בתשובה לקוזמו, 08/01/17 15:56
ומה עם אלאור אזריה? 688509
אנחנו ה-כ-י מוסריים בעולם. עם כל הקושי שזה נשמע ילדותי מתחנף,ופטריוטי מידי.זה המצב-צריך להגיד את האמת גם אם היא פטריוטית.
ומה עם אלאור אזריה? 688513
מצד אחד מבקשים שנהיה 'עם ככל העמים' שכן אחרת ישנאו אותנו על עצם היותנו שונים. מצד שני בן-גוריון והציונות הכללית לדורותיה מבקשים שנהיה 'אור לגויים'.דילמה רצינית יש לנו כאן . מה גם שאם אנחנו 'אור' משמע שהם הגויים בגדר 'חושך'. רק על זה אנחנו יכולים לחטוף אנטישמיות.

הגיע הזמן להתנתק מדמיונותיו של בן-גוריון המזרח אירופאי (פולין) שינק את הסיסמה הזאת מהמערב אירופאים (גרמניה) שינקו את הסיסמה הזאת מהנביא יְשַׁעְיָהוּ בֶן אָמוֹץ המזרח תיכוני שהתכוון בכלל למשהו אחר אם בכלל.

אור לגויים..נו שויין.
ומה עם אלאור אזריה? 688520
נראה שאתה זקוק לדירבון מפורש.
קדימה קוזמו, פרש באר ונמק.
ומה עם אלאור אזריה? 688543
נדמה לי שאפשר לסכם זאת כך : (נימוקים מפורטים ינתנו במועד אחר)

"בעת החדשה התחיל להישמע סיפור אחר . ההוגים היהודיים שנפתחו אל החוכמות החיצוניות - הפילוסופיה , ההיסטוריה , הספרות - סיפרו על בחירה אחרת . הבחירה , אמרו , מתבטאת בבשורת ההומניזם והצדק החברתי , הנאורות והרגישות לסבל הזולת שעמנו אמון עליהם . כעת , אמרו , עלינו להנחיל את הבשורות הללו לאנושות כולה , עלינו להפיץ אור לגויים , להוציא תורה מציון , לבער את המוץ מן התבן . עלינו להוציא מן הכתובים את כל החשוך והפרימיטיבי , הנבער והמיושן , ולצאת אל האנושות עם יהדות ליברלית ומתקדמת . אנו נבחרנו , הנהנו בעיניים בורקות בסלונים של ברלין ובטרקלינים של וינה , נבחרנו לחנך את האנושות ; לא להתבדל , אלא דווקא להשתלב , להוביל ולהשתלב . קול נלהב , משתאה , עלה כעת מבית הכנסת הליברלי ההומה והחגיגי בפרנקפורט ועד שולחן הלימוד הבודד של רבי נחמן: עם ישראל הוא נצחי משום שהוא השאור שבעיסה , משום שהוא מזכך ומרומם את התרבות ומוציא מן האנושות את המיטב" .‏1 אבל אז בא היטלר וכיבה את האור.‏2

-------------------
1 חגי דגן- המיתולוגיה היהודית :עמ' 148

2 לו יצוייר כי בעוד כמה שנים לאחר שדאעש יערוף את כל ראשי המוסלמים באיזשהו אביב נצחי שלא נגמר,פוטין מתגייר בשביל איוונקה או אחותה ,טראמפ מתגייר בשביל לעצבן את אובמה ואת הילרי והסינים פשוט מעתיקים כל דבר וכולם יחדיו בטיסה ישירה לירושלים לרח' בלפור אומרים לביבי נציג העם היהודי בזה הלשון : שכנעת אותנו! החלטנו להיות יהודים. מה נעשה אז עם כל המשפטים היפים בהם אנו נאחזים - עם סגולה;אור לגויים;עם לבדד ישכון;קיבוץ גלויות;העם הנבחר ועוד ועוד... אנחנו בבעיה.נצטרך מן הסתם להתנצר בנסיבות אלו.כל הייחוד שלנו בכך שאנו שונים. היהדות בניגוד לכל הדתות האחרים לא מוכנה לחלק כרטיסי מנוי למועדון לכל דיכפין דיתי ויתגייר -בין אם בכוונה תחילה ובין אם מכורח המציאות הרי שבסופו של דבר אנחנו עצמנו מבקשים זאת.ולכן מהו העניין שאנחנו מבקשים להיות 'אור לגויים' ועוד מצהירים זאת בריש גלי . מי ביקש מאיתנו להדליק את האור בכלל !? הנביא ישעיהו ? לא נראה לי. באמת שלא.
מעובד על ידי בסגנון חופשי ומופרע ולא מבוקר מספרו של אברהם ב. יהושוע (שמגלה ניצני שפיות לאחרונה)- אחיזת מולדת : עשרים מאמרים ורישום אחד : עמ' 69
ומה עם אלאור אזריה? 688553
מתאים. בול.
ומה עם אלאור אזריה? 688526
יש מושג שנקרה "צד".
פיזית אנחנו עם ככל העמים (וזה אומר לדוגמה לנצח אוייב שמאיים עלייך) -זה צד אחד.
אידאלית ומטרת עליונה היא להיות אור לגויים (להיות מובילים בכל תחום ולקדם את העולם מדעית חברתית ורוחנית)-צד שני.
אם לעם שלך כאידאל יש מטרה להיות אור,לא אומר שאחרים הם חושך.כמו שאם המטרה של פלפס להיות השחיין הטוב בעולם לא אומר שכל השאר לא יודעים לשחות או שאין אחרים ששואפים לכך גם.
ומה עם אלאור אזריה? 688544
נדמה לנו שלפעמים מרוב שאנחנו רוצים להיות טובים אנחנו יוצאים הכי רעים.

אולי הגיע הזמן ( כמו שביבי מנסה לעשות דאוונים לאחרונה על השגרירים ) לשחק אותה קצת מנוולים.מה רע? אחרי זה נחזור להיות ילדי הכאפות של העולם. ניסיון חיי לימד אותי שקודם תהיה רע ואז תהיה טוב וראה זה פלא -כולם יגידו" וואו איזה נשמה" . זה עדיף על להיות טוב וטוב ,ואז אם תעקם קצת את האף ישחטו אותך כאילו אתה המנוול של העולם.

הבעיה היא - מי יאמין לנו לאחר שכל השנים הללו.הרי הם התרגלו ל'אור' שלנו.
ומה עם אלאור אזריה? 688550
זה כי אנשים פועלים לפי מה שהן מדמים למוסר ולא ע"פ מוסר אמיתי (ראה מוסר אדונים מוסר עבדים, ניטשה).
לדוגמה מקרה עזריה,הרי שורש הבעיה היא שחיתות מוסרית,אם עזריה היה נגיד במקום לחסל מחבל היה נחלץ להציל זקנה ערבית מבית בוער-מה היו עושים לו? כלום.
איך זה יכול להיות? בלי אישור מפקד? פרץ לבית? הפקיר נשק? איך לא ישפט על זה? התשובה-כי האדם הסביר רואה בתוצאה תוצאה ראויה (ובצדק).
אבל האדם המופקר והפרימיטיבי חושב שחיסול מחבל הוא לא תוצאה ראויה ולכן כל פעולה וכל הצדקה שלה הופכים ללא ראויים גם.

אבל בעיקרון אתה צודק-צריך להרוג יותר ולדבר פחות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים