בתשובה לרון בן-יעקב, 17/05/17 12:19
I have seen the future 692624
אם כבר מזכירים את זה: בסביבות שנת 2000, "רד האט לינוקס" הייתה הפצת לינוקס שהייתה זמינה להורדה בחינם מהאינטרנט. גרסאות המשיכות לקבל עדכוני אבטחה רק לפרק זמן כלשהו לאחר יציאת הגרסה הבאה (סדר גודל של שנה?). בשנת 2001 (שנת פרסומה של הגרסה המקורית של XP) יצאו גרסאות 7.0 עד 7.2. ר' Red Hat Linux [Wikipedia].

בשנת 2002 החברה החליטה לשנות כיוון ולעבור להפצות ארגוניות (enterprise) בתשלום (של מאוד דולרים לרישיון. ורישיון נפרד לקבלת עדכוני תוכנה). גרסה 2.1 של RHEL יצאה בשנת 2002. החל משלב מסוים החברה החלה לספק להם תמיכה (ברמה זו או אחרת) של 10 שנים. אפשר לראות כאן פרטים של רמת התמיכה של החברה בגרסאות שונות, כולל טבלה עם תאריכים לקראת הסוף. וכאן מדובר על חברה שמקבלת תשלומים מכובדים מהלקוחות שלה. גם על תמיכה שוטפת ולא רק על גרסאות חדשות. לכן אין לה תמריץ מובנה לגרום ללקוחות קיימים לעבור לגרסאות חדשות.

אבל גרסאות חדשות כוללות הרבה חידושים שמקלים את העבודה. ומעבר לכך, גרסאות חדשות כוללות הרבה חידושים שהלקוחות רוצים ואם הם לא היו מובנים בהפצה, הלקוחות היו צריכים להשקיע מאמצים רבים הרבה יותר כדי לקבל אותם. חידושים שונים בתשתיות ההפצה מאפשרים דברים שקודם היו מסובכים עד בלתי אפשריים. לכן יש לרבים מאוד אינטרס לרוץ קדימה.

לא מזמן הסתיימה סופית התמיכה בגרסה 5 שיצאה בשנת 2007‏1. עדיין יש לנו לקוחות שמשתמשים בגרסה הזו בדרך זו או אחרת. זה כאב ראש די רציני לתמוך בהם.

1 כמעט. יש גם Extended Life Cycle Support, כלומר לקוחות שמשלמים הרבה כסף כדי להמשיך לקבל עדכונים על חלק שנבחר מראש של ההפצה כי יש להם מחשבים שקשה להם לשדרג. אבל זה לא זמין לקהל הרחב. יש תוכנית דומה גם עבור XP, כמובן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים