בתשובה לנגה אדמון, 16/05/02 19:37
סדר עדיפויות לאומי 69983
אבל הפתרון לטיפול בבעיית השורש של החינוך ידוע, שהרי מדינות אחרות טיפלו בו והצליחו. גרמניה ויפן לדוגמא:

א. לשנות את סדר העדיפויות הלאומי בהקצאת מקורות, ולהקצות הרבה יותר משאבים לחינוך. כך נוכל לשלם משכורות הרבה יותר גבוהות למורים ונמשוך אנשים בעלי כישורים גבוהים יותר להוראה.

ב. להרים מאוד את רמת המוסדות האקדמיים להכשרת מורים, לפחות. נושא זה קשור עם הרמה ההולכת ומדרדרת של האוניברסיטאות "היוקרתיות" בישראל. כל מי שמצוי היום במערכת האקדמית יודע שיש פער בין היומרה של אותם מוסדות לבין המציאות בפועל. קל להיטפל למכללות האיזוריות שלא לדבר על שלוחת אוניברסיטת לטביה (מכללת מודום), ולא לראות מה קורה עם רמת ההוראה ורמת הלימודים באוניברסיטת תל אביב לדוגמא. לאחרונה התפרסמו נתונים מענינים של מחקר על הרמה השערוריתיות של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.זאת מחלקה יוקרתית יחסית. מצבן של מחלקות אחרות גרוע בהרבה.

לפיכך, טיפול שורש חייב לכלול, בשלב ראשון, הכשרת מורים טובים יותר ושיפור תגמולם והא בהא תליא.
סדר עדיפויות לאומי 71722
היכן אני יכול להשיג את הנתונים המדוברים אודות הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב?
מהדורת האינטרנט של ''הארץ'' 71730
קראתי על כך ידיעה מורחבת בעיתון ''הארץ'' לפני חודשים אחדים. תוכל להגיע לידיעה זאת דרך ארכיון ''הארץ'' שבמהדורת האינטרנט של העיתון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים