בתשובה לאייל הראל, 18/07/00 15:57
הנחיצות 33.333333333333333333333 7037
והבריטים? (בעיקר הלונדונים) והניו-יורקרים? ואפילו תושבי קהיר. כולם "אוהבים את המכוניות שלהם" אבל נוסעים ברכבות התחתיות. מה זו, אהבה אפלטונית?

עיקר הנסיעות אינן "חוצות צפון דרום" אלא או מצפון (לתוך תל אביב) או מדרום (לתוך תל אביב) בבוקר ובכיוון השני בשעות אחר הצהריים, כך שדווקא הקטע הנ"ל, מבחינה פרקטית הוא הכי-פחות נחוץ. להפך, הוא יגרום ליותר פקקים כיוון שיגרום ליותר עומס בכניסות לערי גוש דן. כאשר המטרה האמיתית צריכה להיות ביזור של מרכזי התעסוקה בארץ שיגרום לפיזור אחיד יותר של האוכלוסייה, במקום המפלצת האורבנית המכונה "גוש דן". אזי לא יהיה כלל צורך בהרחבה נוספת כיוון שמלכתחילה התנועה תפוזר באופן אחיד יותר.

מנסיון, בשעות אחרות, אפשר לעשות את הדרך מצומת בן-שמן לחיפה בקצת יותר משעה (תוך מעבר קל על אי-אילו מגבלות מהירות חוקיות). אבל כמה אנשים באמת עושים מסלולים כאלו בשעות השיא?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים