בתשובה לאריק, 21/06/17 16:58
למערכת האייל 693417
<שואל עבור חבר:> מה בעצם ההבדל בין "עקיפה מימין" לבין נסיעה במהירות ראויה בנתיב הימני כאשר המסמס בנתיב שמאל פשוט נוסע לאט.
למערכת האייל 693421
אין הבדל. שניהם עקיפה מימין.
הסיטואציה נחשבת שונה רק כאשר התנועה מתנהלת בטורים, ואז כשהטור הימני נוסע מהר מהשמאלי זה לא נחשב עקיפה.

אגב, החובה בחוק היא לנסוע בנתיב הימני ביותר. אז אם יש בכביש ארבעה נתיבים זה לא מספיק (כמו שרוב הנהגים מתנהגים) לנסוע בנתיב שהוא לא השמאלי ביותר. בכביש 6 לעתים קרובות אני נתקל במצב שהנתיב הימני הוא הנתיב הפנוי ביותר, בגלל האברסיה שיש לנהג הישראלי מפני נסיעה בימין. כמובן שאני מנצל את ההזדמנות והופך את הנתיב הימני ביותר לנתיב המהיר ביותר, אבל כמובן שזה לא תקין ופתח לסיכונים.
למערכת האייל 693434
בכביש 6 בדרך כלל הנתיב הימני ביותר מלא משאיות כבדות שנוסעות עד 90 קמ"ש, ובנתיב שלידו משאיות שעוקפות אותן.
למערכת האייל 693470
אם אתה עוקף מימין בכזו קלילות, למה בעצם נחי צד שמאל מעצבנים אותך? עקוף גם אותם מימין באותה קלילות וחסל. או שמא העניין, אהם, "עקרוני יותר"?
למערכת האייל 693472
כי עקיפה מימין היא גם לא חוקית וגם מסוכנת. בסופו של דבר זה אני שבוחר לעבור על החוק ולהסתכן, אבל אלמלא ההתנהגות הלא חוקית שלהם לא הייתי נדרש כלל לבחירה הזו.
למערכת האייל 693473
לאספקט האמפירי של דפוס ההתנהגות שלך בכביש יש כמובן חשיבות. למשל, כמה פעמים זה קורה לך שאתה מתחרפן מאובדן כמה שניות או דקות מחייך או שמישהו כפה עליך לערוך שינוי זמני ר"ל בנהיגה.

פעמיים בשנה, פעם ביומיים?

באילו מהירויות זה קורה, אתה ב-‏110 קמ"ש וההוא ב-‏80 או אתה ב-‏140 והוא ב-‏120?

כמה זמן זה אורך, 30 שניות, דקה, 5דקות.
למערכת האייל 693447
אם יש כבר טור מאחורי הנהג האיטי, זה אומר שהתנועה בנתיב השמאלי אטית יותר מאשר בנתיב הימני: בדיוק הסיבה לעקוף מימין. זה גם האיתות הברור ביותר לנהג שהוא נוסע לאט מדי (למרות שהוא גם מפריע לו לחזור לנתיב כל עוד נמשכת העקיפה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים