בתשובה לאפופידס, 13/12/17 17:14
נפילת הצבי ישראל 696190
אחזק את זכרונך המעומעם: אני זוכר כתבה בעיתון בסוף שנות השמונים (הייתי עדיין נער) שהיללה את המהפכה בדואר. אם אני לא טועה, נכתב שם שהשיפור הדרמטי בשירות התחולל רק בזכות רפורמות ניהוליות חכמות של המנכ"ל החדש (יצחק קאול?), בלי שום תוספת לתקציב.

להבדיל, הערב נכנסתי לדואר לאיזשהו סידור. לקחתי מספר, ראיתי שבפתק שקיבלתי כתוב שיש לפני עוד 42 ממתינים, הרמתי עיניים וראיתי שרק שני אשנבים מתוך השישה הקיימים היו פעילים, הסתובבתי וחזרתי הביתה.
נפילת הצבי ישראל 696195
מניסיוני, השעה הטובה ביותר להגיע לדואר היא חמישה לשמונה בבוקר. מהנהנים לשלום ל-‏2-3 הממתינים לפתיחת הדלתות, לוקחים מספר ויוצאים משם תוך 5 דקות.
נפילת הצבי ישראל 696196
לפני כשבועיים שלחתי מכתב (נראה לי פעם ראשונה בשלוש השנים האחרונות, אולי יותר). הוא עדיין לא הגיע ליעדו. אני לא בטוח מה יותר מרגיז, הדואר או חברת הביטוח שדורשת את הקבלה המקורית בלבד.
נפילת הצבי ישראל 696202
זכור לי השם יצחק קאול.
מתברר שלפני שלוש שנים הוא ודני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת הגישו דו"ח בעניין התדרדרות חברת הדואר:
"אנו מרשים לעצמנו לקבוע כי הרחבת התחרות בדואר משנת 2002 היא מהלך מצער של פגיעה מתמשכת ברווחת הציבור הרחב מבלי שהביאה לו תועלת כלשהי. כל שעשתה התחרות בדואר היא העתקת תשלומים של חברות גדולות לחברות חלוקת דואר, בהם מועסקים עובדי קבלן בתנאים ירודים. ... תעריפי הדואר עלו וטיב השירות ירד".

נראה שפתיחת שירותי הדואר לתחרות (אם בכלל צריך את זה) נעשתה תוך קשירת הידיים של המונופול לשעבר (כפי שעושים לא פעם בפתיחת שוק לתחרות), אך התוצאה היתה רחוקה מן הרצוי (אני מנסה להתבטא ללא הפגנת חוכמה שבדיעבד).

אני תוהה מה הדרך הנכונה לאירגון שירותי דואר יעילים וסבירים מבחינת העלויות לאזרחים ולאוצר המדינה, ולא נצלניים מבחינת העובדים. למשל, איך זה בצרפת, בפולין או בארה"ב (שבחלק מן המקומות מדורגת מאוד גבוה בתחום זה).
נפילת הצבי ישראל 696204
צ"ל "מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר"
נפילת הצבי ישראל 696208
אני תוהה מדוע ואיך (כלומר על חשבון איזה סעיף ממשלתי אחר) שירותי הדואר באירופה יכלו להוציא מכתבים אפילו פעמיים ביום, ולהביא גלויות עד הדירה ממש, בתקופה שבה כתיבת מכתבים היתה אמנות.
נפילת הצבי ישראל 696226
קאול בזמנו הקפיץ את רשות הדואר במדרגה שלמה. לא היה צריך להיות מומחה כדי להבחין בכך. הדבר היה ניכר אפילו ברמת הנראות של הסניפים.
לגבי מה שנכתב בדו"ח, לעומת זאת יש לי ספק גדול.
לפני כמה חודשים, רכשתי בחנות כלשהי 2 מיכלי נוזל ניקוי למכונת גילוח (80 ש"ח + דמי משלוח אאז"ן). החבילה נשלחה בדואר ישראל. הסמסים זרמו באתר הדואר כסדרם. שום קשר למציאות או תועלת. טורטרתי ל-‏3 סניפים שונים ובסופו של דבר הופניתי לאיזשהו מרכז חלוקה שאין לו לא קבלת קהל ולא מענה טלפוני. מענה קולי ממישהו שיכול להועיל, לא בנמצא. על הודעה רשמית שהחבילה אבדה אין על מה לדבר. הבנתי שמי שזכאי לפיצוי (אם בכלל) היא החנות השולחת. משיחות עם החנות הבנתי שהמדובר בחנות קטנה ללא הרבה ניסיון (בכל אופן לא טוב) עם הדואר או חשק להתעסק איתם. בסופו של דבר נאלצתי לשלם בערך 30 ש"ח נוספים (דמי משלוח לחברת שילוח, לא הדואר) עבור משלוח שני. כך ששני הצדדים נשאו בנזק ורק הדואר יצא נקי (לפחות עד עכשיו).
יכול להיות שהדואר נמצא עכשיו במהלך של תיקון והמקרה שלי הוא רק מקרה פרטי של בעיות העבר. מצד שני יכול להיות שמדובר במוסד רקוב עד היסוד וחסר תקנה, אפילו הפרטה מלאה תשרת את הציבור טוב יותר.
התחושה שלי היא שהחנויות הקטנות לא יכולות לעבוד עם הדואר. לחברות הגדולות העובדות עם הדואר יש כנראה נהלים והליכים מסודרים המפצים אותן על אובדן חבילות. הנהלים הללו כנראה לא מאפשרים לדואר להרויח מספיק למרות קפיצת המדרגה בהיקף החבילות הנשלחות בפרט בישראל.
נפילת הצבי ישראל 696245
לחברה שלי קרה פעמיים לאחרונה שהפתק אמר שיש לפניה מספר דו ספרתי של ממתינים, ותוך אחד או שניים הגיע תורה... היא חושדת שהמספר הזה לא אומר מה שנדמה לנו שהוא אומר.
נפילת הצבי ישראל 696249
בחלק מהבנקים, לפחות, מחלקים מספרים עם ''קפיצות'' כדי שאם יגיע פתאום לקוח חשוב, אפשר יהיה לתת לו מספר נמוך. נדמה לי שכבר השוותי את זה בעבר למספור שורות בבייסיק בשנות השמונים.
נפילת הצבי ישראל 696252
הפתק אמר 42, ובמקום המתינו באמת כמה עשרות לקוחות מיואשים. אני חושד שהפתק שלי אמר את מה שנדמה לי שהוא אמר.
נפילת הצבי ישראל 696260
אולי הוא היה דו ספרתי בבינארי?
נפילת הצבי ישראל 696269
בסניף הדואר שלי יש תורים שונים עם מספורים שונים לקבלת דואר רשום וחבילות, לשירותי בנק הדואר ולכל השאר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים