בתשובה למינק, 06/03/19 11:16
ויוה לה ויה 704631
האם יש לך במקרה לינק להוכחה ההפוכה?
ויוה לה ויה 704649
בגלל שאופטימיזציה סטטית היא מקרה פרטי של אופטימיזציה דינמית, אז ברור שהתוצאות באופטימיזציה דינמית יכולות להיות רק יותר טובות (אם עשית את האופטימיזציה כמו שצריך). אבל אין שום הבטחה לכך, והסיבוך הרבה יותר גדול.
במקרה של תחבורה ציבורית זה נראה לי עוד יותר מסובך, כי פרסום הקווים מאפשר ללקוחות להתכונן מראש, בעוד שבאוטובוסים חופשיים זה יותר ''זה מה שיש'' והלקוחות יצטרכו לחוות את המצב בשטח לפני שיוכלו להסתמך על השירות.
ויוה לה ויה 704658
יפה מאוד! לא חשבתי על זה כך.
בהינתן סיבוכיות הבעיה + חוסר הוודאות בפיתרון, האם יתכן שהדרך הנכונה לפעול היא להריץ פיילוט תוך קביעת הקריטיונים להצלחה מראש?
ויוה לה ויה 704671
אני מניח שפיילוט זה מה שעושים בכל מקום מתוקן שבו מנסים את השיטה הדינמית.
ויוה לה ויה 704681
אבל הדבר היפה הוא שלא מפרסמים אותם. לכן אפשר להשאיר אותם דינמיים.
ויוה לה ויה 704683
רק למקרה שלא הובנתי - ניסיתי לרמוז שאולי ... יתכן .. שמישהו במדינת החלם שלנו עושה את הדבר הנכון. לכאורה, כמובן.
ויוה לה ויה 704672
נקודות טובות.

אני מניח שכדי שהתחבורה הדינמית תוכל להחליף לחלוטין את הסטטית, היא תידרש להבטיח הצעת נסיעה גם במצבים שזה לא כדאי למפעיל (בפרמטרים כלשהם, דומים בערך לתחבורה הסטטית הקיימת).

זה שבשלב ראשון מוסיפים תחבורה דימנית בלי לגרוע מהסטטית מצד אחד עוזר: לקוחות פוטנציאליים יכולים לנסות אותה בלי להפסיד דבר. ככל שהדינמית תצליח להוריד ביקוש מהססטית, אני מקווה שההתאמה של הסטטית לא תהיה בהורדת קווים ותדירויות אלא (קודם כל) בהקטנת כלי הרכב, ואפשר יהיה לבחון בזהירות את התוצאה. מצד שני, זה שהאופציה הדינמית צריכה להתחרות גם בסטטית, בנוסף לרכב פרטי ומוניות, אומר שסף השיפור שהדינמית צריכה להציע כדי להצליח גבוה יותר. אני רק מקווה שכדי לתת לפיילוט הזדמנות הוגנת, הסבסוד שהרשויות יתנו לו יהיה דומה לזה שהן נותנות לסטטית. (לא שאני יודע איך להגדיר בדיוק את הסבסוד. שקלים במונה, ומה במכנה? אולי פשוט הסכום הכולל שהלקוחות משלמים?)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים