בתשובה לאח של אייל, 28/03/18 12:09
המחשב אשם 698349
למה לקחת את זה לכיוון של חברת הסעות? היום, אני קונה פורד אסקורט ודורס מישהו בטעות - אני אשם, פורד לא קשורה לזה. אבל אם אני קונה את אותה פורד עם נהג אוטומטי והוא זה שדורס מישהו - אז החברה אשמה. זה סיכון די גדול עבור חברה למכור מיליוני רכבים ממונעים אוטומטית כשהיא האחראית הבלעדית לכל התאונות שיגרמו. זה שיעשו פחות תאונות מנהגים אנושיים זה לא מספיק טוב לחברה - יעשו פחות תאונות, אבל האחריות תהיה על החברה ולא על הנהגים.
המחשב אשם 698355
במה זה שונה מהסיכון שפורד לוקחת שכשל מכני יעלה בחיי אדם, וכבר היו דברים מעולם?
(עקרונית יש מקום לחשש שכשל מכני בסדרת יצור מסוימת יגרום לסדרת תאונות לפני שיספיקו להבין מה קורה ולקרקע את הצי.)
המחשב אשם 698356
נקודה מעניינת, רק שבפעול הרבה מאד חברות רכב משקיעות ברכב אוטונומי: http://www.businessinsider.com/the-companies-most-li...

אני מניח שהסיכון שתפשוט רגל, כי פשוט יפסיקו לקנות את הרכבים שלך, הוא הרבה יותר גדול מהסיכון שאתה מציין. ולגבי המימון של נזקי אותן תאונות שעדיין יתרחשו - בשביל זה יש ביטוח חובה (כלומר אני לא יודע אם זה קו המחשבה של חברות הרכב.. אני רק מנחש). רק מה, חברות הרכב לא פריאריות, הן יגלמו את עלות ביטוח החובה במחיר הרכב. חשבון קצר מראה שזה ייקר את הרכב האוטונומי ב 10000 ש"ח לכל היותר, וגם את הסכום הזה אפשר להקטין משמעותית (פרטים למטה). מכיוון שרכב אוטומטי עושה פחות תאונות, גם הביטוח המקיף יהיה זול יותר. וזה איזשהו גזר קטן שהלקוח מקבל בתמורה לזה שהוא קונה רכב יותר יקר.

---

בדקתי עלות ביטוח חובה של פורד 2018 (אתה אמרת פורד..). ניסיתי למלא את הטופס בתור "נהג אוטומטי". נתקלתי בקושי קל כי בטופס ביקשו ממני להצהיר אם הנהג הוא זכר או נקבה, ולא ידעתי איך בדיוק מציצים למחשב בתוך התחתונים. קושי נוסף היה לרשום בן כמה הנהג ואיפה הוא גר. לפחות הסעיף "האם היו לך תביעות קודמות" היה פשוט. בסופו של דבר, קיבלתי הצעות של 900 עד 1000 ש"ח. נתעלם שניה מהעובדה שחברת פורד יכולה לקבל הנחה גדולה בהשוואה ללקוח פרטי - אז העלות של הביטוח מבחינת פורד הוא כ 1000 ש"ח לשנה. אם פורד מפסיקה לקחת אחריות על רכב אוטונומי אחרי 10 שנים (נשמע לי זמן מוגזם. הרי על מנוע היא נותנת פחות אחריות. אבל נניח) אז 10*1000 = 10000 ש"ח פר רכב.
עוד דרכים להקטין את הסכום הזה:
1. פורד בכלל לא צריכה לממן את חברות הביטוח. היא יכולה לשלם את נזקי התאונה מכיסה ולחסוך עמלות. ובניגוד לחברות הביטוח - היא לא צריכה שהנהגים האוטומטיים שלה יממנו את כל הנהגים האנושיים הגרועים.
2. בניגוד לנהג אנושי, פורד יכולה לשדרג את הנהג האוטומטי בכל פעם שהרכב מבקר במוסך (יתרה מכך, הרכב יבקר במוסך בעצמו. לא צריך לסמוך על אנשים עצלנים). זאת אומרת שבכל שנה כל הנהגים האוטומטיים של פורד עושים פחות תאונות - לפיכך עלות הביטח גם היא תקטן משנה לשנה.
המחשב אשם 698358
הביטוחים בישראל נמוכים משמעותית יחסית לעולם, והשוק הישראלי הוא לא גדול מספיק על מנת להשפיע על שוק היצרנים... עלות הביטוח לרכב ממוצע בארה"ב הוא 1,700$ (מקור) בעשר שנים זה יוצא 17,000 דולר, שזה, במקרה אוט שלא במקרה, כמעט המחיר של פורד פוקוס חדשה (מקור).
המחשב אשם 698369
מעניין, אבל במחשבה שנייה מה זה משנה. תחשוב שאתה אבא ואתה קונה רכב לבת שלך. או שאתה משלם 1700 דולר לשנה למישהו, והבת שלך נוהגת. או שאתה משלם 1400 דולר לשנה (סתם הערכה) למישהו אחר (פורד) והמחשב נוהג והוא גם נוהג בטוח יותר מהבת שלך כי היא נהגת חדשה.
חסכון נטו של 300 דולר, מבלי להתייחס לחסכון על ביטוח מקיף.
השאלה אם אתה משלם את הכסף מראש או פר שנה היא לא מעניינת, הרי גם היום אתה יכול לשלם על מכונית מקדמה קטנה ואז תשלום חודשי.
המחשב אשם 698370
נראה לי שאתה צודק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים