בתשובה ליעקב פופק, 14/05/02 9:49
ההבדל בין 48-67 לתקופה שאחרי כן 69641
איזה יופי!
בדיוק היום בבוקר אני נכנס למכוניתי, מצמיד את "הדבר הזה" של ההמוביליזר, מנסה להתניע, ו... גורנישט! אין צליל ואין עונה!?
הבעיה החמירה, שכן נסיון ההתנעה הכושל העביר את ההמוביליזר למצב כזה שלא אפשר לי להצמיד את "הדבר הזה", ולנסות שוב להתניע.
פתחתי את מכסה המנוע, ניתקתי את המצבר, חיברתי שוב, וההמובילייזר שוב הבהב כתמול שלשום. ניסיתי שוב להניע ו... גורנישט... לאחר מספר נסיונות כושלים, החלטתי להניע בדחיפה.
הנעתי ונסעתי.
עם הגיעי למקום חפצי, כיביתי מנוע, ונסיתי להניע ו... הללויה!

1. האם העובדה שהצלחתי להניע לאחר הנסיעה מעידה על כך שהאלטרנטור שלי מתפקד כראוי?
2. האם המצבר שלי גוסס? הדבר קצת מוזר בעיני שכן מצבר הVOLTA(פה קבור הכלב?) שלי משרת אותי רק כשנה וחצי.
3. איך קוראים ל"דבר הזה" בעיברית או בלועזית?
ההבדל בין 48-67 לתקופה שאחרי כן 69642
האלטרנטור הוא רכיב שמנצל את סיבוב המנוע להפעלת דינמו שמטעין מחדש את המצבר. במקרה שהאלטרנטור לא עובד, המצבר לא נטען מחדש. אין לכך השפעה מידית אולם כעבר זמן מה, המצבר ייגמר והרכב יסרב להתניע.
במקרה שהאלטרנטור לא עובד, אמורה לדלוק נורת חיווי בצורת מצבר בלוח השעונים (זו שנדלקת לשניה בזמן ההתנעה).

מכונית הפורד פיאסטה שלי דורשת המחלפת מצבר בערך כל 23 חודשים (אני יודע זאת מכיוון שמצבר מגיע עם אחריות של 22 חודשים, שתמיד פגה זמן קצר לפני שהמצבר שלי שובק) כך שהעובדה שהמצבר שלך משרת אותך רק שנה ומחצה אינה אומרת דבר.

אין לי מושג איך קוראים לדבר הזה (אולי צ'ופצ'יק) ומעולם לא הייתה לי מכונית עם משבת מנוע ומי שיגנוב את הפיאסטה שלי, מגיע לו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים