בתשובה לסתם אייל רגיל. ככה, לא משהו., 17/05/02 2:47
''שיחליטו הם'' 70022
נכון מאד, בהחלט. נחמד לראות שיש עוד, המבינים זאת.
באמת - אין "טוב מוחלט" ואין "רע מוחלט" - הכל יחסי. הנה, בזמנו ראיתי משהו בערוץ ג'יאוגראפיק - נחש אחד שט לו על-פני המים, באיזה נחל או אגם, חיפש טרף. לא בחור נחמד, כן?
אבל אז, לפתע, קרה משהו - מתוך המים הגיח ראשו של תנין, שסגר על גופו של הנחש - וטרף אותו...
האם יש לנו כאן "טוב" או "רע"?
לא. הם פשוט צריכים לשרוד. גם הנחש, וגם התנין.
מה שמזכיר לי גם את הדיון הדתי בשאלת החד-גדיא - כידוע, כשמסדרים את כל הנפשות הפועלות בסדר טוב-רע-טוב-רע, יוצא שאלהים... אופס!! :-)
ולכן - בחיאת, תנו לחיים ולגורל לעשות את שלהם, כי מה שצריך לקרות - יקרה. קחו את החיים בקלות, כי אין מה להתרגש יותר מדי משום-דבר - ותהנו...

שלכם, דורית.

(אתם רואים, גם אני יודעת להיות רצינית כשצריך - אינני "רק" ליצנית אהבלה)
את דווקה כן 70024
''שיחליטו הם'' 70041
דורית,
אני מאמין (וזו סתירה להמשך..:-) שאם נפריד מהמאבק על ישראל/פלשטין את אלמנט הדת ונשאיר את העובדות ואת ההיגיון, המצב יוכל להתקדם לפיתרון יציב במהירות גבוהה יותר.
מכייון שאנחנו כאן - עובדה. והם כאן - גם עובדה. אין ברירה אלה למצוא פיתרון.

זה שאנו כאן בגלל ציווי אלוהי בן 2000+ שנה, והם כאן מסיבות דומות. אנחנו מאמינים שאנו עם סגולה והם מאמינים שאנחנו כופרים - לא מסייע לכלום.
אני נולדתי כאן, וזו סיבה מספיקה בשבילי לגור כאן, ולהלחם (אם אין ברירה) על זכות זו.
הם נולדו כאן, וזכותם לחיות כאן לא נופלת משלי.
נקודת המבט הזו מאפשרת פשרות, חיים הדדיים ושיתוף, ללא "כוחות עליוניים" וציווים מהשמיים אשר אינם מאפשרים זאת.

אנו צריכים להגיע לרגיעה מספיקה שתאפשר דו-שיח ללא אמוציות וללא אלמנטים של דת. צריך לאפשר לפצעים להגליד ע"מ שלא יהיו פצעים נוספים.

מעבר לכך, אם הם יחיו בדמוקרטיה, בדיקטטורה, בקיבוץ(!) - לא מעיניננו.
''שיחליטו הם'' 70096
אתה נולדת כאן ולכן יש לך זכות לחיות כאן, אבל לשלוט כאן?באיזה זכות אתה מקים פה מדינה יהודית? ועוד מחוקק חוקים מפלים כגון חוק השבות, ובנוסף לא מאפשר זה עשרות שנים את חזרת הפליטים לבתיהם. האמירה ה"תמימה" נולדתי כאן ולכן זכותי לחיות כאן היא פשטנית ולא כוללת את הרבדים האמיתיים המניעים אותך לרצות לגור כאן.
''שיחליטו הם'' 70100
היי ניצה,
ראשית, לא אמרתי שהכל מושלם.
נקודת המוצא היתה שאל לנו להתערב בצורת השילטון של הפלסטינים.
שנית, לגבי "זכות" השליטה - אני לא מאמין בזכות כזו. שליטתינו המדינית הנה עובדה קיימת ולא "זכות", כפי ש"זכותם" של המיצרים לשלוט בארצם לא מוטלת בספק.
אם אמצא היום את העם שישב במיצריים לפני ZYX שנים - האם "זכותו" גדולה מזכותם? האם המיצרים "צריכים" לעזוב את ארצם לטובת אלו עם "זכות" האבות המוקדמת? לא נראה לי.

עמדתי לא תמימה, נהפוך הוא. אני פשוט לא מעוניין להכניס למשוואות פרמטרים (היסטוריים ותיאולוגיים) אשר לא יתרמו למציאת ויישום פיתרון, ולהפך - רק יקבעו את העמדות ולא יאפשרו גמישות.

אין לי בעייה "לוותר", ואפילו "וויתורים כואבים" (הייתי חייב לצטט...). אך עמדה זו נובעת מראייה מפוכחת וקרה, ולא מראיה חד צדדית של הפלסטינים ה"מיסכנים" או שלנו ה"כובשים".
אין רע וטוב מוחלטים, הניסיון לנצח בויכוח הזה לא יוביל לשום מקום.
''שיחליטו הם'' 70251
אני מסכימה איתך, רק - למה יש לי הרגשה, שאנחנו טוחנות פה מים?

דורית.
''שיחליטו הם'' 70253
יש בזה משהו.

יאללה - מפסיקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים