכל אחת מהדעות הללו ועושה שימוש מסיבי בדימויים אנטישמיים הוא אנטישמי או אוטואנטישמי (תלוי במוצא).

מסקנה. הופמן לא אוטואנטישמי. נמר כן אוטואנטישמי.

לראיה: הבאתי ארבע דוגמאות ל*דימויים* אנטישמיים. דברים שאנטישמים מייחסים ליהודים, והנמר הבין אותם כשורה של דוגמאות לתכונות של יהודים שהוא שונא.
עור לגויים 688098
שיח חירשים זה נורא משעמם. בלי להעליב, התנצלתי.
_________________
לא הגדרתי אנטישמיות כיהודים שחושבים אחרת ולא את התומכים בשתי מדינות. עניתי ופירשתי בתגובה מוקדמת אלייך.
והוספתי בקשה להבהרה לגבי ההגדרה שסיפקת תגובה 688097

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים