בתשובה להאייל האלמוני, 28/06/18 0:13
רצינו דור שלא משנן וקיבלנו דור שלא קורא 700335
אני לא מבין למה עברת לדבר על מיונים לעבודה‏1. לשיטתי, לימודי ההיסטוריה בתיכון נועדו בעיקר להנחיל לתלמידים ידע היסטורי בסיסי, בתור חלק מידע כללי שמן הראוי שיהיה נחלת הציבור הרחב, ובחינת הבגרות היא אמצעי (עם פגמים וגו') להשיג את המטרה הזו. יש אולי מטרות משניות נוספות ללימודים ולבחינה, אבל לדעתי מיונים תעסוקתיים הם מחוץ לרשימה, או מקסימום נמצאים בה במקום מאד נמוך.

אבל אולי אני מפספס משהו בטיעון שאתה בונה, אז אני זורם אתך ואענה לשאלתך: בנתונים שתיארת, ובהיעדר מידע נוסף, הייתי נותן משקל של 100% להישגים האקדמיים באוניברסיטה, ו-‏0% לשלושת הנתונים האחרים. אבל שים לב - לא אמרתי שציון הבגרות והידיעה מיהו שבתאי צבי הם חסרי משמעות לחלוטין; אם למשל היו עומדים לרשותי רק נתונים 1, 2 ו-‏4, אני חושב שהייתי מחליט ע"פ איזשהו שיקלול של 1 ו-‏4, עם רוב המשקל ל-‏1.
_________
1. כן, ראיתי שירדן דיבר על ראיון קבלה לעבודה בתגובה 700270, אבל זה היה רק כדי להמחיש שמשרד החינוך יצטרך ראיות מוצקות כדי לפסול נבחנים החשודים ברמאות, בלי קשר לדיון שלנו בתת-הפתיל הנוכחי.
רצינו דור שלא משנן וקיבלנו דור שלא קורא 700339
דיברתי על מיונים לעבודה מכאן. הנקודה היא שעם כל הכבוד לעקרונות, כשאנשים שמים את הכסף שלהם מתחת לאף לפעמים הם משנים גישה ומתחילים להגיב בצורה קצת יותר נורמלית. תת הדיון הזה הוא על כושר ההפרדה של בחינות הבגרות, אני מסכים שזאת לא באמת המטרה שלהם, בגלל זה, לדעתי, הם לא ניבנו על מנת לתת כושר הפרדה גבוה, ולכן הן לא נותנות כושר הפרדה גבוה.

כמי שעוסק מידי פעם בראיונות עבודה, חוסר ידע (וחמור מזה, אי הכרה בחוסר הידע) בתחומים בהם אמור להיות למועמד ידע הם, לדעתי, דגל שחור כהה. לדעתי, מדריך במוזאון שלא מסוגל לענות נכון לשאלות של ילדים אותם הוא מדריך לא כשיר לתפקידו בלי קשר לשום דבר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים