בתשובה ליוסי גורביץ, 31/10/99 19:48
מקובל עלי חלקית 703
אני מודה המצב אצלם רע.
אפילו גרוע.

עדיין זה לא אומר שלא צריך להלחם גם אצלינו.
זה עדיין לא אומר שרק להם גרוע.
ורק להם המדינה מפריע.

ושוב איפה השינוי שהובטח.

לסגור את דימונה אתה מציעה? ואת ערי הפיתוח?
האם זה הפיתרון?
ומה תעשה אם האנשים שגרים שם? תשלח אותם למרכז?
נכון מבטיחים להם הרבה אז שוב אני אשאל למה החכים הערבים לא עושים דבר. למה אין כל יום רעש בטלויזיה.

מתי הם עשו למען עצמם?
נכון הם שירתו איתי בצבא, אבל את המענקים שאני מקבל גם הם מקבלים.

ביוב זורם אתה אומר וצודק. אבל בשביל זה הם צריכים להלחם, אם הנכים יכולים לשבות גם הם יכולים.

ועדין יוסי אני אומר יש צורך להלחם לשינוי השיטה שבה פולטיקאים מכל הסוגים והמינים מבטיחים הבטחות ולא מקיימים.

יתכן ואם היה חוק שאומר הבטחת ולא קיימת אינך ראשי לעסוק זמן מסוים בפוליטיקה אז הם היו חושבים טיפה יותר.

ולמרות שמה שאתה עושה ופועל פה הוא חשוב לא פחות חשובים היהודים בארץ. גם כאילו יש מסכנים.

אני לא מכיר את השיטה הסינית אם תוכל לפרט אודה לך.
מקובל עלי חלקית 715
אנחנו נסחפים שלא לצורך, אני סבור שאי אפשר לפנות לא את אופקים ולא את דימונה וגם אין לכך שום צורך או סיבה. השקעה לא גדולה ברכבת יכולה לפתור את מרבית בעיות האבטלה שם ולהביאן למצב (הלא טוב) של כלל ישראל, לצערי אני חולק על דעתו של יוסי בנוגע לעם היהודי. היות וקבוצה די גדולה (מעל 4 מיליון איש בארץ) רואה את עצמה כבת ללאום יהודי הרי איש אינו יכול לשלול את הגדרתם יותר משיכול הוא לשלול את קיומו של עם פלשתינאי. הבעיה היא בהגדרת העם היהודי כזהה וכמחויב באופן מוחלט לדת היהודית דבר שמעוות את הלאומיות היהודית, מזיק לה כעת (לפחות מאז הקמת המדינה) ועלול ( באם המדינה תיהפך למדינת הלכה - דבר שהסיכוי לו אינו מבוטל) להביא לחיסול - פיזי- של המדינה. מההגדרה הדתית נובע חוסר היכולת של המיעוטים (כולל אלו המשרתים בצה"ל) להשתלב השתלבות מלאה במדינה ולקבל את הזכויות המגיעות להם. (בניגוד לקבוצות "יהודיות" שאינן נושאות בנטל המקבלות את שמגיע להן ואת שאינו מגיע להן). שילוב הלאומיות עם הדת מביא לפונדמנטליזם יהודי שאת ניצני פרותיו הבאושים ראינו במחתרת הפשיסטית ביו"ש , במעשהו של גולדשטיין ויגאל עמיר. לדעתי תמים מי שחושב שאילו הם הדברים האחרונים שאנו רואים מהם.
מדינת ישראל מסבסדת ומממנת אנשים דומים בהשקפותיהם ובמעשיהם לאנשים הנ"ל (את המפקפקים בדברי אני מפנה למוספ ידיעות מ 29.10).
מקובל עלי חלקית 716
אנחנו נסחפים שלא לצורך, אני סבור שאי אפשר לפנות לא את אופקים ולא את דימונה וגם אין לכך שום צורך או סיבה. השקעה לא גדולה ברכבת יכולה לפתור את מרבית בעיות האבטלה שם ולהביאן למצב (הלא טוב) של כלל ישראל, לצערי אני חולק על דעתו של יוסי בנוגע לעם היהודי. היות וקבוצה די גדולה (מעל 4 מיליון איש בארץ) רואה את עצמה כבת ללאום יהודי הרי איש אינו יכול לשלול את הגדרתם יותר משיכול הוא לשלול את קיומו של עם פלשתינאי. הבעיה היא בהגדרת העם היהודי כזהה וכמחויב באופן מוחלט לדת היהודית דבר שמעוות את הלאומיות היהודית, מזיק לה כעת (לפחות מאז הקמת המדינה) ועלול ( באם המדינה תיהפך למדינת הלכה - דבר שהסיכוי לו אינו מבוטל) להביא לחיסול - פיזי- של המדינה. מההגדרה הדתית נובע חוסר היכולת של המיעוטים (כולל אלו המשרתים בצה"ל) להשתלב השתלבות מלאה במדינה ולקבל את הזכויות המגיעות להם. (בניגוד לקבוצות "יהודיות" שאינן נושאות בנטל המקבלות את שמגיע להן ואת שאינו מגיע להן). שילוב הלאומיות עם הדת מביא לפונדמנטליזם יהודי שאת ניצני פרותיו הבאושים ראינו במחתרת הפשיסטית ביו"ש , במעשהם של גולדשטיין ויגאל עמיר. לדעתי תמים מי שחושב שאילו הם הדברים האחרונים שאנו רואים מאגף זה של החברה הישראלית.
מדינת ישראל מסבסדת ומממנת אנשים דומים בהשקפותיהם ובמעשיהם לאנשים הנ"ל (את המפקפקים בדברי אני מפנה למוסף ידיעות מ 29.10).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים