בתשובה לארז לנדוור, 03/01/17 8:28
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688295
בדיוק דיברנו על ליברלים שמרוב ליברליות הופכים לאנטישמים.
על אותו משקל "מי שנשמת הדמוקרטיה באפו" חייב להלחם למען זכותו של יורם שפטל לדבר ברדיו "למעננו ולמען עתיד חופש הביטוי והדמוקרטיה!!!!"
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688305
חופש הדיבור אינו תומך בהכרח בזכותו של הפאשיסט לנבל את פיו.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688310
זכותו קיימת לפחות כזכותם של אנשי מר"צ והקרן, צוות "הארץ" או ערוץ 10.
שלא להזכיר את נתן זהבי...
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688312
במחנה הקדוש מכנים את בנט פשיסט, גם את ז'בוטנסקי, ביסמוט הנמר ושאר היהודים שלא חושבים כמוהם ובנוסף מעיזים לבטא את עמדתם ברשות הרבים.
הכינוי פשיסט כשמופנה כלפי ציונים נשמע להם תקין, עובדה שבמחנה לא טורחים לתקוף מערכת הארץ על כינוי הגנאי.
כי בינינו, מה זה פאשיסט? כמו ימין קיצוני רק בתוספת קונטציה נאצית. לא ביג דיל ובטח שלא קיצוני וגם אם זה קצת מוגזם לפעמים- כנראה שמגיע להם.

הנחמד שאותו מחנה מגנה ציונים שמכנים שמאלנים שמקבלים מימון זר בוגדים או יהודונים ומבקש למתן את החוצפה ולהמנע משימוש בשפה אנטישמית וגזענית.
הרי חבל לזהם את השיח ואנחנו עם אחד ויש להכיל ולגלות סובלנות.

המחנה כמובן צודק ולכן ביקש לסגור את ערוץ 7, למנוע מערוץ 20 לשדר חדשות, לקצץ את כנפי קצינים ציוניים חובשי כיפות, להטות את הבחירות במימון זר ולקבוע הרחק מעין הציבור מי יכהן בבג"צ.
זה לא פאשיזם.
זאת האמת היחידה ושקט שיהיה כאן!

ולכל הפאשיסטים הציונים באייל. לא נורא תרגישו בבית. שלנו.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688315
"שמאלנים שמקבלים מימון זר בוגדים או יהודונים ומבקש למתן את החוצפה ולהמנע משימוש בשפה אנטישמית וגזענית."

I rest my case
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688331
עצור! לא קראת לי פאשיסט.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688342
האם יש צורך לציין את המובן מאליו?
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688362
למען הסדר הטוב, לפעמים כן. אם תשכח לכנות ציוני שמתבטא בניגוד לאג'נדה הסובייטית כפאשיסט עלולות הבריות להעלות בדעתן שמנהגים כמו סתימת פיות, הפחתת ערך וכינויי גנאי מעולם הנאצים חלחלו למחנה הקדוש.
אני למשל זוכר שמרוב בקיאות בסכסוך והתרבות שמנגד לא ידעת שהערבים הם הראשונים שחייבו יהודים לענוד את התלאי הצהוב ולכן דואג לסמן (גם עבורך) מדי פעם את המשותף לאנטישמיות הערבית והמחנה משמאל. אחרת בלהט זעקות הפאשיזם, אכיבוש, קיצוני ומתנחבלים אתה עלול להתבלבל, לאבד את הראש ולדקלם ססמאות כביסוס לטיעונים וכמובן - להאשים בכך אחרים.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688366
את האמירות שלך אני לוקח בעירבון מוגבל מאוד כך שאי ידיעת ''עובדה'' שהומצאה על ידך או על ידי מי מחבריך אינה מעידה על בורות.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688369
אני וחברי הפאשיסטים ברור אבל ראה מה דודה ויקי אומרת: הטלאי הצהוב הונהג כסימן מזהה ליהודים על ידי שלטונות האסלאם והנצרות בימי הביניים, כחלק מחקיקה אנטי-יהודית והשפלה אנטישמית.
מעבר לכך מעניין. מה לך ולעובדות?
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688370
ד"ר יוחאי סלע רעיון הטלאי הצהוב מקורו באסלאם הקדום

....כך נכתב בצו של הח'ליף שפורסם בשנת 850, כפי שהובא בספרו של שמעון דובנוב (דברי ימי עם עולם, כרך שלישי, עמוד 222):
"מושל כל המאמינים מצא לנכון לצוות על כל הבלתי מאמינים, מגדול ועד קטן, על היושבים בחצר המלכות ועל הנמצאים בארצותיו השונות, הסוחרים, הלבלרים, הקטנים עם הגדולים, לעשות את עטיפותיהם (מין אריג מעוטף מסביב לראש ויורד על העורף, והוא מלבוש בני מרום העם) מגוון צהוב, ושאינם לובשים עטיפות, משרתים או בני דלת העם, מצווים לשים במקום ניכר במלבושם, על החזה ועל הגב, טלאי מאותו גוון. כן חייבים הם לשים במצנפותיהם כפתורים הנבדלים בצבעם מהמצנפת עצמה וניכרים היטב בלי להיבלע בקמטים. וכן עליהם לשים ארכופים של עץ באוכפיהם ולקבוע במרכז כדורים הנראים לעין במבט ראשון. ועוד: העבדים והשפחות וכל הנמנים על מעמד זה ונוהגים לחגור חגורות יחבשו במקום החגורות תכריך על הבטן או פתיל צמר."

לצורך הדגשה של הצו, הוכנסו הגבלות ותקנות נוספות על-מנת להבדיל בין המוסלמים לבין היהודים והנוצרים:
המרפקים של המעיל והכותונת חייבים היו להיות בצבע צהוב.
שמלות הנשים בצאתן מהבית היו צריכות להיות בצבע צהוב.
התרבוש היה חייב להיות בצבע צהוב.
היה מותר לרכב רק על חמורים ופרדות.
....
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688371
ועדיין, הדברים שלי נשארו בעינם. גם אם לפעמים אתה אומר דברים נכונים בבליל של שקרים וחצאי אמיתות (וכאן באייל אתה המייצג המובהק ביותר של תופעת הפוסט-אמת שנפלה עלינו באדיבות ה''ה פוטין וטראמפ), הפרשנות שלך לדברים לא יכולה להתקבל כלל וכלל.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688376
בדיוק הנקודה. למרות העובדות "הדברים שלך" נשארים בעינם.
הרי קראת מעל 20 ספרים בנושא ואינך מכיר את התרבות הערבית לא את מעמד הד'ימי והמצאת הטלאי.
כל מה שמעסיק אותך הוא האשמה היהודית ו"הימין הפאשיסטי".
הדבר מעיד על טיבם האמיתי של הקבעונות שאחזו בך ותודה למי שמגיע אם וכאשר כשתעורר.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688378
הצבעה על עובדות כאלו ואחרות אינה מביאה בהכרח למסקנה שהאיסלאם תמיד היה או תמיד יהיה רע ליהודים. הרצון להבליט דווקא עובדות אלו על פני אחרות נובע מהרצון לאשש מדיניות של דיכוי וגזל וכאדם מטבע הדברים קרוב יותר למקום שממנו הוא בא, אני יוצא כנגד הדברים הללו שהם התופעה השלילית ביותר בישראל.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688391
האסלאם רע כלפי מי שאינו מוסלמי ובמיוחד כלפי יהודים. אפשר להתווכח על המינון והשכיחות אבל זו התמונה אתמול, היום ומחר.
קרא את הקוראן וההלכה המוסלמית ותבין מדוע. קרא את MEMRI את PMW ותבין כיצד ומתי.

הרצון להסתיר העובדות לגבי האסלאם (הערבי בפרט) נובע מתפיסה גלותית, מרירה מתוסכלת ומתוסבכת.
אג'נדה שהביאה יהודים להלל ולשבח מנהיגי טרור רצחני שמופנה כלפי בני עמם ומצד שני להאשים במשך עשורים את היהודים באחריות למצבם הדפוק של הערבים.

אני מתלבט אם אינך דובר אמת או שמדובר בבורות גדולה משחשבתי בענייני ערבים.
הרי הקריטריונים ההומאנים שעליהם דיברת כמו דיכוי וגזל לצד אלימות, בורות, עבדות, רדיפת הומאים, מיעוטים וקיפוח נשים שכיחים במרחב הערבי המוסלמי לאין שיעור לעומת החברה היהודית והישראלית בפרט.
המושג כבוד המשפחה שמסביר את המנהג הרצחני שנלווה אליו הוא רק ביטוי לעוצמת הדיכוי הנשי בחברה הערבית. האישה היא עדיין רכוש, חפץ, מארפה.
זה החושך שאתה מייחל לערביות ביהודה ושומרון ולנוצרים, הומואים, טרנסג'נדרים, לסביות וכל מה שחשוב לך לקדם בתוך החברה היהודית בתוך ישראל?

לכן, אני מתלבט. להגיוני, אם הומאניות טהורה היתה באמת עומדת בראש מעיניך היית מייחל לסיפוח יהודה ושומרון בדיוק כמו הפאשיסט הגזעני קיצוני שמתכתב איתך.

לפני שתשוב לססמאות ובגלל שאני נדיב אבהיר נקודה חשובה.
להיבטי הומאניות יש מדרג חשיבות גלובלי.
להומו חשוב לחיות יותר מהרצון לחגוג את זהותו היהודית או הפלסטינית. הוא רוצה חופש להתנהג כמו הומו.
גם הערביה צריכה ורוצה חופש וביטחון וגם משורר המחאה רוצה לדעת שהוא יכול לכתוב על הכל.
בראש הקריטריונים ההומאניים בכל הזמנים עומד הקיום.
הקיום, הביטחון והחופש של כל בן תמותה ביקום ממוקמים גבוה מעל לכל תודעה לאומית דתית ומקומית.

לכן גם תשלוף את אשמת אקיבוש הישנה והמעופשת הרי שאינה מצמצמת את הפער בין ההצהרות הכביכול הומאניות לבין הרצון למסור מליון ערבים לשלטון חשוך, מפחיד, אלים מושחת ומדכא.
אין שום הגיון הומאני שמצדיק "פתרון" שכזה, מצטער.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688396
ממש נוגעת ללב הדאגה שלך לשלומם של הערבים החיים בבערות ובדיכוי פרימיטיבי שרק הקלגסות הישראלית תציל אותם ממנו. זאת האמירה הישנה והמעופשת שאנשים מסוגך אוהבים לחזור. החברה הפלסטינית היא יותר מודרנית ממה שמציגה הבורות שלך ובכל אופן, כמו לכל חברה זכותה להתמודד ולפתור את בעיותיה בעצמה ללא תוספת של כת משיחית הבאה להתגור בקירבה ולגזול את אדמותיה בעזרת דיכוי צבאי יומיומי מתעמר.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688398
נפלת לססמאות למרות שהזהרתי.
מציע שנבדוק עד כמה אני מייצג קלגסות משיחית ועד כמה אתה באמת הומאני בלי ססמאות ובלי פוליטיקה לשם שינוי.
מה הקריטריון ההומאני החשוב ביותר בעיניך?
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688422
למה אתה שואל אותי? למה שלא תשאל את הפלסטינים אם הם כל כך מעונינים בשלטון הנדיב שלך? המאורעות בתוניסיה מעידים שגם בתרבות מוסלמית התושבים יכולים להילחם על זכויותיהם ללא מעורבות של קולוניליסט ישראלי.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688433
כי אתה מציב את עצמך בנקודה הומאנית (ממני הימני הקיצוני) ומה שמעניין אותי הוא לבחון האם הדיעה והעמדה שלך באמת הומאנית והאם היא יותר הומאנית מעמדתי.
ממה אתה חושש?
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688466
כבר אמרתי לך: לא משנה כמה החברה הערבית צריכה תיקון, הפתרון לא יבוא בצורה של קולוניליזם נאור עאלק.
פאשיסט פאשיסט שעל הקיר, מי הכי קיצוני בעיר? 688472
נראה שאתה מתחמק משאלה ישירה ופשוטה:
מה הקריטריון ההומאני החשוב ביותר בעיניך?
-בלי ססמאות, בלי יהודים ערבים קריטריונים בלבד!

תודה וסליחה.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688313
אף אחד מאלה שהזכרת בשורה הראשונה אינו מנבל את פיו ולגבי נתן זהבי, יש לו קייס.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688323
יופי. כשזה תומך בעמדה שלך, זה מותר כי ''יש לו קייס''.
וכל החברה שהזכרתי מתלהמים ברמות כאלה ואחרות, גם אם לא משתמשים במילים גסות.

צביעות שמאלנית טיפוסית.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688314
אם הפאשיסט ידבר בנימוס או האנטיפאשיסט ינבל את פיו זה יהיה בסדר?
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688317
הראשון כן. השני כמובן לא אלא אם המצב דורש זאת (ע''ע נתן זהבי).
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688319
ומי ישפוט (אם מדובר בנימוס, אם הדובר פאשיסט ו/או אם המצב דורש זאת)?

לא נראה לי שאתה מבין מה זה חופש הדיבור.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688320
כשהסגנון החוזר הוא מילים כמו ''ברברים'', ''נאצים'' ו''מחבלים'' ברור שהדובר לא משתייך לבני התרבות. כאשר הדובר מבטא גינוי כלפי אדם או תופעה מכוערים, גם אם בצורה בוטה, הגינוי מוצדק.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688321
ז״א כשאתה מסכים עם הדובר אז יש לו את הזכות להגיד מה שהוא רוצה אבל שאתה לא מסכים איתו אז הוא צריך לדבר בנימוס?

גם אם נתעלם, לרגע, מהמהות הבעייתי שבעמדה כזאת, בהתחשב במצב הפוליטי הקיים, בו השלטון חושב שאתה מייצג תופעה מכוערת, אתה בטוח שזאת עמדה חכמה? אתה באמת רוצה לתת להם מספריים?
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688333
מזכיר לי נשכחות את השורות האלמותיות מפזמון שירה הנוגה של גברת חדד.ש:
בלי כאילו וכזה
דבר אלי ברור
אם לך הכל מותר
אז למה לי אסור
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688329
בהחלט כן תומך!
תומך בזכותו של שפטל לקרוא לשמאלנים סמרטוטים וכן הלאה, ותומך בזכותה של הסטודנטית שנה א' לתלות כרזה גרועה של ביבי עם חבל תליה על הקיר.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688341
אח, הסימטריה הקדושה! יש הבדל בין ניבול פה לאמירה אמנותית, שטחית ככל שתהיה‏1.

1 היצירה היתה קצת יותר מורכבת מהתמונה של נתניהו עם חבל תלייה מולו.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688348
אני חושב שהכרזה דווקא לא היתה גרועה, אבל היא לא כללה הרבה יותר מהחבל והמילה ROPE בצבעי אובמה.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688349
אבל היא לא היתה כרזה בודדת אלא חלק מסדרה המהווה בשלמותה את היצירה האמנותית. ללא מעט צבועים ואינטרסנטים היה נוח לבודד ולהציג אותה כאילו היא עמדה בפני עצמה.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688381
היא היתה בודדת, למיטב הבנתי, אף כי שוכפלה במספר עותקים. התמונה של רבין והדף "קוראים לזה הסתה" נוספו בידי סטודנטים שהתנגדו לעבודה (וכנראה לא הבינו אותה).
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688353
לא סימטריה כלל. אתה צובע אמירות שונות בצבעים פוליטיים ואני לא צובע אותן כלל. זכותו של שפטל, כמו כל קריין וחריין אחר, לדבר ברדיו, אינה נובעת מתוכן דבריו. זכותו להגיד אותם בעיני היא מוחלטת!

לצורך חופש הביטוי אין הבדל כלל בין ניבולי פה לבין אמנות שגיבה. תבין שברגע שאתה מתחיל להחיל קריטריונים מה כן ומה לא אתה פוגע בזכות היסוד שנקראת חופש הביטוי.

יש לעתים פגיעה דמוקרטית בזכויות יסוד, באופן מידתי ולתכלית ראויה, שהיא בדרך כלל שמירה על זכויות יסוד אחרות.

מידת הפלצות שמעורר בך דובר זה או אחר אינה תכלית ראויה.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688364
1 היצירה היתה קצת יותר מורכבת מהתמונה של רבין ליד ארון קבורה של תהליך השלום.
2 נשבר לי הזין הוא ניבול פה ששימש כאמירה אומנותית.
3 אני מתרשם שלא מדובר בשיאי צביעות, לצערך.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688311
אני חושש שהמשפט המיוחס לוולטיר, ''אינני מסכים עם דבריך, אך אגן עד מוות על זכותך להשמיעם'', אינו מקובל יותר בקרב האליטה התרבותית ששולטת בשיח הציבורי.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688316
אני חושש שהעיוורון בראיית הליקויים של הצד שלך וייחוסם לצד השני מקובל מאוד בקרב המחנה העממי.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688328
אני מסכים, בהסתייגות מסוימת- מי שאינו דוגל בחופש הדיבור לא נחשב בעיני אליטה תרבותית כלל וכלל. לא יודע האם זה בגלל עריצות הרשתות החברתיות, אטימות הלב שיצר הכיבוש או גבהות הלב המובנית, אבל הקולות שמבקשים לסתום פיות רבים היום בשמאל מבעבר.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688372
השופט חשין מציין כי " המושג 'חופש הביטוי' אינו מושג קסם שאם ייקרה על דרכנו ניקוד ונשתחווה לו . " במקום אחר הזכיר חשין את אמירתו המפורסמת של וולטיר , "אינני מסכים למלה אחת שאתה אומר , אך אגן עד מוות על זכותך להביע את דעתך , " והוסיף :"לו שאלנו את וולטיר אם יגן עד מוות על זכותה של העותרת להשמיע את סיסמת הפרסומת 'לך תצטיין' ‏1- בהסבירנו לו הסבר היטב כי מדברים אנו בחופש הדיבור - כי אז היה מבקש מאיתנו לחזור שנית על השאלה : כה רחוק היה הדבר מכוונתו " . ‏2

1 בג"ץ 606 / 93 קידום יזמות ומו"לות ( 1981 ) בע"מ נ' רשות השידור
2מיכאל בירנהק- 'שקט, מדברים!' : התרבות המשפטית של חופש הביטוי בישראל-עמ' 55
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688392
דעתי כדעת הרוב בבג"ץ לך תצטיין [ויקיפדיה], ואף מעבר לכך. אני חושב שפגיעה בטעם הטוב אינה מצדיקה בשום מקרה הגבלת חופש ביטוי. ספציפית במקרה של הרשות השניה היא רשאית לפסול פרסומות גם בעילה של פגיעה בטעם הטוב, על מנת להגן על קהל הצופים השבוי, אבל כשמדובר במרחב הציבורי שאינו מוסדר הטעם הטוב אינו יכול להוות תירוץ אף פעם לסתימת פיות. ערימת חרא יכולה להיות מיצג אמנותי בדיוק כמו כרזת ביבי וחבל.
כבוד השופט חשין היה בדעת מיעוט בפסק הדין ההוא, ולדעתי הוא ניצל את ההזדמנות להתקרצצות מיותרת. אני מצטער שבג"ץ לא הניח את משקלו בהזמנות ההיא על ידי פסיקה פה אחד.
למרות זהות אינטרסים זמנית, אסיסי לא חבר שלנו. טראמפ כנראה כן. 688395
לו הפרסומת הייתה '' לכי תצטייני''...ההחלטה הייתה מן הסתם פה אחד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים