אתיקה ומוסר בתכנון מכונית אוטונומית 692939
בנהיגה קורה לפעמים שנוצר מצב בו על הנהג להחליט החלטה גורלית. למשל, ילד שחוצה בריצה את הכביש יוצר מצב שבו הטית ההגה תגרום להתנגשות עם רכב אחר שנוסע בצד או שבא ממול, דבר שיסכן את חייהם של הנוסעים בשני כלי הרכב אך יציל את חיי הילד, לעומת השארות באותו מסלול שתביא בוודאות למות הילד אך תציל את כל הנוסעים בשני כלי הרכב. הנהג, בדדך כלל, אין לו הרבה זמן לחשוב ולהחליט מה לעשות, ובסופו של דבר החלטתו יותר אימפולסיבית משכלתנית כך שקשה לראות כאן בעיה מוסרית. אבל כשבונים את האלגוריתם לפיו מחליטה המכונית האוטונומית כיצד לפעול, ייתכן שעל המתכנן יהיה לתת את דעתו לשאלות כאלה, שכן הוא אינו פועל בלחץ זמן וצריך, אולי, לתת תשובה לבעיה כזאת. אולי הוא גם צריך לחשוב על השאלה איזו מכונית תימכר יותר בקלות, כזאת ששומרת על חיי הנוסעים, או כזאת שמתחשבת יותר בסביבה שמחוץ למכונית. לכאורה, נפתח כאן עולם שלם שלא ידוע לי שנתנו עליו את הדעת עד כה ומעניין אם תהיינה בעתיד התייחסויות לשאלה הזאת.
אתיקה ומוסר בתכנון מכונית אוטונומית 692940
בהחלט נתנו את הדעת על העולם הזה, ואפילו דיברנו על הנושא כאן באייל.
אתיקה ומוסר בתכנון מכונית אוטונומית 692941
כתבתי ''שלא ידוע לי''. עוד הוכחה לכך שהרבה דברים לא ידועים לי.
אתיקה ומוסר בתכנון מכונית אוטונומית 693050

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים