בתשובה לאמ, 15/04/17 0:10
העתידנים ניבאו שגובה שכבת גללי הסוסים בכבישי 692026
שיווי המשקל באופניים מושג בעזרת הטיות קלות של הכידון שהרוכב עושה באופן לא מודע, שגורמות לכוח צנטריפוגלי בניגוד לכיוון הנפילה (כידון "נעול" לא יאפשר שיווי משקל גם אצל הרוכב הכי מוכשר). כשנוסעים "בלי ידיים" מנצלים נטייה "טבעית" של הכידון לפנות לכיוון הנטייה. זה קצת דומה למצב במטוסים שבהם הכנפיים מוטות כלפי מעלה וזה גורים לשיווי משקל. כשהמטוס מוריד כנף הטיית הכנפיים הנ"ל גורמת ליותר עילוי בכנף המורדת שמפעילה מומנט מייצב בכיוון השני. נטיית הכנפיים כלפי מעלה גם גורמת לכך שאפשר להוריד כנף ללא מאזנות ע"י שימוש בהגה כיוון בלבד (בטיסנים בדרך כלל אין מאזנות אלא הגה כיוון בלבד ובכל זאת הם יודעים להסתובב ללא החלקה).
מטוס f16 הוא הראשון שתוכנן ללא שיווי משקל סטטי כדי שאפשר יהיה לתמרן אותו יותר חזק. בניגוד למה שאתה אומר אפשר לייצב מטוס כזה רק בעזרת מערכת בקרה אוטומטית, וטייס בן אנוש לא יוכל להגיב במספיק מהירות כדי לייצב את המטוס.
לכן אין שום סיבה שאי אפשר יהיה לייצב אופניים בעזרת מערכת בקרה. מערכת כזאת תפעל יותר טוב מרוכב אנושי. אבל כמובן זה יקר ובינתיים מיותר.
העתידנים ניבאו שגובה שכבת גללי הסוסים בכבישי 692115
אני עצמי כשעוד הייתי טייס עשיתי פעם לבקשת המדריך תרגיל שבו לוחצים על דוושת הגה הכיוון מבלי לנגוע במאזנות. וזה עובד כמו בתיאוריה. המטוס עושה פנייה לכיוון הנדרש ומיד מוריד כנף, וממשיך לפנות ללא החלקה.
העתידנים ניבאו שגובה שכבת גללי הסוסים בכבישי 693252
בטלוויזיה הוצג אמש מקרה שבו רוכב אופנוע הועף מהאופנוע עקב תאונה. האופנוע עצמו שלא נפגע נראה ממשיך לנסוע בצורה יציבה על הכביש הישר, וסופר שהוא נעצר רק אחרי שמישהו רדף אחריו באיזה שהוא כלי רכב, השיג אותו והפסיק את נסיעתו. המקרה הזה מדגים מצב של שיווי משקל ברכב דו גלגלי שעליו דיברתי בתגובתי. הטיות קלות של הכידון לכיוון הנפילה שומרות על שיווי המשקל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים