גרמניה האחרת 702764
תקציב מקורי: 2 מיליארד אירו
תקציב נוכחי: 6.5 מיליארד אירו
מספר נוסעים, נכון להיום: 0

"במקום לתפעל את שדה התעופה, החברה הממשלתית האחראית עליו החלה בתיקון 150 אלף הליקויים שנמצאו בו. ...מנהל הביצוע בשטח, קבע בית משפט לפני כחמש שנים, דרש שוחד מחברות כדי לקבל חוזים....חלק מהחדרים הבנויים בשדה כלל אינם מופיעים בשרטוטים, מדרגות נעות מגיעות עד התקרה, וכבלי תקשורת הונחו על ידי העובדים בתוך הקירות ללא כל תוכנית מסודרת. בנוסף, תוך כדי התיקונים הקדחתניים לא הותקנו מתגים שיאפשרו לכבות את האורות בשדה התעופה. לתקופה מסוימת, הם פשוט דלקו ללא הפסקה, יום ולילה, בעלות של מיליוני אירו....החומרים שבהם השתמשו לבניית חלק גדול מהקירות כלל אינם מאושרים לפי התקן למניעת שריפות, ומי שתכנן את התעלות שאליהן היה אמור עשן השריפה להתנקז כלל לא היה מהנדס, רק עוזר-שרטט....במקרה של דליקה, התברר בביקורות שהתקיימו לפני פתיחתו, שדה התעופה היה הופך למלכודת מוות לעשרות אלפי הנוסעים שהיו אמורים לעבור בו מדי שעה (כמו שאמר בוש או רייגן על הגרמנים: "הם טובים בתנורים")" - גלובס
גרמניה האחרת 703383
וזה ממשיך:
"Cancelled trains and lengthy delays have turned a once-trusted railway system into a source of national shame"
מעניין אם מדובר באנקדוטות, או בתופעה כללית של התדרדרות הסטנדרטים בגרמניה, ומה הגורם לכך. אפשר היה אולי להאשים את המזרחיים, אלמלא כבר חלפו כשלושים שנה מאז...
גרמניה האחרת 703411
טראומת הדור השני לשואה, רק מהצד השני שלה?

(לא ברצינות, אבל גם לא לגמרי לא. לפני שני עשורים צברתי הרבה קילומטרז' של טיולים לבד בגרמניה. הכל עבד מסודר כצפוי, אבל במה שנוגע למנטליות של אנשים, היה לי רושם שהם הרבה פחות קנאי-סדר מה שציפיתי. למשל, חבר'ה צעירים ברכבת הניחו רגליים על המושבים ממול, מבקר כרטיסים בדק את כרטיסיהם בשוויון נפש ולא אמר כלום. ועוד הרבה דוגמאות מהסוג הזה. באוסטריה ובשווייץ, למשל, הרגשתי הרבה יותר "בוקיות". תהיתי אם זה (במידה שיש בכלל משהו ברושם המאוד לא מדיד שלי) יכול להיות תגובת-נגד לנאציזם - תראו לאן הביאה אותנו "המנטליות הגרמנית", עכשיו אנחנו נהיה ההפך.)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים